استاندار سیستان و بلوچستان روز خبرنگار را تبریک گفت
زاهدان-خبرگزاری مهر: با وجود گذشت بیش از 5 روز از پشت سر گذاشتن مراسم روز خبرنگار استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته طی مصاحبه با خبرگزار ی جمهوری اسلامی این روز را به خبرنگاران استان تبریک گفت.
به گزارش خبرنگارمهر، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سیستان و بلوچستان امسال در حالی برگزار شد که علاوه بر استاندار هیچ یک از معاونان وی و یا مسئولان اجرایی استان در این مراسم حاضر نشدند.
همه ساله همزمان با فرا رسیدن روز خبرنگار با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با اهدای لوح یادبود و هدایای نقدی از مقام شامخ خبرنگاران تجلیل می شد که امسال به گفته مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم همکاری استاندار در برپایی این مراسم و عدم تقبل بخشی از هزینه ها مراسم بزرگداشت به ضیافت افطار تغییر ماهیت داد.
عدم حضور استاندار، معاونان اجرایی و همچنین فرماندار زاهدان در این مراسم موجب شد تا بسیاری از رسانه ها با انتقاد از این عمل، بی توجهی به اصحاب رسانه و مطبوعات استان را مورد نکوهش قرار دهند.
عدم حضور استاندار و مقامات استانی همچنین موجب شد تا تعدادی از مدیران خبرگزاری وابسته به دولت و کارکنان آنها حضور در مراسم ضیافت افطار به مناسبت روز خبرنگار را تحریم کنند.
از خبرنگاران سیستان و بلوچستان تقدیر می شود
استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا با وجود گذشت 5 روز از مراسم روز خبرنگار این روز را به خبرنگاران استان تبریک گفت و افزود: به دلیل تراکم برنامه های کاری و تعطیلات به ویژه شرکت در مراسم تحلیف و تنفیذ رییس جمهور و سرکشی از مناطق سیل زده فرصتی برای نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات در روز خبرنگار فراهم نشد.
حاتم نارویی افزود: به همین دلیل و با استفاده از این فرصت به تمام خبرنگاران سیستان و بلوچستان تبریک و خدا قوت می گویم و بزودی برای تقدیر از زحماتشان نشستی صمیمی با آنها خواهم داشت.
ارشاد اسلامی با استانداری هماهنگ نبوده است
در همین رابطه معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در مصاحبه ای مشابهه با همین موضوع اظهار داشت: حوزه رسانه در ذیل امور اجتماعی از جمله وظایف و مسوولیت های معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری است از این جهت لازم است برگزاری هر گونه برنامه و نشستی در این رابطه با هماهنگی قبلی صورت گیرد.
رجبعلی شیخ زاده ابراز داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به عنوان متولی امور خبرنگاران هیچگونه هماهنگی با معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری در رابطه با برگزاری مراسم روز خبرنگار نداشته است.
وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد حتی اطلاع یا دعوتی از این معاونت برای حضور در نشست خبرنگاران به عمل نیاورده است که جای تعجب دارد.
شیخ زاده افزود: از طریق اشخاص ثالث از برگزاری نشست خبرنگاران با مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مطلع شدم و البته این مراسم می بایست با هماهنگی استانداری سیستان و بلوچستان و در شان خبرنگاران انجام می گرفت.
وی اظهار داشت: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد هماهنگی لازم را با استانداری برای نشست با خبرنگاران به عمل می آورد مراسم با کیفیت بهتر و با حضور مدیران ارشد استانی برگزار می شد.
وی ابراز داشت: هماهنگی امور دستگاه های فرهنگی نظیر اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، دانشگاهها و نظایر آنها از جمله وظایف و مسوولیتهای معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری است و تعجب می کنم اگر قرار بوده نشستی برای تجلیل از خبرنگاران صورت گیرد چرا هیچگونه هماهنگی و یا حتی اطلاعی به استانداری داده نشده است؟
وی گفت: از دیگر سو شخص استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام دارد و اگر چه برگزاری نشست با خبرنگاران در غیاب ایشان و هنگام حضور در جلسه تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری توجیهی نداشته و عجولانه بوده است اما در صورت هماهنگی لااقل امکان حضور معاونین استاندار در نشست فراهم می شد.
شیخ زاده اظهار داشت: شخصا بر این باور بودم که به دلیل همزمانی چند موضوع از جمله حادثه سیل، تعطیلات چند روزه و ماموریت کاری استاندار قرار است برنامه نشست با خبرنگاران در هفته جاری صورت گیرد و این موضوع را به مدیر کل فرهنگ و ارشاد نیز متذکر شدم.
وی بیان داشت: البته از منظر اخلاقی می بایست تلاشهای یک سال گذشته خبرنگاران به نحو مقتضی مورد تقدیر و تجلیل واقع شود از این رو شایسته است مراسم نکوداشتی برگزار شود.
گفتنی است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به دلیل آنچه که کمبود اعتبار و عدم مساعدت استانداری نامید، برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار را در سطح گردهمایی خبرنگاران برنامه ریزی کرد.
تنها یک مدیر از خبرنگاران استان قدردانی کرد
در همین رابطه مدیر خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: در راستای گرامیداشت مقام شامخ خبرنگاران تا کنون تنها یک مدیر در استان اعلام آمادگی برای حضور در خانه مطبوعات و قدردانی از جایگاه این قشر پر تلاش داشته است.
بابک رحیمیان اظهار داشت: مدیر کل راه و شهرسازی استان تنها مدیری است که در سال جاری همزمان با روز خبرنگار برای حضور در خانه مطبوعات ابراز علاقمندی داشت.
وی ادامه داد: با وجود اینکه خبرنگاران استان در طی یک سال گذشته تمامی جلسات دعوت شده به استانداری و سایر ادارت را بدون هیچ چشمداشتی پوشش داده و همواره به عنوان بازوی فرهنگی و اجرایی مدیران در تمامی صحنه ها حضور داشته اند اما تاکنون حتی یک برگ نمابر به منظور یادآوری و یا همدردی در روز خبرنگار به خانه مطبوعات و یا رسانه های محلی در این رابطه ارسال نشده است.
وی یادآور شد: با وجود اینکه استاندار محترم با شعار توسعه فرهنگی فعالیت خود را در استان آغاز کردند اما تاکنون علی رغم درخواست های مکرر هیچ نشستی ایشان با اصحاب رسانه نداشته است که این نکته همانطور که مقام معظم رهبری با درایت و موشکافانه در اواسط عمر دولت نهم به آن اشاره فرمودند یکی از ضعف های دولت نهم و دهم در طول خدمت محسوب می شود.
رحیمیان اذعان داشت: متاسفانه نگاه استانداری و دولتمردان در طی سال های گذشته نگاهی از بالا به پائین به مطبوعات بوده است و این نگرش موجب ایجاد شکاف در بین دولت و اصحاب رسانه شده است.
وی افزود: همانطور که معاونت محترم سیاسی، اجتماعی استاندار در مصاحبه خود اشاره داشتند ارتباط با نشریات و اصحاب مطبوعات جزو وظایف لاینفک حوزه ایشان محسوب می شود اما انتظار داریم که در نشستی که ایشان قول آن را با اصحاب مطبوعات داده اند توضیح داده شود چرا این وظیفه در طی یک سال گذشته محلی برای اعراب نداشته است؟
وی گفت: در دوره استاندار اسبق سیستان و بلوچستان نیز دیدار معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار تنها درزمان اعلام تذکر و اخطار از جانب استانداری به دلیل دست نوشته ای مدیران و سردبیران شکل می گرفت و هیچ زمانی برای ایجاد تعامل و همکاری شکل نگرفت.
وی اظهار کرد: تمامی مدیران در این استان به خوبی آگاه هستند که خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر در این استان تا کنون سهمی برای خود در گزارش ها و یا انتقادات از دولت و یا امتیازات مادی قائل نشدند و در این راستا استیجاری بودن منازل آنها و عدم داشتن حتی سابقه بیمه خود گواه این مدعا است.
رحیمیان گفت: اگر نقدی بر هر یک از مسئولان و یا طرحی در استان نوشته و منتشر می شود تنها از سر دلسوزی و کمک به توسعه و آبادانی استان است که متاسفانه باور همین نکته برای بسیاری از دولتمردان سخت است و همواره انتقادات را از سر دشمنی و یا شیطنت خبرنگاران می خوانند.
وی گفت: سهیمه اشتراک نشریات در ادارات استان به بهانه کمبود بودجه در طی 2 سال گذشته به کمتر از یک چهارم و حتی قطع اشتراک منجر شده است و این در حالی است که همزمان با فرارسیدن مناسبت های مختلف و توزیع سررسید های اعلا و یا برپایی سفره های ضیافت در هتل های زاهدان در می یابیم که جایگاه فرهنگ و مطبوعات در استان رنگ باخته است.
کد خبر: 2114031
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۵/۲۱ - ۱۳:۱۴
http://www.mehrnews.com/detail/News/2114031