واریز اولین مرحله از سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان

واریز اولین مرحله از سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از واریز اولین مرحله سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان خبر داد و گفت: این مبلغ امروز به حساب سرپرستان خانوار مرزنشین استان واریز شد.

به گزارش جام جم رجبعلی شیخ زاده با بیان اینکه از این پس پایان هر ماه این سود به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود، افزود: ساز و کار این امر فراهم شده و کوتاهی در انجام این مساله از سوی دستگاه های اجرای یا بانک تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پرداخت سوخت به مرزنشینان برای فروش، با هدف جلوگیری از قاچاق بی رویه سوخت و کاهش تلفات جانی و مالی شهروندان و ارتقای وضع معیشتی آنها انجام می شود، تصریح کرد: اکنون 70 هزار خانوار مرزنشین واجد این طرح در استان وجود دارد که برای خانوارهای 5 نفر به بالا هزار لیتر و برای خانوارهای زیر 5 نفر 500 لیتر سهمیه ماهانه در نظر گرفته شده است.

شیخ زاده با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در شهرستان های هیرمند و سراوان در حال اجرا شدن است، خاطرنشان کرد: این طرح شامل کسانی می شود که ساکن دائمی روستاهای واقع شده در شعاع 20 کیلومتری از مرز هستند.

 این مسئول با بیان اینکه طبق قرارداد، شرکت نفت مسئول فراهم کردن تاسیسات و امکانات در بازارچه ها شده است، گفت: یکی از دلایل تاخیر در اجرای طرح از سال 90 تاکنون به دلیل فراهم نبودن همین امکانات بوده است.

شیخ زاده با بیان اینکه گمرک استان کارهای اجرایی این مبادله را آغاز کرده است، افزود: با این حال عدم ابلاغ فرایند انجام کار توسط گمرک کشور مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است.

وی با اشاره به فروش سوخت مرزنشینان توسط مباشران، خاطرنشان کرد: وجود مباشر دائمی به دلیل احتمال ایجاد رانت و دیگر معضلات به صلاح نیست و بهتر است قراردادها برای مدت معین باشد و صلاحیت این افراد نیز مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان درباره فروش سوخت در دیگر شهرستان های استان هم گفت: این طرح بزودی در 5 شهرستان چابهار، کنارک، میرجاوه، زهک و سرباز نیز آغاز خواهد شد.

شیخ زاده با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز در این شهرستان ها فراهم شده و منتظر تعیین مباشر و فروش سوخت به مباشر هستیم، افزود: اکنون با اجرای این طرح و همچنین تلاش شبانه روزی مرزبانی، جلوی قاچاق سوخت به میزان 80 درصد گرفته شده است. 

وی به تغییر مسیر قاچاق سوخت به سمت دریا نیز اشاره کرد و گفت: دریابانی، نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان های چابهار و کنارک موظف شدند اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از قاچاق از طریق دریا را بگیرند.

کد خبر : 1165697198146321099      تاریخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392 20:14

http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1165697198146321099

خستین مرحله ‌‌سود ‌فروش سوخت به حساب مرزنشینان ‌واریز شد

معاون ‌استاندار سیستان و بلوچستان:
نخستین مرحله ‌‌سود ‌فروش سوخت به حساب مرزنشینان ‌واریز شد

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز نخستین مرحله از سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان به حساب خانوارها واریز شد.

رجبعلی شیخ‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: نخستین مرحله واریز سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشین‌ها امروز به حساب سرپرستان خانوار مرزنشین واریز شد.

*کاهش قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از این به بعد در پایان هر ماه سود حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان واریز خواهد شد.

این مسئول گفت: سیستان و بلوچستان در کنار ظرفیت‌های خوبی که دارد با آسیب‎هایی از جمله عبور و مرور اتباع خارجی غیرمجاز مواجه است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی انجام شده و حساسیت مسئولان کشوری و استانی نسبت به این مسئله زیاد است، در صورتی که از طرف مقابل در کشورهای پاکستان و افغانستان این حساسیت وجود ندارد  و برایشان مهم نیست.

شیخ‌زاده بیان کرد: به دلیل شرایط مرزی و جلوگیری از قاچاق زیاد سوخت از مرز و کاهش تلفات جانی و مالی شهروندان و به دلیل بالا رفتن معیشت مرزداران و حمایت از آنها دولت تصمیم گرفت تا سوخت به مرزنشینان تعلق گیرد و مصوبه‎ای توسط دولت در این زمینه ابلاغ شد.

* فعالیت ‌70 هزار خانوار مرزنشین در ‌در سیستان و بلوچستان‌ 

وی گفت: در حال حاضر 70 هزار خانوار مرزنشین در شعاع 20 کیلومتر در سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند ‌که برای خانوارهای 5 نفر به بالا یک هزار لیتر و برای خانوارهای زیر 5 نفر نیز 500 لیتر سهمیه ماهانه در‌نظر گرفته شده است.

شیخ‌زاده بیان کرد: این طرح شامل کسانی می‎شود که ساکن دائمی در روستاهای شعاع 20 کیلومتر در مرز باشند و در شهرستان هیرمند و سراوان طرح فروش سوخت به مرزنشینان در حال حاضر صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: طبق ابلاغیه‎ای که داریم شرکت نفت سوخت را در بازارچه‎های مرزی تحویل می‌دهد و موظف شده است که در بازارچه‌ها تأسیسات و امکاناتی را فراهم کند‌.

*فروش سوخت توسط مباشران

وی گفت: سوخت مرزنشینان توسط مباشران به کشورهای همسایه به فروش می‌رسد‌.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود مباشر را صلاح نمی‌دانیم و برای جلوگیری از رانت و مسائل دیگری که احتمال دارد رخ دهد، قراردادها برای مدت معینی است تا صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون استاندار دلیل واریز نشدن سود حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان را طی کردن فرآیند جمع کردن و باز کردن حساب‌ها عنوان کرد.

* فروش سوخت به 5 شهرستان مرزنشین سیستان و بلوچستان 

وی در زمینه فروش سوخت به مرزنشینان سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان گفت: در آینده نزدیک 5 شهرستان چابهار و کنارک‌، میرجاوه‌، زهک و سرباز این طرح آغاز خواهد شد.

این مسول گفت: هم‌اکنون در این شهرستان‌ها تمام زیرساخت‌ها فراهم شده است و آماده تعیین مباشر و فروش سوخت ‌هستیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 80 درصد قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان پیشگیری شده، افزود: هرچند به صددرصد نرسیده است اما با کمک و ایثار شبانه روزی نیروهای مرزبانی با توجه به نبود امکانات ‌آب و برق ‌برای آنها، توانسته‌ایم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

شیخ‌زاده از مسئولان مرکز ‌ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور،‌ پلیس مرزبانی، کمیسیون عالی مجلس، شرکت نفت، گمرک کشور و دیگر دستگاه‌ها خواست برای اقدامات بلند‌مدت در راستانی کاهش قاچاق سوخت‌ و تامین معیشت مرزنشینان همکاری کنند.

92/05/30 - 21:56
شماره: 13920530001478
http://www.blogfa.com/Desktop/Default.aspx?r=8552512

درآمد فروش سوخت به حساب مرزنشينان سيستان و بلوچستان واريز شد

درآمد فروش سوخت به حساب مرزنشينان سيستان و بلوچستان واريز شد

زاهدان- نخستين مرحله درآمد حاصل از فروش موادسوختي به مرزنشينان سيستان و بلوچستان طي مراسمي با حضور استاندار در شهرستان مرزي هيرمند به حساب افزون بر ۱۹ هزار سرپرست خانوار مرزنشين در هيرمند و سراوان واريز شد.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: واريز سود حاصل از فروش موادسوختي از اين پس هر ماه به حساب سرپرستان خانوارهاي مرزنشين واريز مي شود.

دكتر رجبعلي شيخ زاده اظهار داشت: وجود شرايط مرزي و قاچاق زياد مواد سوختي از مرزها دولت را بر آن داشت تا به منظور جلوگيري از تلفات جاني و مالي شهروندان و ارتقا معيشت مرزنشينان مصوبه اي مبني بر فروش سوخت به مرزنشينان را تصويب و ابلاغ كند.
وي بيان كرد: هم اينك ۷۰ هزار خانوار مرز نشين در شعاع ۲۰ كيلومتري مرزهاي استان سكونت دارند كه براي هر خانوار پنج نفر به بالا هزار ليتر و خانوار هاي زير پنج نفر ۵۰۰ ليتر سهميه ماهانه سوخت در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار با بيان اينكه طرح فروش سوخت به مرزنشينان در مرحله نخست در دو شهرستان هيرمند و سراوان واقع در شمال و جنوب استان اجرا شده است، گفت: اين طرح شامل كساني مي شود كه ساكن دائمي روستاهاي شعاع ۲۰ كيلومتري مرز باشند.
وي افزود: بر اساس ابلاغيه دولت شركت پخش فرآورده هاي نفتي با ايجاد تاسيسات لازم بايد سوخت را در بازارچه هاي مرزي تحويل دهد و علت تاخير در اجراي اين مصوبه از سال ۹۰ فراهم نبودن تاسيسات و امكانات لازم بوده است.
شيخ زاده اظهار داشت: سوخت مرزنشينان توسط مباشران به كشورهاي همسايه فروخته مي شود البته وجود مباشران دائمي را صلاح نمي دانيم و براي جلوگيري از رانت و مسايل ديگري كه احتمال دارد ايجاد شود، قرار دادها براي مدت معيني امضا مي شود و صلاحيت آنان نيز مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي در خصوص اجراي اين طرح در ساير شهرستانهاي استان گفت: طرح فروش سوخت به مرزنشينان در آينده نزديك در پنج شهرستان چابهار، كنارك، ميرجاوه، زهك و سرباز به اجرا در خواهد آمد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار بيان كرد: با اجراي اين طرح و تلاش شبانه روزي مرزبانان ۸۰ درصد قاچاق سوخت در استان پيشگيري شده است.
وي افزود: اخيرا قاچاقچيان مسير قاچاق سوخت را به سمت دريا تغيير داده اند كه در اين زمينه فرمانداران و نيروهاي درياباني و انتظامي چابهار و كنارك موظف شدند براي مبارزه با قاچاق سوخت از طريق دريا اقدامات لازم را انجام دهند.

يك مقام مسوول نيز گفت: براساس طرح فروش سوخت به مرزنشينان به منظور انجام صادرات خرد و مبارزه با قاچاق سوخت شش ميليون ليتر گازوئيل در مرحله نخست اجراي اين طرح از طريق مباشران فروش سوخت مرزي صادر شده است.
وي ارزش اين ميزان سوخت را بيش از دو ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان ذكر كرد و افزود: با توجه به اينكه در اين مرحله سهميه سوخت مرزي ۱۹ هزار سرپرست خانوارهاي مرزنشين صادر شده سود حاصل براي هر خانوار ۱۰۰ هزار تومان است كه البته ۵۰ درصد آن را مي توانند از حساب هاي بانكي خود برداشت كنند.

وي با اشاره به اينكه مناطق مرزي به توسعه زيرساخت هاي اقتصادي براي شكوفايي اقتصادي مرزنشينان نياز دارد، افزود: همواره ۵۰ درصد از درآمدهاي مرزنشينان در طرح فروش سوخت مرزي در حساب هاي بانكي آنان خواهد ماند و براساس توافقي كه با بانك عامل انجام شده است اين ميزان پس انداز صرف توسعه زيرساخت هاي اقتصادي خواهد شد. ك/۳

کدخبر : 80783583(3487989)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
زمان مخابره : ۲۱:۵۱
سرویس خبر : اقتصادي- انرژی-

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920530/80783583.htm

همکاری تمام ادارات برای برگزاری مراسم دهه کرامت در سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد
همکاری تمام ادارات برای برگزاری مراسم دهه کرامت در سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام ادارات و دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم دهه کرامت در سیستان و بلوچستان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان‌، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز طی جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وهابیون تمام شعاعر مذهبی و دینی را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی با ضروری خواندن کمک به ترویج فرهنگ کرامت، افزود: هر کسی نسبت به ترویج و گسترش این فرهنگ کمک کند، جزو شعاعر است.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با ضروری دانستن برگزاری مراسم‌های در شان و مقام امام هشتم(ع)، اضافه کرد: برای برگزاری مراسم‌های این دهه تمامی دستگاه‌ها از امکانات خود در راستای گسترش این فرهنگ استفاده کنند.

عضو شورای اداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود حضرت امام هشتم در این خطه از ممالک اسلامی افتخار ما است و تک تک مردم ما از کرامات امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) بهره‌‌ برده‌ایم.

وی با بیان اینکه همایش ملی علمی ـ پژوهشی فضائل رضوی به صورت سالیانه در زاهدان برگزار می‌شود، خواستار معرفی و ارائه به موقع فراخوان این جشنواره شد.

شیخ‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با فراگیر خواندن اجرای برنامه‌های دهه کرامت در سطح استان، گفت: عموم مذاهب شیعه و سنی و اقوام ایرانی به شان و جایگاه اهل بیت(ع) احترام گذاشته و می‌گذارند، همایش ملی علمی ـ پژوهشی فضائل رضوی خاص هیچ کس نبوده و مربوط به تمام مذاهب اسلامی است، برنامه‌ریزی‌های این دهه نیز خاص نبوده و در سطح استان فراگیر است.

این مسئول با اشاره بر اینکه تشیع از بهائیت و تسنن از وهابیت برائت می‌جویند، متذکر شد: همانطور که شیعه بهائیت را جزو تشیع نمی‌داند، اهل تسنن نیز وهابیت را جزو خود نمی‌داند.

طی این جلسه زمانبندی‌ مراسم‌ دهه کرامت در سیستان و بلوچستان از 16 تا 25 شهریور ماه مشخص شد.

92/05/27 - 13:29
شماره: 13920527000796
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920527000796

دهه كرامت با شكوه خاصي در استان برگزار مي شود

معاون استاندار سيستان و بلوچستان:

دهه كرامت با شكوه خاصي در استان برگزار مي شود

زاهدان- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: دهه كرامت با همكاري دستگاههاي فرهنگي و اجرايي استان با شكوه خاصي برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري سيستان وبلوچستان دكتر رجبعلي شيخ زاده روز يكشنبه در نشست برنامه ريزي دهه كرامت (۱۶ تا ۲۵ شهريور) اظهار داشت: برگزاري آيين هاي ويژه از جمله برنامه هاي اين استان به مناسبت دهه كرامت است.

وي بيان كرد: تمامي دستگاههاي فرهنگي براي برگزاري برنامه ها و آيين هاي دهه كرامت وظايفي دارند اما ساير دستگاههاي اجرايي نيز براي بهتر برگزار شدن اين دهه و اشاعه اين تفكر از امكانات خود بنحو شايسته اي استفاده كنند.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان گفت: آذين بندي و نصب بنر در ميادين شهر، اعزام روحاني طرح هجرت براي سخنراني در مساجد شهرستانهاي استان، برگزاري آيينها و جشنهاي مختلف در مساجد و بوستانهاي شهر از سالروز ميلاد حضرت معصومه (س) تا ميلاد امام رضا (ع)، كرسي هاي تلاوت نور، اجراي ويژه برنامه هاي ورزشي، تقدير از زوجهاي جوان ورزشكار، برپايي ايستگاههاي صلواتي و بازديد از موزه بصورت رايگان از جمله برنامه هاي استان در دهه كرامت است.
شيخ زاده در ادامه سخنانش با محكوم كردن اقدامات وهابيون در تخريب بارگاه ائمه بقيع و ساير بزرگان اسلام گفت: دولت استعمار پير دو اقدام اساسي را براي تفرقه در ميان امت اسلامي انجام داد كه يكي ايجاد مذهب بهائيت و ديگري وهابيت بود.
وي افزود: استعمار پير دولت انگليس براي افق بلند مدت ساخت مذهب بهائيت براي انجام اقدامات انحرافي در مذهب شيعه و هدف قرار دادن اعتقادات پيروان اهل بيت (ع) در حوزه شيعه و ايجاد و راه اندازي وهابيت در حوزه مذاهب اهل سنت را انجام داد.
شيخ زاده اظهار داشت: به ياري خدا امروزه به مرحله اي رسيده كه نه علماي شيعه بهاييت را از مذهب شيعه مي دانند و نه در حوزه اهل سنت وهابيت را صرف اهل سنت مي دانند و دنيا بايد بداند كه اگر اين دو حوزه وهابيت و بهاييت هر اقدامي انجام مي دهند در حوزه اسلام نيستند.
وي از تمامي علماي اسلام خواست ابعاد، زوايا و آسيب هاي اين دو مذهب ساختگي وهابيت و بهاييت را هر چه بيشتر و بهتر به جامعه بشري بشناسانند. ك/۱

کدخبر : 80778795(3481241)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
زمان مخابره : ۱۵:۳۲
سرویس خبر : فرهنگی- قرآن و معارف-

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920527/80778795.htm

پيگيري مطالبات آزادگان در اولويت قرار دارد

معاون استاندار سيستان و بلوچستان: 

پيگيري مطالبات آزادگان در اولويت قرار دارد

زاهدان- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: آزادگان عزيز مطالباتي دارند كه پيگيري آنها از اولويتهاي كاري مسوولان است

به گزارش استانداري سيستان و بلوچستان، دكتر رجبعلي شيخ زاده در آيين تجليل از آزادگان و گراميداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي افزود: جامعه ايثارگري نسبت به حق و حقوق خود مطالباتي دارد كه پيگيري و پرداخت اين مطالبات برحق جزو اولويتهاي كاري است.

وي بيان كرد: در دولت گذشته بخشي از اين مطالبات پرداخت شد و بخشي ديگر نيز در دولت جديد به مرور پرداخت خواهد شد.
معاون استاندار خطاب به آزادگان گفت: شما آزادگان عزيز با پذيرش سختي و صبوري رنج اسارت را به عزت و آزادگي تبديل كرديد.
وي ادامه داد: دشمن بعثي مي خواست شما را خوار ببيند اما با دعاي ملت ايران و امام امت و بصيرت و صبر و استقامت، شما آن را به عزت تبديل كرده و براي ايران اسلامي عزت را به ارمغان آورديد.
شيخ زاده اظهار داشت: روزهاي ورود شما آزادگان سرافراز روزهاي خاصي براي همه بود و با ورود نخستين كاروان آزادگان شور و نشاط و شادي بر كشور عزيز و خانواده ها حاكم شد.
وي بيان كرد: انسان مي تواند يك تهديد را به فرصت تبديل كند شما آزادگان با صبوري خود و تيز بيني و بصيرت، دشمني را كه در اوج قدرت قرار داشت خوار كرديد.
وي افزود: رژيم صدام در مقابل آزادگان ايران اسلامي به خفت و خواري افتاد و اين محقق نمي شد جز با ولايت پذيري و بصيرت شما آزادگان.
شيخ زاده خطاب به آزادگان تصريح كرد: شما به حق رهروان كاروان اسراي كربلا هستيد و بصيرت و ولايت پذيري موجب سرافرازي تان شد.
معاون استاندار ادامه داد: امروزه و در شرايط فعلي انقلاب ادامه راه شهدا و ايثارگران و بصيرت افزايي و ولايت پذيري از مهمترين نيازهاي نظام و ميهن اسلامي است.

وي گفت: بيداري اسلامي مرهون ايثار و از خودگذشتگي رزمندگان، شهدا و آزادگان عزيز است، شما آزادگان با مظلوميت خود حقانيت جمهوري اسلامي را به اثبات رسانديد، بسياري از شما در دوران اسارت در زير شكنجه دچار قطع عضو شديد و تعدادي نيز با سختي و رنج در اردوگاههاي دشمن با مظلوميت به شهادت رسيدند.

دخبر : 80777780(3479894)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
زمان مخابره : ۰۰:۵۹
سرویس خبر : اجتماعي- ایثار و شهادت-

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920527/80777780.htm

آزادگان ‌رنج اسارت را به عزت ‌تبدیل کردند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد
آزادگان ‌رنج اسارت را به عزت ‌تبدیل کردند

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جامعه ایثارگری نسبت به حق و حقوق خود مطالباتی دارند، که پرداخت آن جزو اولویت‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از آزادگان در بیت نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آزادگان با پذیرش سختی و صبوری رنج اسارت را به عزت و آزادگی تبدیل کردند.

معاون‌ سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسارت خواری است و دشمن درصدد بود تا خواری ایرانی‌ها را ببیند که با دعای خیر ملت ایران و امام راحل و بصیرت و صبر آزادگان این اسارت ‌به عزت تبدیل شد.

این مسئول ادامه داد: روزهای ورود آزادگان سرافراز روزهای خاصی برای همه بود و با ورود نخستین کاروان آنها شور و نشاط و شادی در کشور حاکم شد.

و‌ی اضافه کرد: انسان می‌تواند یک تهدید را به فرصت تبدیل کند، شما آزادگان با صبوری خود و تیزبینی و بصیرت، دشمن در اوج قدرت را خوار کردید، رژیم صدام در مقابل آزادگان به خواری افتاد و این به جز با ولایت‌پذیری و بصیرت آزادگان محقق نمی‌شد.

شیخ‌زاده خاطرنشان کرد: اگر بصیرت و ولایت‌پذیری موجب سرافزاری آزادگان شد، امروزه در شراط فعلی انقلاب و در ادامه راه بیشتر به این بصیرت و ولایت‌پذیری نیازمندیم.

ئووی گفت: بیداری اسلامی مرهون آن زحمات است و شما آزادگان با مظلومیت حقانیت جمهوری اسلامی را اثبات کردید، خیلی از شما دوران اسارت در زیر شکنجه دچار قطع عضو شدید، تعدادی با سختی و رنج در اردوگاه‌های دشمن با مظلومیت شهید شدند.

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ‌جامعه ایثارگری نسبت به حق و حقوق خود مطالباتی دارند، این مطالبات برحقی است ‌که پرداخت آن جزو اولویت‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: در دولت گذشته بخشی از این مطالبات پرداخت شد و بخشی دیگر هم در دولت جدید به تدریج پرداخت خواهد شد.

92/05/26 - 17:36
شماره: 13920526001255
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920526001255

۴۲ منطقه ويژه اجتماعي در سيستان و بلوچستان شناسايي شده است

زاهدان - معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: ۴۲ منطقه ويژه اجتماعي (سكونت هاي غير رسمي) در سطح اين استان شناسايي شده است.

 به گزارش ايرنا دكتر رجبعلي شيخ زاده روز سه شنبه در كارگروه اجتماعي و فرهنگي سيستان و بلوچستان افزود: تاكنون پيرامون بررسي مشكلات ساكنان مناطق ويژه اجتماعي استان نشست هاي مختلفي با حضور دستگاههاي اجرايي دست اندركار برگزار شده است.
وي اظهار داشت: يكي از مهمترين دغدغه هاي مسوولان در كارگروه فرهنگي و اجتماعي سيستان و بلوچستان كاهش جرائم اجتماعي و بهبود وضعيت معيشتي مردم ساكن در اين مناطق است.
وي از دستگاههاي اجرايي سيستان و بلوچستان خواست پيشنهادات و طرح هاي اجرايي خود در ارتباط با بهبود كيفيت زندگي مردم در مناطق ويژه اجتماعي استان را براي بررسي و تصويب به اين كارگروه ارائه دهند.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با پيگيري مصوبات نشست هاي قبلي اين كارگروه اقدامات موثري در محدوده سكونت گاههاي غير رسمي از جمله ساخت كمربند شمالي شهر زاهدان به طول ۲۹ كيلومتر توسط اداره كل راه و شهرسازي استان و طرح اجراي مراحل زيرسازي در شهرك هاي جهاد و برق زاهدان در دستور كار قرار گرفت و از طريق مجاري مربوطه تامين اعتبار شده است.
وي همچنين با گراميداشت هفته دفاع مقدس بيان كرد: خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ايران هستند، صبر و استقامت آنان به تقويت پايه هاي نظام جمهوري اسلامي كمك شاياني كرده است.
شيخ زاده افزود: پاسداشت مقام شامخ شهدا و خانواده هاي آنان يادآور دوراني است كه رزمندگان اسلام براي تثبيت و سربلندي انقلاب اسلامي بي هيچ چشم داشتي از جان خود گذشتند.
وي گفت: عزت و سربلندي امروز جمهوري اسلامي ثمره هشت سال تلاش و از جان گذشتگي جوانان اين مرز و بوم در دفاع از خاك ايران اسلامي است.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان در ادامه با تبريك روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر در استان بيان كرد: هر گونه اقدام فرهنگي بايد در كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان مورد بررسي و تصويب قرار گيرد تا بتوان به بهترين نحو برنامه هاي متناسب در ارتباط با موضوعات خاص را اجرا كرد.
وي با انتقاد از دستگاههاي فرهنگي و دست اندركار به سبب آنچه كه اجرا نكردن برنامه مناسب و در خور شان تكريم خبرنگاران در روز خبرنگار ناميد، ادامه داد: روز خبرنگار يكي از آيين هاي ملي ايران است بر اين اساس اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان بايد با هماهنگي معاونت سياسي - اجتماعي استانداري برنامه ريزي مناسبي براي اين روز تدارك مي ديد.
وي با اشاره به دعوت نشدن استاندار، معاونان استاندار و مديران دستگاه هاي اجرايي در برنامه نشست با خبرنگاران از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: برگزاري نشست و آيين ويژه روز خبرنگار يك امر ضروري است و از خبرنگاران سيستان و بلوچستان به خاطر آنچه كه بر حوزه اين معاونت تكليف بوده و به دليل اطلاع نداشتن انجام نشد، عذرخواهي مي كنيم.
همچنين فرماندار زاهدان در اين نشست گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان بايد پاسخگوي برگزار نشدن مراسم روز خبرنگار و هماهنگ نبودن با مسوولان استانداري باشد.
عباسعلي ارجمندي افزود: ۹۰ درصد مصوبات نشست هاي قبلي بررسي و مشكلات مناطق ويژه اجتماعي در حوزه زاهدان اجرايي شده است.
وي اضافه كرد: عمليات ساخت كمربندي شمال شهر زاهدان به طول ۲۹ كيلومتر از جمله مصوبات مناطق ويژه اجتماعي با تخصيص ۲۲۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات سال ۹۱ است كه تا پايان امسال اجرايي خواهد شد.
وي ادامه داد: بزودي ساخت مدرسه در خيابان شريعتي شمالي زاهدان آغاز مي شود و اين در حاليست كه كار ساخت زمين چمن براي فعاليت هاي ورزشي در خيابان يادشده به اتمام رسيده است و هم اينك جوانان از آن استفاده مي كنند.
وي گفت: ۱۰ ميليارد ريال اعتبار براي تقاطع غيرهمسطح و پنج ميليارد ريال براي آسفالت شهرك جهاد زاهدان از اعتبارات سال ۹۱ اختصاص يافت و عمليات اجرايي اين طرح ها با اتمام مرحله مناقصه بزودي آغاز مي شود.
وي افزود: در زمينه مراكز آسيب هاي اجتماعي تاكنون سه مركز در سكونتگاه هاي غير رسمي تل سياه، كريم آباد و شيرآباد زاهدان راه اندازي شده است.

کدخبر : 80772803(3472383)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
زمان مخابره : ۲۱:۱۵
سرویس خبر : اجتماعي- ساير

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920522/80772803.htm

 

استاندار سیستان و بلوچستان روز خبرنگار را تبریک گفت

استاندار سیستان و بلوچستان روز خبرنگار را تبریک گفت
زاهدان-خبرگزاری مهر: با وجود گذشت بیش از 5 روز از پشت سر گذاشتن مراسم روز خبرنگار استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته طی مصاحبه با خبرگزار ی جمهوری اسلامی این روز را به خبرنگاران استان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگارمهر، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سیستان و بلوچستان امسال در حالی برگزار شد که علاوه بر استاندار هیچ یک از معاونان وی و یا مسئولان اجرایی استان در این مراسم حاضر نشدند.

همه ساله همزمان با فرا رسیدن روز خبرنگار با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با اهدای لوح یادبود و هدایای نقدی از مقام شامخ خبرنگاران تجلیل می شد که امسال به گفته مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم همکاری استاندار در برپایی این مراسم و عدم تقبل بخشی از هزینه ها مراسم بزرگداشت به ضیافت افطار تغییر ماهیت داد.

عدم حضور استاندار، معاونان اجرایی و همچنین فرماندار زاهدان در این مراسم موجب شد تا بسیاری از رسانه ها با انتقاد از این عمل، بی توجهی به اصحاب رسانه و مطبوعات استان را مورد نکوهش قرار دهند.

عدم حضور استاندار و مقامات استانی همچنین موجب شد تا تعدادی از مدیران خبرگزاری وابسته به دولت و کارکنان آنها حضور در مراسم ضیافت افطار به مناسبت روز خبرنگار را تحریم کنند.    

از خبرنگاران سیستان و بلوچستان تقدیر می شود

استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا  با وجود گذشت 5 روز از مراسم روز خبرنگار این روز را  به خبرنگاران استان تبریک گفت و افزود: به دلیل تراکم برنامه های کاری و تعطیلات به ویژه شرکت در مراسم تحلیف و تنفیذ رییس جمهور و سرکشی از مناطق سیل زده  فرصتی برای نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات در روز خبرنگار فراهم نشد.

حاتم نارویی افزود: به همین دلیل و با استفاده از این فرصت به تمام خبرنگاران سیستان و بلوچستان تبریک و خدا قوت می گویم و بزودی برای تقدیر از زحماتشان نشستی صمیمی با آنها خواهم داشت.

ارشاد اسلامی با استانداری هماهنگ نبوده است

در همین رابطه معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در مصاحبه ای مشابهه با همین موضوع اظهار داشت: حوزه رسانه در ذیل امور اجتماعی از جمله وظایف و مسوولیت های معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری است از این جهت لازم است برگزاری هر گونه برنامه و نشستی در این رابطه با هماهنگی قبلی صورت گیرد.

رجبعلی شیخ زاده ابراز داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به عنوان متولی امور خبرنگاران هیچگونه هماهنگی با معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری در رابطه با برگزاری مراسم روز خبرنگار نداشته است.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد حتی اطلاع یا دعوتی از این معاونت برای حضور در نشست خبرنگاران به عمل نیاورده است که جای تعجب دارد.

شیخ زاده افزود: از طریق اشخاص ثالث از برگزاری نشست خبرنگاران با مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مطلع شدم و البته این مراسم می بایست با هماهنگی استانداری سیستان و بلوچستان و در شان خبرنگاران انجام می گرفت.

وی اظهار داشت: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد هماهنگی لازم را با استانداری برای نشست با خبرنگاران به عمل می آورد مراسم با کیفیت بهتر و با حضور مدیران ارشد استانی برگزار می شد.

وی ابراز داشت: هماهنگی امور دستگاه های فرهنگی نظیر اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، دانشگاهها و نظایر آنها از جمله وظایف و مسوولیتهای معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری است و تعجب می کنم اگر قرار بوده نشستی برای تجلیل از خبرنگاران صورت گیرد چرا هیچگونه هماهنگی و یا حتی اطلاعی به استانداری داده نشده است؟

وی گفت: از دیگر سو شخص استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام دارد و اگر چه برگزاری نشست با خبرنگاران در غیاب ایشان و هنگام حضور در جلسه تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری توجیهی نداشته و عجولانه بوده است اما در صورت هماهنگی لااقل امکان حضور معاونین استاندار در نشست فراهم می شد.

شیخ زاده اظهار داشت: شخصا بر این باور بودم که به دلیل همزمانی چند موضوع از جمله حادثه سیل، تعطیلات چند روزه و ماموریت کاری استاندار قرار است برنامه نشست با خبرنگاران در هفته جاری صورت گیرد و این موضوع را به مدیر کل فرهنگ و ارشاد نیز متذکر شدم.

وی بیان داشت: البته از منظر اخلاقی می بایست تلاشهای یک سال گذشته خبرنگاران به نحو مقتضی مورد تقدیر و تجلیل واقع شود از این رو شایسته است مراسم نکوداشتی برگزار شود.

گفتنی است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به دلیل آنچه که کمبود اعتبار و عدم مساعدت استانداری نامید، برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار را در سطح گردهمایی خبرنگاران برنامه ریزی کرد.

تنها یک مدیر از خبرنگاران استان قدردانی کرد

در همین رابطه مدیر خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: در راستای گرامیداشت مقام شامخ خبرنگاران تا کنون تنها یک مدیر در استان اعلام آمادگی برای حضور در خانه مطبوعات و قدردانی از جایگاه این قشر پر تلاش داشته است.

بابک رحیمیان اظهار داشت: مدیر کل راه و شهرسازی استان تنها مدیری است که در سال جاری همزمان با روز خبرنگار برای حضور در خانه مطبوعات ابراز  علاقمندی داشت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه خبرنگاران استان در طی یک سال گذشته تمامی جلسات دعوت شده به استانداری و سایر ادارت را بدون هیچ چشمداشتی پوشش داده و همواره به عنوان بازوی فرهنگی و اجرایی مدیران در تمامی صحنه ها حضور داشته اند اما تاکنون حتی یک برگ نمابر به منظور یادآوری و یا همدردی در روز خبرنگار به خانه مطبوعات و یا رسانه های محلی در این رابطه ارسال نشده است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه استاندار محترم با شعار توسعه فرهنگی فعالیت خود را در استان آغاز کردند اما تاکنون علی رغم درخواست های مکرر هیچ نشستی ایشان با اصحاب رسانه نداشته است که این نکته همانطور که مقام معظم رهبری با درایت و موشکافانه در اواسط عمر دولت نهم به  آن اشاره فرمودند یکی از ضعف های دولت نهم و دهم در طول خدمت محسوب می شود.

رحیمیان اذعان داشت: متاسفانه نگاه استانداری و دولتمردان در طی سال های گذشته نگاهی از بالا به پائین به مطبوعات بوده است و این نگرش موجب ایجاد شکاف در بین دولت و اصحاب رسانه شده است.

وی افزود: همانطور که معاونت محترم سیاسی، اجتماعی استاندار در مصاحبه خود اشاره داشتند ارتباط با نشریات و اصحاب مطبوعات جزو وظایف لاینفک حوزه ایشان محسوب می شود اما انتظار داریم که در نشستی که ایشان قول آن را با اصحاب مطبوعات داده اند توضیح داده شود چرا این وظیفه در طی یک سال گذشته محلی برای اعراب نداشته است؟

وی گفت: در دوره استاندار اسبق سیستان و بلوچستان نیز دیدار معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار تنها درزمان اعلام تذکر و اخطار از جانب استانداری به دلیل دست نوشته ای مدیران و سردبیران شکل می گرفت و هیچ زمانی برای ایجاد تعامل و همکاری شکل نگرفت.

وی اظهار کرد: تمامی مدیران در این استان به خوبی آگاه هستند که خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر در این استان تا کنون سهمی برای خود در گزارش ها و یا انتقادات از دولت و یا امتیازات مادی قائل نشدند و در این راستا استیجاری بودن منازل آنها و عدم داشتن حتی سابقه بیمه  خود گواه این مدعا است.

رحیمیان گفت: اگر نقدی بر هر یک از مسئولان و یا طرحی در استان نوشته و منتشر می شود تنها از سر دلسوزی و کمک به توسعه و آبادانی استان است که متاسفانه باور همین نکته برای بسیاری از دولتمردان سخت است و همواره انتقادات را از سر دشمنی و یا شیطنت خبرنگاران می خوانند.   

وی گفت: سهیمه اشتراک نشریات در ادارات استان به بهانه کمبود بودجه در طی 2 سال گذشته به کمتر از یک چهارم و حتی قطع اشتراک منجر شده است و این در حالی است که همزمان با فرارسیدن مناسبت های مختلف و توزیع سررسید های اعلا و یا برپایی سفره های ضیافت در هتل های زاهدان در می یابیم که جایگاه فرهنگ و مطبوعات در استان رنگ باخته است.

کد خبر: 2114031

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۵/۲۱ - ۱۳:۱۴

http://www.mehrnews.com/detail/News/2114031

تعامل مسوولان با خبرنگاران به نفع هر دو طرف است

معاون استاندار سيستان وبلوچستان:
تعامل مسوولان با خبرنگاران به نفع هر دو طرف است

زاهدان - معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: از منظر حرفه اي و كاري تعامل مديران سازمانها و دستگاههاي اجرايي با اصحاب رسانه به نفع هر دو طرف است.

 

رجب علي شيخ زاده يكشنبه شب به خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: بيشتر خبرنگاران سيستان و بلوچستان تعامل و همكاري تنگاتنگ و خوبي با دستگاههاي اجرايي دارند از اين جهت شايسته است مسوولان نيز بهاي بيشتري به اصحاب رسانه بدهند.
وي اظهار داشت: حوزه رسانه در ذيل امور اجتماعي از جمله وظايف و مسووليتهاي معاونت سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري است از اين جهت لازم است برگزاري هر گونه برنامه و نشستي در اين رابطه با هماهنگي قبلي صورت گيرد.
وي ابراز داشت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان به عنوان متولي امور خبرنگاران هيچگونه هماهنگي با معاونت سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري در رابطه با برگزاري مراسم روز خبرنگار نداشته است.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد حتي اطلاع يا دعوتي از اين معاونت براي حضور در نشست خبرنگاران به عمل نياورده است كه جاي تعجب دارد.
شيخ زاده افزود: از طريق اشخاص ثالث از برگزاري نشست خبرنگاران با مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مطلع شدم و البته اين مراسم مي بايست با هماهنگي استانداري سيستان و بلوچستان و در شان خبرنگاران انجام مي گرفت.
وي اظهار داشت: اگر اداره كل فرهنگ و ارشاد هماهنگي لازم را با استانداري براي نشست با خبرنگاران به عمل مي آورد مراسم با كيفيت بهتر و با حضور مديران ارشد استاني برگزار مي شد.
وي ابراز داشت: هماهنگي امور دستگاههاي فرهنگي نظير اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان تبليغات، آموزش و پرورش، دانشگاهها و نظاير آنها از جمله وظايف و مسووليتهاي معاونت سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري است و تعجب مي كنم اگر قرار بوده نشستي براي تجليل از خبرنگاران صورت گيرد چرا هيچگونه هماهنگي و يا حتي اطلاعي به استانداري داده نشده است؟
وي گفت: از ديگر سو شخص استاندار سيستان و بلوچستان نسبت به مسائل فرهنگي اهتمام دارد و اگر چه برگزاري نشست با خبرنگاران در غياب ايشان و هنگام حضور در جلسه تنفيذ و تحليف رياست جمهوري توجيهي نداشته و عجولانه بوده است اما در صورت هماهنگي لااقل امكان حضور معاونين استاندار در نشست فراهم مي شد.
شيخ زاده اظهار داشت: شخصا بر اين باور بودم كه به دليل همزماني چند موضوع از جمله حادثه سيل، تعطيلات چند روزه و ماموريت كاري استاندار قرار است برنامه نشست با خبرنگاران در هفته جاري صورت گيرد و اين موضوع را به مدير كل فرهنگ و ارشاد نيز متذكر شدم.
وي بيان داشت: البته از منظر اخلاقي مي بايست تلاشهاي يك سال گذشته خبرنگاران به نحو مقتضي مورد تقدير و تجليل واقع شود از اين رو شايسته است مراسم نكوداشتي برگزار شود.
گفتني است اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان به دليل آنچه كه كمبود اعتبار و عدم مساعدت استانداري ناميد، برگزاري مراسم بزرگداشت روز خبرنگار را در سطح گردهمايي خبرنگاران برنامه ريزي كرد.
براي اين مراسم از نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و ساير مسوولان استاني نيز دعوتي به عمل نيامد.
سال گذشته استانداري سيستان و بلوچستان براي برگزاري مراسم نكوداشت روز خبرنگار ۲۰۰ ميليون ريال اعتبار اختصاص داده بود.

کدخبر : 80770050(3283021)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
زمان مخابره : ۰۰:۱۸
سرویس خبر : اجتماعي- رسانه-

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920521/80770050.htm

 

نگاه ترحم‌آمیز به بیماران خاص شکننده است

 فارس گزارش می‌دهد

خیران حلقه مفقوده درمان بیماران خاص

چندی پیش به بهانه ماه مبارک رمضان، بسیاری از محرومان و نیازمندان با کمک خیران اطعام شدند، تعدادی از ایتام صاحب حامی شدند، کاش با این هزینه‌ها تعدادی از بیماران خاص نیز درمان می‌شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیستان و بلوچستان، کمک به بیماران خاص محدود به زمان خاصی نبوده و اجر و پاداش آن در پیشگاه خداوند همیشه محفوظ است و هر زمان که اقدام شود، زمینه سلامتی حداقل یک بیمار فراهم خواهد شد.

بیماران خاص از هزینه‌های سرسام آور دارو می‌گویند

تعدادی از بیماران خاص که نخواستند نامشان ذکر شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نبود خوابگاه و مکان اسکان برای رفاه حال بیماران شهرستان گلایه داشته و بیان کردند: برخی آزمایشات در مناطق استان انجام نمی‌شود و باید برای انجام‌ آنها به زاهدان مراجعه کنیم که نبود مکان مناسب برای اسکان، مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

آنها هزینه‌های بالای دارو، نبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها را از دیگر مشکلات خود عنوان و اظهار داشتند: بیماران تالاسمی هر سه تا شش ماه باید آزمایش‌های ویژه‌ای انجام دهند، هر بیمار باید بدون احتساب بیمه بین 100 تا 150 هزار تومان پرداخت کند، هزینه‌های سرسام آور دارو را هم که حساب کنیم رقم بسیار بالایی می‌شود که پرداخت آن از عهده ما خارج است.

این بیماران از خیران و مسئولان درخواست کردند به رفع مشکلات بیماران خاص بیشتر توجه کنند.

تولد نوزادان تالاسمی حکایتی پایان ناپذیر در سیستان و بلوچستان

مدیر انجمن تالاسمی سیستان و بلوچستان گفت: تولد نوزادان تالاسمی در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، در حالی که در استان‌های دیگر این تولد به صفر رسیده است.

وحید شهنوازی بیان داشت: انجمن تالاسمی از سال 85 به طور رسمی فعالیت خود را در استان آغاز کرد، در ابتدا پس از بازدید از بخش‌های استان درمان مناسبی ارائه نمی‌شد، ولی در حال حاضر خدمات درمانی به طور مطلوبی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعی از خیران سلامت، تعدادی از خانواده‌های نیازمند و بیماران تالاسمی را زیر پوشش قرار داده‌اند، افزود: به دلیل طول درمان این بیماری، اکثر خانواده‌های بیماران به لحاظ مالی دچار مشکل هستند، حتی برخی از آنها هزینه ایاب و ذهاب خود برای مراجعه به پزشک را هم ندارند.

مدیر انجمن تالاسمی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در گذشته درمان هپاتیت c در مرکز کشور انجام می‌شد، گفت: قبلا بیماران هر سه یا شش ماه به تهران عزیمت می‌کردند که اکنون شرایط درمان در مرکز استان ایجاد شده است.

شهنوازی نبود برنامه مدون برای کنترل بیماری تالاسمی را یکی از مشکلات خواند و ادامه داد: در این استان هنوز شاهد تولد نوزادان  تالاسمی هستیم، در حالی که در استان‌های دیگر این تولد به صفر رسیده است.

عضو کمیته بیماری‌‌های خاص سیستان و بلوچستان فعالیت این انجمن را بدون کمک و همیاری مسئولان غیرممکن دانست و بر ضرورت تداوم و توسعه همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی با این مجموعه تاکید کرد.

نگاه ترحم‌آمیز به بیماران خاص شکننده است

رئیس کمیته بیماری‌‌های خاص سیستان و بلوچستان نیز ضمن اشاره بر ضرورت رسیدگی به مشکلات بیماران خاص استان، ابراز داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید خانواده بیمار فارغ از رنج بیماری مشکل دیگری داشته باشد.

رجبعلی شیخ زاده افزود:‌ فرمایش مقام معظم رهبری باید نصب‌‌العین قرار گیرد، طولانی بودن دوره درمان بیماری‌های خاص افراد خانواده و خود بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید فضا طوری برنامه‌ریزی شود که فرد با وجود همراهی بیماری فعالیت‌های اجتماعی‌اش مختل نشود.

این مسئول بر ضرورت فراهم سازی فضای مناسب کاری برای بیماران خاص تاکید کرد و ادامه داد: بدنبال ساز‌ و کار و فعالیت این قشر هستیم، اشتغال بیماران خاص و فضای مناسب محیط کاری در دستور کار دستگاه‌ها باشد.

شیخ‌زاده با انتقاد از نوع نگاه برخی افراد جامعه به بیماران خاص، نگاه ترحم‌آمیز را مایه رنج این بیماران دانست و تصریح کرد: نگاه ترحم آمیز شکننده بوده و باید آن را اصلاح کرد، با امکانات و اعتبارات موجود باید بحث بیماران خاص مدیریت شود و نگاه جامعه نیز تغییر پیدا کند.

معاون سیاسی استاندار سیستان بلوچستان با بیان اینکه رسانه‌ها و شخصیت‌های با نفوذ اجتماعی می‌توانند در تغییر نوع نگاه جامعه به بیماران خاص کمک کنند، افزود: اطلاعات جامعه، حتی آنهایی که تحصیلات دانشگاهی دارند نسبت به بیماری “MS” پایین است و شاید یک درصد هم نباشد.

وی تاکید کرد: اطلاعات در بحث بیماران خاص ناچیز است و باید از طریق رسانه، تریبون نماز جمعه و شخصیت‌های با نفوذ اجتماعی این خلا جبران شده و آگاهی نسبی به جامعه داده شود.

شیخ‌زاده حفظ روحیه در بیماران خاص را بسیار تعیین کننده دانست و افزود: حوزه‌هایی که می‌توانند خدمات اجتماعی برای این بیماران ارائه کنند باید پای کار باشند، اگر ورزش لازمه‌ تداوم درمان باشد باید خدمات به صورت رایگان ارائه شود.

اهدا عضو در سیستان و بلوچستان فرهنگ سازی شود

کارشناس مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست گفت: بطور تقریبی حدود 2 هزار و 531 بیمار تالاسمی، 255 بیمار پیوندی، 532 هموفیلی، 178 بیمار ام اس، 394 بیمار دیالیزی و هزار و 400 بیمار سرطانی در حوزه زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شدند و در حال طی کردن مراحل درمان هستند.

مهدی زادمهر اضافه کرد: افزایش قیمت برخی داروهای بیماران خاص، فرهنگ‌سازی نشدن اهدای عضو در سیستان و بلوچستان، کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تالاسمی و هموفیلی و بالا بودن هزینه‌های تردد بیماران از شهرهای مختلف به زاهدان از جمله مشکلات این گروه از بیماران در استان است.

فروش کلیه کلید رهایی از مشکلات اقتصادی

مدیر انجمن بیماران کلیوی سیستان و بلوچستان بیان داشت: مهم‌ترین مشکل این انجمن صرف نظر از مشکلات مالی و اجتماعی، موضوع فروش کلیه است.

محمدپیری ادامه داد:  یک جوان25 ساله به محض مواجهه با مشکل، برای فروش کلیه خود اقدام می‌کند و این موضوع شکل تجاری به خود گرفته است.

عضو کمیته بیماری‌‌های خاص سیستان و بلوچستان با اشاره بر فعالیت چهار شبه ‌بخش‌های دیالیزی در طول هفته، رفع مشکل ایاب‌ و ذهاب بیماران را مهم ارزیابی کرد.

پیری اذعان داشت: پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی انجام می‌شود و جسد ظرفیت مناسبی برای رفع نیازمندی‌های بیماران کلیوی است.

همانگونه که خیران در زمینه اکرام ایتام و محرومان، مدرسه سازی، مسجدسازی و غیره تاکنون خوب درخشیده اند، چه خوب است در زمینه حمایت از بیماران به ویژه بیماران خاص نیز وارد میدان نیکوکاری شده و در بازگشت سلامتی به وجود آنها نیز سهمیم باشند، قطعا زندگی بخشیدن به یک فرد بیمار ثواب و اجر معنوی فراوان در پی دارد.

گزارش از شیوا سرگزی

92/05/21 - 08:21
شماره: 13920521000083

مطالعه بصیرت مردم را افزایش می‌دهد

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مطالعه بصیرت مردم را افزایش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش سرانه مطالعه و نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه، بصیرت اجتماعی افراد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی ادارهکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه در جامع ،ه ضرورت تکریم جایگاه کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه زاهدان کتابخانه‌ها را برترین نماد فرهنگی جامعه دانست و بیان کرد: پیشانی جامعه کتاب و کتابخوانی است و توجه به این موضوع اهمیت فرهنگ را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌ها در جامعه اذعان داشت: توجه به فرهنگ و کتاب و کتابخوانی می‌تواند بسیاری از هنجارها را در جامعه نهادینه کند.

رجبعلی شیخ زاده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه خواستار همکاری تمامی دستگاه‌ها برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه شد و اظهار داشت: با افزایش سرانه مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بصیرت اجتماعی افراد افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به سند چشم‌انداز مطالعه مفید گفت: باید تا پایان سال 1404، 35 درصد از افراد جامعه به عضویت کتابخانه‌ها در آیند.

اسفندیار زید‌آبادی داشتن هشت متر مربع زیربنا به ازای هر 100 نفر و وجود چهار جلد کتاب به ازای هر نفر را از دیگر شاخصه‌های مهم این سند عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به مفاد این سند، پنج باب کتابخانه تا پایان سال در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان راه اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای را گامی موثر در راستای افزایش سرانه مطالعه دانست و ادامه داد: این شبکه اجتماعی هر ماه 15 عنوان کتاب جدید را به مسابقه می‌گذارد و تاکنون 850 نفر در استان عضو این شبکه شده‌اند.

وی راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، نصب نرم افزارهای کتابداری، تاسیس انجمن خیران کتابخانه ساز و ایجاد وبلاگ کتابخانه‌های عمومی را از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل خواند.

زیدآبادی همچنین با اشاره به ایجاد هشت کتابخانه مشارکتی در استان آمادگی خود را برای همکاری با سازمان‌ها و ادارات برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی اعلام کرد.

 92/05/21 - 12:41

شماره: 13920521000543

مجوز ايجاد دو تشكل مردم نهاد در سيستان و بلوچستان صادر شد

مجوز ايجاد دو تشكل مردم نهاد در سيستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان - معاون سياسي - اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان از صدور مجوز تاسيس دو تشكل مردم نهاد در اين استان خبر داد.

رجب علي شيخ زاده گفت: در جلسه امروز هيات نظارت بر فعاليتهاي سازمان هاي مردم نهاد سيستان و بلوچستان با ايجاد دو سازمان مردم نهاد جوانان هامون و انجمن ياس نبي (س) موافقت به عمل آمد.
به گزارش روز سه شنبه دفتر معاونت سياسي استانداري سيستان و بلوچستان، وي بدون اشاره به موضوع فعاليت اين دو تشكل اظهار داشت: اگر چه صدور مجوز و نظارت بر اين تشكل ها با دولت است اما در تاسيس و اداره آنها هيچ دخالتي صورت نمي گيرد.
شيخ زاده اظهار داشت: اين سازمانها توسط گروهي از اشخاص حقيقي و حقوقي غيرحكومتي به صورت داوطلبانه با رعايت مقررات مربوطه تاسيس و داراي اهداف غيرانتفاعي، غيرسياسي و غير دولتي است

کدخبر : 80765367(3462631)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
زمان مخابره : ۲۳:۰۲
سرویس خبر : اجتماعي- ساير

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920515/80765367.htm

شاخص‌های امنیتی در استان سیستان و بلوچستان بالاتر از متوسط کشور است

 معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان

شاخص‌های امنیتی در استان بالاتر از متوسط کشور است

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌های امنیتی استان بالاتر از میزان متوسط کشور است و باید به دنبال آن احساس امنیت نیز افزایش یابد.

 رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار داشت: نظام سلطه عالم بر این موضع بوده و یکی از برنامه‌هایی که برای کشور برنامه‌ریزی کرده، ناامن جلوه دادن برای عقب ماندگی است.

وی با بیان اینکه استکبار با برنامه‌ریزی برای ناامن جلوه دادن مناطق محروم کشور مانند سیستان و بلوچستان سعی در فرار سرمایه و کاهش‌سرمایه‌گذاری در این مناطق دارد، افزود: روزگار ناامنی به ساحل آرامش رسیده است، آنهایی که به این نا‌امنی دامن زده بودند نه فارس و نه بلوچ هستند.

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان و کشور زمانی به توسعه می‌رسد که همه ید واحد باشند و به قومیت، ایرانیت و استقرار در منطقه خود افتخار کنند.

شیخ‌زاده ترویج نا‌امنی را ضد توسعه دانست و ادامه داد: خیلی از کشور‌ها آمار جرایم خود را اعلام نمی‌کنند، چرا که موجب فرار سرمایه می‌شود، در سیستان و بلوچستان شاخص‌های امنیتی بالاتر از کشور است و باید احساس امنیت هم در تراز این موضوع بالا برود.

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امنیت در استان برقرار است، اذعان داشت: با این شرایط نه‌تنها سرمایه‌گذار از استان خارج نمی‌شود بلکه موجب حضور سرمایه‌گذاران نیز می‌شود.

92/05/15 - 11:46
شماره: 13920515000502

بازنشستگی زود‌هنگام برای بیماران خاص مورد بررسی قرار گیرد

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان:

بازنشستگی زود‌هنگام برای بیماران خاص مورد بررسی قرار گیرد

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد بازنشستگی زود‌ هنگام برای بیماران خاص بررسی شده و به معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری اعلام شود.

 به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیته بیماری‌‌های خاص در استانداری سیستان و بلوچستان ضمن اشاره بر ضرورت رسیدگی به مشکلات بیماران خاص استان، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید خانواده بیمار فارغ از رنج بیماری مشکل دیگری داشته باشد.

وی افزود:‌ فرمایش مقام معظم رهبری باید نصب‌‌العین قرار گیرد، طولانی بودن دوره درمان بیماری‌های خاص افراد خانواده و خود بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید فضا طوری برنامه‌ریزی شود که فرد با وجود همراهی بیماری فعالیت‌های اجتماعی‌اش مختل نشود.

رئیس کمیته بیماری‌‌های خاص سیستان و بلوچستان بر ضرورت فراهم سازی فضای مناسب کاری برای بیماران خاص تاکید کرد و  ابراز داشت: بدنبال ساز‌ و کار و فعالیت این قشر هستیم، اشتغال بیماران خاص و فضای مناسب محیط کاری در دستور کار دستگاه‌ها باشد.

شیخ‌زاده با انتقاد از نوع نگاه برخی افراد جامعه به بیماران خاص، نگاه ترحم‌آمیز را مایه رنج این بیماران دانست و تصریح کرد: نگاه ترحم آمیز شکننده بوده و باید آن را اصلاح کرد، با امکانات و اعتبارات موجود باید بحث بیماران خاص مدیریت شود و نگاه جامعه نیز تغییر پیدا کند.

معاون سیاسی استاندار سیستان بلوچستان با بیان اینکه رسانه‌ها و شخصیت‌های با نفوذ اجتماعی می‌توانند در تغییر نوع نگاه جامعه به بیماران خاص کمک کنند، افزود: اطلاعات جامعه، حتی آنهایی که تحصیلات دانشگاهی دارند نسبت به بیماری “MS” پایین است و شاید یک درصد هم نباشد.

وی در ادامه تاکید کرد: اطلاعات در بحث بیماران خاص ناچیز است و باید از طریق رسانه، تریبون نماز جمعه و شخصیت‌های با نفوذ اجتماعی این خلا جبران شده و آگاهی نسبی به جامعه داده شود.

شیخ‌زاده حفظ روحیه در بیماران خاص را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: حوزه‌هایی که می‌توانند خدمات اجتماعی برای این بیماران ارائه کنند باید پای کار باشند، اگر ورزش لازمه‌ تداوم درمان باشد باید خدمات به صورت رایگان ارائه شود.

وی با تاکید بر بحث اشتغال و ضرورت توجه به بیماران خاص افزود: پیشنهاد بازنشستگی زود‌هنگام برای بیماران خاص با لحاظ 30 سال سنوات خدمتی با بررسی معاونت توسعه منابع انسانی به معاونت توسعه ریاست جمهوری اعلام شود.

92/05/14 - 14:46
شماره: 13920514000923

نداشتن آمار دقيق از بيماران خاص مهمترين معضل استان در درمان آنان است

معاون استاندار سيستان و بلوچستان:
نداشتن آمار دقيق از بيماران خاص مهمترين معضل استان در درمان آنان است

زاهدان - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: نداشتن آمار و اطلاعات دقيق از تعداد بيماران خاص مهمترين معضل براي درمان اين گروه در استان است.

به گزارش ايرنا، رجبعلي شيخ زاده روز دوشنبه در نشست كميته بيماري هاي خاص سيستان و بلوچستان افزود: جمع آوري آمار دقيق از وضعيت بيماران تالاسمي، كليوي، هموفيلي و ام اس در استان نقش مهمي در ارتقاي سطح خدمات به اين گروه خواهد داشت.
وي اظهار داشت: بسياري از بيماران خاص در سيستان و بلوچستان به دليل آگاهي نداشتن از نوع بيماريشان از مراجعه به پزشك خوداري مي كنند و خيلي ها نيز اين بيماري ها را صعب العلاج مي دانند، در صورتي كه بسياري از اين گروه بيماري ها قابل درمان و كنترل است.
وي خاطر نشان كرد: بنابر فرمايشات رهبر معظم انقلاب يك مريض و اطرافيان وي نبايد جز استرس درمان بيماري، دغدغه اي در رابطه با مسائل اداري، هزينه هاي درمان و كمبود دارو داشته باشند.
شيخ زاده گفت: طولاني بودن مدت درمان بيماران خاص علاوه بر تحميل هزينه هاي بالاي درمان، تاثير منفي در روح و روان اين گروه از بيماران مي گذارد، لذا به منظور بهبود شرايط روحي آنان بايد امكانات و زمينه هاي لازم براي حضورشان در فعاليت هاي اجتماعي فراهم شود.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان افزود: بايد سعي شود علاوه بر فراهم شدن زمينه اشتغال بيماران خاص در فضاي مناسب، نگاه به اين گروه در محيط هاي كار ترحم آميز نباشد تا در روحيه آنان تاثير منفي نگذارد.
شيخ زاده گفت: مشكلات در حوزه درمان بيماران خاص در سيستان و بلوچستان بسيار زياد است اما بايد با همين اندك اعتبار اقدامات لازم براي بهبود شرايط اين گروه انجام شود.
وي افزود: بيماران خاص به دليل طولاني شدن مدت درمان از نظر وضعيت زندگي جزو اقشار آسيب پذير جامعه قرار مي گيرند به همين سبب بايستي با برنامه ريزي هاي لازم از بسياري از هزينه هاي تحميلي به آنان كاسته شود.
وي با اشاره به علاقه نداشتن مردم سيستان و بلوچستان به اهداي اعضاي بيمار مرگ مغزي تاكيد كرد: مزاياي اين حركت خداپسندانه بايد از سوي اصحاب رسانه ها، علما، بزرگان طوايف و ائمه جمعه در بين اقشار مختلف مردم استان تبيين شود.
كارشناس مسوول بيماري هاي خاص دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان نيز در اين نشست گفت: بطور تقريبي حدود دو هزار و ۵۳۱ بيمار تالاسمي، ۲۵۵ بيمار پيوندي، ۵۳۲ هموفيلي، ۱۷۸ بيمار ام اس، ۳۹۴ بيمار دياليزي و هزار و ۴۰۰ بيمار سرطاني در حوزه زيرپوشش اين دانشگاه شناسايي شدند و در حال طي كردن مراحل درمان هستند.
مهدي زادهمر افزود: افزايش قيمت برخي داروهاي بيماران خاص، فرهنگ سازي نشدن اهداي عضو در سيستان و بلوچستان، كمبود پزشك متخصص در مراكز درماني تالاسمي و هموفيلي و بالا بودن هزينه هاي تردد بيماران از شهرهاي مختلف به زاهدان از جمله مشكلات اين گروه از بيماران در استان است.

کدخبر : 80763385(3459879)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
زمان مخابره : ۱۴:۲۲
سرویس خبر : اجتماعي- بهداشت - رفاه-

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920514/80763385.htm

پرداخت سود فروش قانونی سوخت به مرزنشینان هیرمند و سراوان

 معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد

پرداخت سود فروش قانونی سوخت به مرزنشینان هیرمند و سراوان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: به زودی سود حاصل از فروش قانونی سوخت در شهرستان‌های هیرمند و سراوان پرداخت می‌‌شود.

 به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استاندار اظهار داشت: در شهرستان‌های هیرمند و سراوان که فروش‌قانونی سوخت توسط مرزنشینان انجام شده‌ است باید به فوریت سود حاصل از اینکار پرداخت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه از این به بعد باید سود حاصل از فروش قانونی سوخت به صورت ماهیانه به مرزنشینان پرداخت شود، افزود: پس از سه ماه آغاز طرح ، انتظاری در مردم ایجاد شده است،  این پول متعلق به دولت نیست و باید به مرزنشینان پرداخت شود. 

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اعطای نخستین مجوز فروش سوخت توسط مرزنشینان استان را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: در مورد ورود و خروج کالا‌ از توسط مرزنشینان نیز مجوز‌های کسب شده منتظر صدور کارت‌هستیم، البته نزدیک به 159 هزار کارت در این زمینه تحویل شده و مابقی هم صادر می‌شود.

شیخ‌زاده با اشاره بر اینکه فروش سوخت توسط مرزنشینان در ابتدا از شهرستان‌‌های هیرمند و سراوان آغاز شد و قرار بود تا یک ماه بعد به بقیه مناطق استان هم کشیده شود، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در ابتدای آغاز اجرای طرح هم گوشزد شد، بحث تنزل قیمت‌ها بود که اکنون دچار آن هستیم و باید مدیریت شود.

عضو شورای اداری سیستان و بلوچستان با سخت‌کوش خواندن نیروی مرزبانی در حراست از مرز‌های کشور، گفت: باوجود تلاش‌های فراوان نیرو‌های مرزبانی در گرمای بیش از 50 درجه‌ای استان، هنوز شاهد قاچاق سوخت هستیم و این پدیده به صورت صددرصد مهار نشده است.

وی در پایان به اقدامات برخی قاچاقچیان برای شکست خوردن طرح فروش قانونی سوخت توسط مرزنشینان اشاره کرد و ابراز داشت: قاچاقچیان با هدف مبارزه، با تبانی با آنسوی مرز خواهان شکست این طرح هستند که تاکنون به موفقیتی نرسیده‌اند.

92/05/13 - 17:47
شماره: 13920513001230

5 شهرستان جدید برای فروش قانونی سوخت به مرزنشینان

 در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا مطرح شد

معرفی 5 شهرستان جدید برای فروش قانونی سوخت به مرزنشینان

در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز، زهک و میرجاوه برای فروش قانونی سوخت توسط مرزنشینان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری سیستان و بلوچستان که با حضور فرماندارن شهرستان‌های یاد شده برگزار شد، مقرر شد پنج شهرستان چابهار، کنارک، سرباز، زهک و میرجاوه برای دریافت مجوز فروش قانونی سوخت به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی شوند.

همچنین در این جلسه مقرر شد: مدیریت بازارچه‌های مرزی استان شرایطی را ایجاد کند که هر یک از هفت بازارچه مرزی توان تبادل 50 درصد از سهمیه‌های فروش قانونی سوخت استان را از طریق یک بازارچه داشته باشند.

در ادامه جلسه نیز فرمانداران جنوب استان با همکاری دریابانی و نیروی انتظامی مکلف شدند تا برای جلوگیری از قاچاق سوخت، کنترل‌ها را در این مناطق شدیدتر کنند.

در زمینه نمایندگان مرزنشینان نیز مصوب شد: برای جلوگیری از تخلف و تبانی آنها در راستای فروش سوخت، مباشران برای مدت محدود معرفی شوند.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه ‌از فروش 5 هزار و 700 ‌لیتر سوخت توسط مرزنشینان استان خبر داد و اظهار داشت: از سه ماه قبل تاکنون سه هزار و 500 هزار لیتر سوخت توسط مرزنشینان از طریق بازارچه مرزی میلک هیرمند با سود یک میلیارد و 500 میلیون تومان واگذار شده است.

دکتر رجبعلی شیخ‌زاده بیان کرد: از بازارچه کوهک سراوان نیز تاکنون 2 هزار و 204 هزار لیتر سوخت با سود 951 میلیون تومان سوخت به فروش رسیده است.

92/05/13 - 20:50
شماره: 13920513001362

طرح فروش سوخت مرزي در هفت شهرستان سيستان و بلوچستان اجرا مي شود

معاون استاندار:
طرح فروش سوخت مرزي در هفت شهرستان سيستان و بلوچستان اجرا مي شود

زاهدان - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: طرح فروش مواد سوختي به مرزنشينان در هفت شهرستان استان اجرايي خواهد شد.

به گزارش استانداري سيستان و بلوچستان، رجبعلي شيخ زاده روز يكشنبه در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز سيستان و بلوچستان با اشاره به اجرا طرح فروش سوخت مرزي در دو شهرستان هيرمند و سراوان (كوهك)افزود: بزودي اين طرح در پنج شهرستان كنارك، چابهار، ميرجاوه، سرباز و زهك نيز اجرايي مي شود.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه ۱۷۱ هزار خانوار در شعاع ۲۰ كيلومتري مرزهاي سيستان و بلوچستان سكونت دارند بايد تدابير و برنامه ريزي لازم توسط دستگاه هاي متولي براي فروش سوخت در اين مناطق صورت گيرد.
وي بازارچه ها را يكي از محل هاي اصلي فروش سوخت عنوان كرد و گفت: بايد تمام زيرساخت ها و امكانات لازم براي ورود و خروج سوخت در بازارچه هاي سيستان و بلوچستان فراهم شود تا ديگر شاهد قاچاق سوخت از مرزهاي استان نباشيم.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان افزود: در آينده اي نزديك درآمدهاي حاصل از فروش سوخت مرزي در شهرستان هاي هيرمند و سراوان محاسبه و به حساب مرزنشينان واريز خواهد شد.
شيخ زاده با اشاره به سوق پيدا كردن قاچاق سوخت به جنوب استان بويژه از طريق راههاي آبي، از فرمانداران چابهار و كنارك خواست تا تدابير لازم را براي جلوگيري از قاچاق سوخت با كمك درياباني و نيروهاي انتظامي انجام دهند زيرا قاچاق سوخت از اين طريق خطرات جاني و مالي زيادي براي شهروندان در پي دارد. ك/۱
۷۳۰۷ / ۶۵۳

کدخبر : 80762026(3458200)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
زمان مخابره : ۱۴:۰۰
سرویس خبر : اقتصادي- ساير

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920513/80762026.htm