دکتر شیخ زاده: دولت اعتبارات جدیدی برای توسعه سیستان و بلوچستان در نظر گرفت

معاون برنامه ریزی استاندار:
دولت اعتبارات جدیدی برای توسعه سیستان و بلوچستان در نظر گرفت
زاهدان - معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت اعتبار قابل توجه جدیدی برای سرعت در توسعه عمرانی این استان در نظر گرفت .
دولت اعتبارات جدیدی برای توسعه سیستان و بلوچستان در نظر گرفت
دكتر 'رجب علی شیخ زاده' سه شنبه شب در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در اجرای ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه كشور نگاه و توجه دولت به مناطق غیر برخوردار ویژه است .
وی خاطرنشان كرد: بر این اساس دولت اعتبار قابل توجهی برای توسعه عمرانی سیستان و بلوچستان در نظر گرفت كه اگر چه محدوده آن مشخص است اما رقم دقیق اعتبار طی چند روز آینده مشخص و ابلاغ خواهد شد.
وی بیان داشت: بخش زیادی از این اعتبار برای اجرای راهسازی و طرحهای هادی روستایی همچنین آبرسانی به روستاها اختصاص خواهد یافت كه سیستان و بلوچستان در این رابطه نسبت به سایر استانها نیاز بیشتری به مساعدت دولت دارد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینكه این استان نیاز به احداث 17 هزار كیلومتر راه روستایی دارد، تصریح كرد: اختصاص اعتبار ویژه مازاد بر اعتبارات ملی و استانی قطعا به سرعت در اجرای طرحها كمك شایانی خواهد كرد.
گفتنی است، اجرای طرحهای عمرانی در سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان كشور به دلیل پراكندگی جمعیت روستایی و عشایری با هزینه بیشتری را در مقایسه با سایر استانها در بر دارد.
کد خبر: 30573846          (2053246)            تاريخ انتشار : 31/06/1390 - 10:09

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30573846

سیستان و بلوچستان جان می گیرد

قطار 'اكو' احیاگر جاده تاریخی ابریشم
سیستان و بلوچستان جان می گیرد
زاهدان - راه اندازی قطار اقتصادی 'اكو' خاطرات جاده تاریخی' ابریشم ' را احیاء و به سیستان و بلوچستان جان تازه ای بخشیده است.
كویر ایران زمین كه در روزگاران كهن به عنوان شاهراه جاده تاریخی 'ابریشم' میزبان و پذیرای تجار و بازرگانان اقصی نقاط دنیا بود سالهاست كه غبار حركت كاروانهای شتری را به تماشا نشسته و طنین صدای زنگوله های پیشقراولان آن را در گوش بی جانش به خاطر و ابدیت سپرده است .

در سرزمین پهناور ایران اسلامی، مسیر و شاهراه های اصلی از ادوار گذشته تاكنون تغییر چندانی پیدا نكرده و راه و راهداری از كهن ترین زمان ها وجود داشته و در مسیرهای اصلی 'راه ابریشم' عناصر و سازه های باستانی از قبیل كاروانسراها، آب انبارها، چای خانه ها، پناهگاهها، قناتها، بازارها و بقایایی از كف سازی راهها و پلها همچنان خودنمایی می كند.
براساس منابع مهم تاریخی و مراجع جهانی مانند سازمان فرهنگی ملل متحد (یونسكو) ایران تنها كشوری است كه راههای دریایی و زمینی ابریشم در آن باهم از طریق خلیج فارس تلاقی پیدا كرده و به عنوان جاده طلایی اكو در حلقه اتصال آسیا به اروپا نقش آفرینی می كند.
سیستان و بلوچستان نیز به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ژئو پولوتیك با قرار داشتن در دو كریدور (گذرگاه) تجاری جهان در مسیرهای شمال - جنوب و شرق و غرب از اهمیت ویژه ای در ترانزیت كالا از دیرباز تاكنون برخوردار بوده و با گسترش روز افزون امر تجارت و بازرگانی میان كشورها نقش آن بیش از پیش نمایان می شود.
این استان از گذشته های دور تاكنون همچنان به عنوان مدخل راه ابریشم مطرح بوده و اكنون نیز دروازه های خود را به روی قطار اقتصادی اكو گشوده است .
بگفته استاندار سیستان و بلوچستان اتصال آسیا به اروپا از طریق خط ریلی زاهدان از چنان اهمیتی برخوردار است كه دولت مهرورز در نخستین اقدام با اختصاص 4 هزار میلیارد ریال نسبت به تكمیل و احداث خط راه آهن زاهدان - بم اقدام نمود.
علی محمد آزاد افزود: اهمیت این كار در سال گذشته با عبور اولین قطار باری اكو از پاكستان به استانبول تركیه از طریق زاهدان خود را نشان داد.
وی بیان داشت: مدت زمان ترانزیت كالا از طریق دریا در مسیر كویته - استانبول 45 الی 60 روز است در حالیكه حمل كالا توسط قطار این زمان را در محور تاریخی راه ابریشم از طریق زاهدان به كمتر از 12 روز كاهش داده است.
وی با اشاره به اینكه در زمان حاضر سالانه 85 هزار دستگاه كامیون یك میلیون و 800 هزار تن كالا را از دو پایانه مرزی ' میرجاوه ' و ' میلك ' ترانزیت می كنند، اعلام كرد: ظرفیت ترانزیت محور راه آهن زاهدان - بم به تنهایی 8 میلیون تن كالا در سال است.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با بهره برداری از خط آهن چابهار - زاهدان - مشهد كه عملیات اجرایی آن در سال گذشته با حضور رییس جمهور آغاز شد علاوه بر افزایش ترانزیت كالا به كشورهای آسیای میانه و دیگر كشورهای عضو اكو و شكوفایی اقتصادی منطقه و استان، بیش از 20 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این استان ایجاد می شود.
همچنین با بهره برداری از توسعه اسكله بزرگ تجاری شهید بهشتی در بندر چابهار و پهلوگیری كشتی های پهن پیكر یكصد هزارتنی در سال آینده كه عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال در این دولت آغاز شد، شاهد ترانزیت میلیونها تن كالا از این بندر خواهیم بود.
به گزارش ایرنا از سوی دیگر راه اندازی قطار مسافربری نیز كه در حقیقت رویای دیرینه مردم سیستان و بلوچستان را تحقق بخشید یكی دیگر از خدمات دولت مهرورز است كه بگفته مدیركل راه آهن جنوب شرق كشور در حال حاضر روزانه 700 مسافر را از زاهدان به تهران جابجا می كند و این ظرفیت در دست افزایش است.
داوودی اظهار داشت: در آینده نزدیك با بازسازی خط ریلی كویته - تفتان در كشور پاكستان علاوه بر حمل بار از كشورهای دوردست آسیا به اروپا، گردشگران كشورهای چین، سریلانكا، هندوستان و دیگر مناطق می توانند به ایران و كشورهای تركیه و اروپا توسط قطار مسافربری سیر و سیاحت كنند.
مدیر كل راه آهن جنوب شرق كشور خاطرنشان كرد: توسعه خط ریلی اكو در محور ابریشم علاوه بر سهولت در ترانزیت كالا موجب كاهش چشم گیر هزینه های مسافرتی و در نتیجه توسعه گردشگری می شود.
در همین رهگذر و مطابق آمار سازمان بازرگانی و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان سالانه نزدیك به 600 هزار تن كالا به ارزش بیش از 260 میلیون دلار از طریق مرزهای این استان به كشورهای مختلف صادر می شود.
رییس دفتر پیگیری مصوبات سفرهای رییس جمهور به سیستان و بلوچستان در این رابطه به ایرنا گفت: با تصویب دولت 4 بازارچه جدید در شهرستانهای زابلی، زهك، خاش و سراوان ایجاد می شود.
مسعود محمد زاده افزود: در زمان حاضر از مجموع 9 بازارچه مرزی سیستان و بلوچستان 7 مورد فعال است كه در سال گذشته 145 هزار و 745 تن كالا به ارزش 92 میلیون دلار از طریق آنها به كشورهای پاكستان و افغانستان صادر شد.
به گفته وی: مجموعه فعالیتهای انجام شده در كار حمل و نقل و ترانزیت مسافر و كالا بویژه اتصال سیستان و بلوچستان به خط ریلی جهان توسط این دولت برآمده از عزم ملی و نقطه عطفی در تاریخ این استان است .
او خاطرنشان كرد: در نتیجه اجرای طرحهای بزرگ ملی، سیستان و بلوچستان به كارگاه عمرانی تبدیل شده است كه با فعال شدن قطار اقتصادی اكو علاوه بر جان گرفتن و احیای دوران ابریشم، رشد این استان جهشی خواهد شد.

کد خبر: 30574102          (2049434)            تاريخ انتشار : 31/06/1390 - 10:08

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30574102

استاندار: قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه یك واقعیت است

استاندار:
قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه یك واقعیت است
زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه و پیشرفت یك واقعیت غیر قابل كتمان است .
قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه یك واقعیت است
'علی محمد آزاد' روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: نقش این مركز بزرگ علمی در توسعه استان بی بدیل و واقعیتی عینی است .
وی با بیان اینكه دانشگاه سیستان و بلوچستان الگوی توسعه استان است، اظهار داشت: این دانشگاه با بنیه علمی قوی یكی از مراكز پیشرفته بزرگ علمی و فرهنگی كشور است.
استاندار خاطرنشان كرد: توسعه كمی و كیفی دانشگاه سیستان و بلوچستان حاصل كار و زحمات شبانه روزی اساتید و كاركنان آن و نیز حمایت همه جانبه دولت است .
آزاد گفت: طی سالهای اخیر توان علمی كشور افزایش یافت و یافته های علمی ایران نیز در دنیا بی نظیر و خیره كننده است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر دشمن روزی مرزهای جغرافیایی را هدف گرفته بود امروز تمام مساحت ایران زمین را از طریق هجمه فرهنگی نشانه رفته است .
آزاد بیان داشت: دشمن می خواهد با هجمه گسترده و امواج منفی اخلاقی خودباوری را از ما بگیرد و برای مقابله با این هجوم بی رحمانه نقش دانشگاه مهم و تاثیرگذار است.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان همچنین گفت: در پرتو اهتمام و حمایت همه جانبه دولت این استان در تمام عرصه های علمی، فرهنگی و اقتصادی مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت طی می كند.

در این آیین با تقدیر از زحمات 10 ساله دكتر 'احمد اكبری' رییس سابق دانشگاه سیستان و بلوچستان كه معاون وزیر علوم شده است، دكتر 'علیرضا رضوانی' به عنوان سرپرست جدید این مركز علمی جنوب شرق كشور معرفی و آغاز به كار كرد.

کد خبر: 30571686          (2050283)            تاريخ انتشار : 28/06/1390 - 16:48

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30571686

توصیه مقام معظم رهبری مدظله العالی در رابطه با اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن


متن توصیه مقام معظم رهبری مد ظله العالی در رابطه با اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390

 

نظر به اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 در آبان ماه سال جاری و سوال رییس مرکز آمار ایران از دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص مشارکت هموطنان در سرشماری ، پاسخ دفتر و توصیه های ایشان در خصوص سرشماری به شرح زیر می‌باشد: 

"توصیه می‌کنم به سؤالات آمارگیران پاسخ‌های صحیح و دقیق بدهند تا دولت با اتکاء به آن بتواند برنامه‌ریزی بهتری انجام دهد و اولویت‌ها را در حل مسائل مختلف کشور رعایت کند. پایه‌ی برنامه‌ریزی‌های‌کشور،آمار است که با سرشماری به‌دست‌می‌آید. هر چه سرشماری دقیق‌تر و صحیح‌تر باشد،‌برنامه ها صحیح تر و درست‌تر خواهد بود، بنابراین مردم در امر سرشماری کمک کنند"

 

همچنین متن سؤال دکتر عادل آذر رییس مرکز آمار ایران به شرح زیر می‌باشد:

محضر مبارک حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای

مقام معظم رهبری مدظله‌العالی

 

با سلام و احترام،

     همانگونه که استحضار دارید، در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح و روزآمد یکی از مبانی اساسی برنامه‌ریزی برای اداره جامعه است. به این منظور علاوه بر آمارگیری‌های مختلف سالیانه، با تصویب هیئت محترم وزیران مقرر گردیده است که در مقاطع 5 ساله، سرشماری عمومی نفوس و مسکن توسط مرکز آمار ایران انجام شود. در این سرشماری که در آبان‌ماه 1390 اجرا خواهد شد بسیاری از اطلاعات مورد نیاز بخش‌های مختلف بوسیله پرسشنامه‌هایی مستقیماً با مراجعه به مردم جمع‌آوری و تهیه می‌گردد. از آنجا که همکاری آحاد مردم در پاسخگویی صحیح به مأموران سرشماری اهمیت ویژه‌ای دارد و ارایه پاسخ‌های نادرست موجب برداشت‌های نادرست از وضع موجود و به دنبال آن تصمیم‌گیری‌های نامناسب در امور جاری می‌شود، مستدعی است حکم شرعی این موضوع (ارائه اطلاعات صحیح و دقیق و پرهیز از ارائه اطلاعات نادرست به مأموران سرشماری) را بیان فرمایید.

 

و من ا... التوفیق

 

عادل آذر

رئیس مرکز آمار ایران

ورییس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390

 http://www.amar.org.ir/census1390/module/News/shownews/page-2063.aspx?NewsId=250

    گروه خبري   :   اخبار سرشماری تاریخ    :   1390/06/26

مهندس آزاد استاندار : سيستان و بلوچستان كارگاه عظيم عمران و سازندگي

سيستان و بلوچستان سرزمين طلايي ايران براي سرمايه گذاران آغوش ميگشايد

استان سيستان و بلوچستان با شرايط اقليمي و جغرافيايي منحصر به فرد و داشتن گنج هاي آشكار و پنهان از نگاه بسياري كارشناسان و اساتيد فن به سرزمين طلايي ايران شهره است و در پرتو تلاشها و سرمايه گذاري عظيم دولت و ايجاد زير ساختها آماده و مستعد سرمايه گذاريهاي كلان اقتصاديست. 

 

فارغ از بزرگ نمايي و سياه نمايي هاي غيرمنصفانه رسانه اي ناشي از شرارت و ترانزيت مواد مخدر به لحاظ برخورداري از طبيعت بكر گنجينه اي از ثروت ها را در خود جاي داده است .

سيستان و بلوچستان گذشته از داشتن يك هزار و 500 كيلومتر مرز آبي و خشكي با كشورهاي عمان، پاكستان و افغانستان و نيز قرار گرفتن در آبهاي آزاد و اقيانوس هند و مدخل خليج فارس از چهار فصل سال بطور همزمان و در طول ايام برخوردار است .

وجود منابع عظيم طبيعي و معدني همچون طلا، مس، كروميت، منگنز و شناسايي بيش از 300 انديس ديگر و نيز دارابودن دو كريدور ترانزيتي شمال - جنوب و شرق و غرب و قرار داشتن در مسير تجاري ' اكو' سيستان و بلوچستان را به لحاظ استعدادهاي بالقوه اقتصادي و درآمدهاي ناخالص ملي نسبت به ساير استانهاي كشور متمايز كرده است.

توليد هزاران تن انواع محصولات قاره اي و گرمسيري نظير موز، انبه، چيكو، پاپايا، خرما و غيره و نيز صيد سالانه 200 هزار تن انواع ماهي و ميگو فقط بخش كوچكي از قابليت ها و توانمنديهاي اين استان زرخيز و مستعد اما به ظاهر محروم است.

استاندار سيستان و بلوچستان از اين استان به عنوان سرزمين ' شگفتيها و استعدادهاي پنهان' ياد كرده و اظهار داشت: چنانچه اين قابليت ها توسط رسانه هاي ارتباط جمعي در سطح ملي و فرا ملي معرفي شود شاهد گسيل سرمايه گذاران در سطح كلان خواهيم بود .

مهندس 'علي محمد آزاد' بيان داشت: اگر چه نظام مقدس جمهوري اسلامي در دولتهاي گذشته براي برون رفت از محروميت استان خدمات زيادي انجام داد اما در دولت هاي نهم و دهم تحولي شگرف در اين خطه از ميهن اسلامي پديد آمد.

وي بيان داشت: اختصاص و هزينه كرد دهها هزار ميليارد ريال اعتبار در بخشهاي مختلف سيستان و بلوچستان اين استان را به كارگاه عظيم عمران و سازندگي تبديل كرد بطوريكه امروز شاهد اجراي بزرگترين طرحهاي سد سازي، راه آهن، گازرساني، جاده هاي ترانزيتي، آبخيزداري، صيد و صيادي، شهركهاي صنعتي و توسعه بازارچه هاي مرزي در سطح منطقه هستيم .

وي افزود : دولت مهرورز براي بهره برداري و استفاده بهينه از اين توانمنديهاي خدادادي با توسعه اسكله تجاري شهيد بهشتي در بندر چابهار امكان پهلوگيري كشتي هاي پهن پيكر را فراهم كرده است .

استاندار سيستان و بلوچستان بيان داشت: احداث يك هزار و 400 كيلومتر جاده ترانزيتي، بزرگراه و راههاي اصلي و روستايي و شبكه بزرگ گازرساني، تاسيس مناطق ويژه اقتصادي و تصويب منطقه چابهار به عنوان قطب پتروشيمي كشور در حقيقت اقدام به فراهم كردن زير ساخت هاي لازم براي توسعه متوازن استان است .

مهندس آزاد با اشاره به اينكه زيرساختهاي لازم براي هر نوع سرمايه گذاري در بخشهاي مختلف تجاري، صنعتي، معدني، كشاورزي، دامپروري و توليدي استان فراهم است، تصريح كرد: چنانچه بخش خصوصي همراه با تلاشهاي دولت اقدام به سرمايه گذاري نمايد علاوه بر ايجاد اشتغال و كارآفريني، سود كلان و بازگشت سرمايه خوبي را شاهد خواهد بود .

وي گفت: بر خلاف غبارگرفتگي ظاهري در چهره درخشان سيستان و بلوچستان اين استان به لحاظ شاخص هاي امنيتي يكي از استانهاي مطلوب و برخوردار براي سرمايه گذاري است.

نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان افزود: دولت امكانات و معافيت هاي منحصر بفردي براي سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين سرزمين طلايي در نظر گرفته است .

معاون برنامه ريزي استانداري سيستان و بلوچستان نيز مي گويد: با توجه به تمهيدات انجام شده در اين دولت، علاوه بر هفت برابر شدن فعاليت هاي معدني استان و صادرات آن به خارج از كشور بخش كشاورزي نيز در مجموع 206 درصد طي سه سال اخير رشد داشته است .

'رجبعلي شيخ زاده' با اشاره به اينكه در زمان حاضر سالانه بيش از 4 ميليون و 800 هزار تن انواع محصولات كشاورزي، زراعي، باغي و شيلات در سيستان و بلوچستان توليد مي شود، افزود: با ايجاد 10 كشتارگاه صنعتي به ظرفيت 8 هزار راس دام سبك و سنگين در روز علاوه بر تامين گوشت مورد نياز استان، سالانه بالغ بر 60 هزار تن گوشت قرمز به ديگر استانها صادر مي شود.

وي گفت : آشنايي معدود سرمايه گذاران از قابليت هاي سيستان و بلوچستان در مدت زمان كوتاه باعث ايجاد 75 واحد صنايع تبديلي و تكميلي، 33 واحد بسته بندي گوشت قرمز با ظرفيت 80 هزارتن در سال، 21 واحد نگهداري و بسته بندي خرما و بررسي 72 واحد ديگر در مجموع به ظرفيت 168 هزارتن ، 17 كارخانه شير و توليد خوراك دام و اجراي 441 طرح شيلاتي و آبزي پروري در استان شد.

وي بيان داشت: به طور قطع آشنايي بيشتر سرمايه گذاران از مزيتهاي نسبي سيستان و بلوچستان باعث افزايش طرحهاي كارآفريني از سوي بخش خصوصي و رشد اشتغال پايدار مي شود كه در پرتو حمايت دولت از اين اقدامات توسعه استان نيز سرعت مي گيرد.

به اذعان صاحبنظران و محققان علوم دانشگاهي سيستان و بلوچستان با داشتن 190 هزار كيلومتر مربع مساحت به عنوان پهناورترين استان كشور در دل تاريخ ايران زمين با مردماني سخت كوش، مهمان نواز و ولايت دوست نوازشگر دستان پر توان دولت و سرمايه گذاران است تا پرتو طلايي خود را همراه با درخشش آفتاب بر پهناي ايران زمين بگستراند.

http://www.sb-ostan.ir

بازديد استاندار خراسان شمالي از نمايشگاه علم تا عمل

استاندار خراسان شمالي از نمايشگاه علم تا عمل بازديد كرد استاندار خراسان شمالي در بازديد 2 ساعته ازغرفه خراسان شمالي در جريان طرح هاي ارائه شده در اين نمايشگاه قرارگرفت

استاندار خراسان شمالي در  بازديد 2 ساعته ازغرفه خراسان شمالي  از نزديك در جريان طرح هاي ارائه شده در اين نمايشگاه قرارگرفت.

در اين بازديد دکتر شیخ زاده معاون برنامه ريزي استانداري سيستان و بلوچستان و مدير كل امور شهري خراسان شمالي استاندار را همراهي كردند.

گفتني است خراسان شمالي با 30طرح علمي كاربردي در اين جشنواره شركت كرده است.

از جمله طرح هاي منتخب ارائه شده در اين جشنواره با موضوعات كشاورزي،پتروشيمي ،طرحها نخبگان و مركز رشد جهاد دانشگاهي است. اين نمايشگاه به مدت 4روز در تهران برگزار شد و امروز مراسم اختتاميه آن برگزار مي شود. 1390/6/17 پنجشنبه

http://www.nkhorasan.ir

دکتر شیخ زاده: شناسایی 189 واحد صنعتی تاثیرپذیر در سیستان و بلوچستان

 معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

شناسایی 189 واحد صنعتی تاثیرپذیر در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 189 واحد صنعتی تاثیر پذیر مشمول استفاده از تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی شناسایی شده‌اند.

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: وزارت صنایع و معادن در زمینه خط اعتباری تامین هزینه انرژی، بازسازی واحدهای کوچک و بزرگ، احداث مولد برق اقدامات موثری انجام داده که باعث شده در سیستان و بلوچستان تاکنون از کل رشته‌های تاثیر پذیر 189 واحد بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی تعداد واحدهای تاثیر پذیر در بانک عامل را 170 واحد اعلام کرد و افزود: 160 واحد صنعتی تاثیر پذیر  توانسته‌اند در بانک عقد قرارداد کرده و به 70 واحد آنها تاکنون به میزان 28.2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان تسهیلات اعتباری هزینه شده انرژی برای پرداخت 50 درصد هزینه‌های برق مصرفی و 100 درصد هزینه‌های نفت گاز مصرفی است.
شیخ زاده با بیان اینکه واحدهای تولیدی سیمان و آجر از آغاز مرداد ماه از تسهیلات خط اعتباری برخوردار نشده‌اند، افزود: این واحدهای تولیدی می‌توانند می‌توانند پس از خرید نفت کوره مصرفی خود در سایت ثبت نام کنند تا از کمک‌های بلاعوض وزارت صنایع به ازای هر لیتر نفت کوره 500 ریال بهره‌مند شوند.
وی عدم استفاده از برخی واحدهای تولیدی را از تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی را اعتقادات مذهبی عنوان کرد و گفت: اخذ کارمزد 3 درصد بانک‌ها بابت پرداخت تسهیلات علت عدم ثبت نام برخی برای دریافت تسهیلات شده که بر اساس سیاست‌های جدید اتخاذ شده این واحدها هم می‌توانند از کمک‌های بلاعوض بهره‌مند شوند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دگر واحدهای تاثیر پذیر به جز آجر و سیمان که مصرف نفت کوره دارند می‌توانند در سایت کمک‌های بلاعوض ثبت نام کنند.
شیخ‌زاده یادآور شد: واحدهای تولیدی که مصرف گاز مایع دارند نیز می‌توانند به ازای هر کیلو گاز مایع سه هزار ریال کمک بلاعوض دریافت کنند که در این مورد تاکنون یک واحد در استان شناسایی، تایید و ثبت‌نام شده است.
وی با بیان اینکه امسال از طرف دولت سال صیانت از تولید نامگذاری شده خاطرنشان کرد: در بحث بازسازی و تکمیل واحدهای کوچک که سقف اعتبارات آنها حداکثر یک میلیون و 500 میلیون ریال است تاکنون 12 واحد ثبت‌نام کرده‌اند که پنج واحد آن پس از تکمیل مدارک به بانک ملی و صنعت و معدن استان معرفی شده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سال‌جاری هیچ تولید کننده‌ای در دریافت تسهیلات بانکی دچار مشکل نخواهد شد، افزود: ظرفیت‌های مناسبی در قانون بودجه برای حمایت از واحدهای تولیدی در سال‌جاری پیش بینی شده است.
شیخ زاده در ادامه گفت: برای ایجاد زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی در حوزه تولید، دولت به غیر از منابع قانونی و بسته‌های حمایتی ظرفیت‌های دیگری از جمله 10 میلیارد دلار اعتبار صندوق توسعه ملی برای حوزه صنعت و معدن به صورت تسهیلات ارزان قیمت، 20 هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و اجرای پروژه‌های زیر ساختی را برای این منظور در نظر گرفته است.
وی وظایف کمیسیون استانی ماده (10) را این گونه تشریح کرد: این کمیسیون صرفا به اعتراض اشخاصی که وجوه دریافتی از آنها مسترد شده و یا ملزم به استرداد شده‌اند رسیدگی می‌کند و تاکنون حکمی برای استرداد وجوه یارانه واریزی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها صادر نشده است.
‌ معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان عمده‌ترین مشکلات و ابهامات شهروندان استانی را در زمینه پرداخت یارانه‌ها عدم واریز یارانه مرحله ششم برای برخی خانوارها و حذف اطلاعات خانوار از سامانه رفاهی زنان مطلقه‌ای که حضانت فرزندانشان بر عهده دارند اما یارانه‌ها به حساب پدر واریز می‌شود، افرادی که اسامی آنها اشتباها در خانوار دیگری ثبت شده و نحوه برگشت معوقات آنان و افرادی که یارانه‌ آنها در سامانه وزارت رفاه واریز گردیده ولی به حساب بانکی افراد منظور نشده است را عنوان کرد.
شیخ زاده گفت: مرکز پاسخگویی به سؤالات، ابهامات و بررسی مشکلات مردم در این زمینه به صورت تلفنی و حضوری از تاریخ یکم شهریور تاکنون در حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری راه‌اندازی شده و کارشناسان دفاتر هماهنگی امور اقتصادی آمار و اطلاعات همه روزه در ساعات اداری اقدامات لازم از جمله مراجعه به سایت مرکز آمار و رفاهی با استفاده از کد ملی و احصاء مشکل، راهنمایی‌های مورد نیاز را به متقاضیان ارائه می‌کنند.
انتهای پیام/ل10    

90/06/11 - 15:21     شماره: 13900611000330

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900611000330

دکتر شیخ زاده: اصلاح الگوي كشت و آبياري اراضي منطقه سيستان بايد در اولويت قرار گيرد

معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان:
اصلاح الگوي كشت و آبياري اراضي منطقه سيستان بايد در اولويت قرار گيرد

زاهدان - معاون برنامه ريزي استانداري سيستان و بلوچستان با اشاره به بازديد روز گذشته خود از شمال اين استان گفت: بهره برداران و كشاورزان منطقه سيستان بايد اصلاح الگوي كشت و آبياري مزارع را در اولويت كار خود قرار دهند در غير اين صورت اثرات پديده خشكسالي در اين منطقه تشديد مي شود.
دكتر 'رجبعلي شيخ زاده' روز چهارشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: نظام آبياري در بخش كشاورزي ما بايد دگرگون شود چرا كه سيستم غرقابي ديگر جوابگو نيست و اصلاح الگوي كشت نيز يك ضرورت اجتناب ناپذير است .
وي بيان داشت: منطقه سيستان با خاك حاصلخيز از نور كافي نيز براي توليدات مناسب كشاورزي برخوردار است اما تشديد پديده خشكسالي ضرورت اصلاح نظام آبياري در اين منطقه را بيشتر كرده است .
وي با بيان اينكه 30 هزار هكتار از اراضي كشاورزي منطقه سيستان بايد تحت پوشش روش آبياري نوين قرار گيرد، از كشاورزان خواست: از تسهيلات مناسب دولت براي مكانيزه شدن آبياري مزارع و باغات خود استفاده كنند.
معاون استاندار كه براي بهره برداري از چند طرح عمراني به شمال سيستان و بلوچستان سفر كرده بود، همچنين گفت: يكي از مطالبات منطقي مردم اين منطقه افزايش نظارت بر طرحهاي عمراني بود كه البته در برنامه كاري استانداري قرار دارد.
شيخ زاده با اشاره به در دست ساخت بودن سه هزار و 500 خانه از سوي بنياد مسكن در منطقه سيستان گفت: يك هزار واحد از اين خانه ها روز گذشته و به ميمنت هفته دولت مورد بهره برداري قرار گرفت.
کد خبر: 30544459          (2010691)            تاريخ انتشار : 09/06/1390 - 14:00

http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30544459

هفتمين سرشماري عمومي نفوس و مسكن آبان ماه در استان آغاز مي شود

استاندار سيستان و بلوچستان:
هفتمين سرشماري عمومي نفوس و مسكن آبان ماه در استان آغاز مي شود
زاهدان- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: همزمان با سراسر كشور، هفتمين سرشماري عمومي نفوس و مسكن در همه شهرها و روستاهاي استان از دوم تا 22 آبان ماه امسال انجام مي شود.

به گزارش ايرنا، 'علي محمد آزاد' روز دوشنبه در نخستين نشست ستاد هماهنگي سرشماري نفوس و مسكن استان، نقش سرشماري را در برنامه ريزي و ارتقاي شاخص هاي اقتصادي، آموزشي و سلامت جامعه مهم ارزيابي كرد.
وي اظهار داشت: ضروري است همه دستگاههاي اجرايي استان براي موفقيت در اجراي صحيح و كامل اين سرشماري همكاري و تشريك مساعي مطلوبي داشته باشند.
آزاد گفت: فرمانداران در اين طرح به عنوان مديران اجرايي سرشماري در شهرستان ها، نقش بسزايي در تامين نيازها و رفع موانع، گماردن افرادي توانمند در ساختار اجرايي سرشماري در رده هاي ستادي، انجام فعاليت ها از سوي دستاندركاران را تسريع و تسهيل مي كنند.
وي افزود: علي رغم اينكه مجوزهاي لازم براي ورود عوامل اجرايي به واحدهاي سرشماري و مناطق مسكوني وابسته، از ستاد فرماندهي كل قوا اخذ مي شود، با اين توصيف فرمانداران شهرستان ها در واحدهاي انتظامي و نظامي تحت امر خود، همكاري و همياري عوامل را مورد تاكيد قرار دهند.
استاندار ادامه داد: ضروري است صدا و سيما با اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي نسبت به اجراي اين طرح، پخش تيزرها و برنامه هاي تبليغاتي سرشماري كه از سوي ستادها اعلام مي شود را در دستور كار قرار دهد.
وي با اشاره به گستره و پراكندگي شهرها و روستاهاي بيش از حد سيستان و بلوچستان گفت: به منظور اجراي هر چه بهتر اين طرح ملي در استان، نيروهاي فني و اجرايي دستاندركار طرح، آموزش هاي لازم را طي دوره هاي خاص فرامي گيرند.
او بيان كرد: در اجراي اين طرح وزارتخانه ها، سازمان ها و استانداري ها مكلف هستند نيروي انساني، خودرو، وسايل مخابراتي و تجيهزات مورد نياز را در طول دوره آموزشي و اجراي طرح، در اختيار ستادهاي سرشماري اعم از استان و شهرستان قرار دهند.
استاندار سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: آخرين سرشماري نفوس و مسكن در سيستان و بلوچستان در سال 1385 انجام گرفته كه بر اساس آمار بدست آمده از سرشماري، جمعيت استان دو ميليون و 405 هزار و 782 نفر بوده است.
وي افزود: مطابق با قانون جديد، از اين پس سرشماري هاي نفوس و مسكن در كشور هر پنج سال يكبار انجام مي گيرد در حالي كه در ادوار گذشته هر 10 سال يكبار انجام مي گرفته است. ك/2
7315 / 653

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30542063
کد خبر: 30542063          (2007403)            تاريخ انتشار : 07/06/1390 - 17:32

دكتر شيخ زاده: روز جهاني قدس، روز همبستگي بين ملل مسلمان است.

معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: روز جهاني قدس، روز همبستگي بين ملل مسلمان است.

رجبعلي شيخ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، افزود: مسئله قدس يک مسئله شخصي يا يك مسئله مخصوص به يک کشور و يا يک مسئله مخصوص به مسلمين جهان در عصر حاضر نيست، بلکه حادثه‏اي براي موحدين جهان و مؤمنان اعصار گذشته، حال و آينده است.

وي به نامگذاري اين روز از سوي امام خميني(ره) اشاره کرد و گفت: در نگاه حضرت امام

(ره)، روز قدس يک روز کاملا جهاني است و تقريبا مي‌توان گفت براي همه کساني که حق‌طلب هستند، هيچ روزي در روزهاي سال به اندازه روز قدس مهم نيست.

شيخ زاده افزود: قدس شريف قبله‌گاه اول مسلمانان است و امت اسلامي عليرغم وجود برخي حکام فاسد و ضد دين، حاضر نيست اين مکان مقدس را در اختيار استکبار قرار دهد.

وي تصريح کرد: بنابراين قدس امروز، خط مقدم مبارزه جهان اسلام با استکبار جهاني است و تا زماني پرچم مبارزه برافراشته است، مسلمانان دست از حمايت معنوي از فلسطينيان مظلوم بر نخواهند داشت.

وي خاطر نشان کرد: دريچه‌هاي اميد براي آزادسازي قدس، روز به روز در حال گشوده شدن است و قدس اين شهر مقدس و اولين قبله جهان اسلام كه دفاع از آن مقدس‌ترين استراتژي مسلمانان براي نابودي صهيونيسم غاصب است، در حال بازگشت به آغوش جهان اسلام است.

انتهاي پيام  سرويس: استان‌ها   1390/06/03             08-25-2011  15:08:22            كد خبر: 9006-01937

http://khabarfarsi.com/ext/997999

استاندار : سیستان و بلوچستان در ایجاد اشتغال در کشور هفتم شد

مهندس آزاد استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان در ایجاد اشتغال در کشور هفتم شد

زاهدان - خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تمام مشکلاتی که این استان در بخش اشتغال دارد توانست رتبه هفتم ایجاد اشتغال را در کشور به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد آزاد ظهر چهارشنبه در نخستین روز هفته دولت در دیدار مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در سهم اشتغالی که برای این استان در نظر گرفته شده شش استان جلوترند که این نشان از تلاش وافر مسئولان منطقه دارد.

وی گفت: سند توسعه اشتغال استان که با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان تدوین شد توانست به عنوان سند اشتغال نمونه کشوری مطرح و به این مقام دست یابد.

وی افزود: اگر سرمایه گذاران بومی از ظرفیت های موجود استان استفاده کنند به توسعه استان و پیشرفت سرمایه خود کمک خواهند کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: از وظایف مدیران دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی شفاف، ارائه آمار دقیق و پرهیز از گزافه گویی است که در هفته دولت باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر خدمات دولت آنگونه که باید به مردم اطلاع‌ رسانی نشود زمینه بروز شایعات مختلف فراهم می شود.

وی گفت: مدیران باید تعامل با رسانه‌ها را بیش از پیش مدنظر داشته باشند و هفته دولت فرصت مناسبی است که خدمات و اقدامات نظام را برای مردم اطلاع ‌رسانی کنند.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات و محرومیت های خاص در سیستان و بلوچستان، مسئولان توانسته اند خدمات و فعالیتهای زیربنایی قابل توجهی ارائه دهند به گونه ای که رتبه های برتر کشوری را در زمینه های مختلف از آن خود کرده اند.

آزاد اظهار داشت: بخش کشاورزی از جمله ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه استان است که جهاد کشاورزی باید از این ظرفیت ها و توانمندی ها با مشارکت بخش خصوصی استفاده بهینه انجام دهد.

تهران:۱۸:۲۰ ,  ۱۳۹۰/۰۶/۰۲

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1391449

دكتر شيخ زاده: رسانه هاي استان انعكاس اخبار مثبت را در اولويت قرار دهند.

معاون استاندار سيستان و بلوچستان:
رسانه هاي استان انعكاس اخبار مثبت را در اولويت قرار دهند
زاهدان - معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: از آنجا كه احساس امنيت در اين استان در مقايسه با ساير استانهاي كشور كمتر است ضروريست رسانه هاي ارتباط جمعي انعكاس اخبار مثبت را در اولويت كاري خود قرار دهند.
'رجبعلي شيخ زاده' روز سه شنبه در كارگروه توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان افزود: اين استان در حوزه هاي مختلف توانمندي ها و ظرفيت هاي قابل توجهي دارد كه بعضا در كشور بي نظير است اما همچنان مغفول و مهجور است.
شيخ زاده با اشاره به انعكاس مطلبي به نقل از وي مبني بر مغفول ماندن توانمنديهاي استان از سوي رسانه ها و نوع بازتاب آن گفت: در اين رابطه منظور ضعف يا كم كاري خبرنگاران و رسانه هاي استان نبود بلكه انتظار داريم نوع چينش و كيفيت اخبار به شكلي باشد كه احساس نااميدي يا ناامني ايجاد نكند.
او اظهار داشت: در مجموع خروجي اخبار رسانه ها و مطبوعات سيستان و بلوچستان بيشتر مبتني بر خبرهاي منفي است و به توفيقات دولت يا توانمندي هاي استان كمتر بها داده مي شود.
وي گفت: بايد تناسب منطقي در انتشار اخبار وجود داشته باشد و در كنار اخباري مانند قاچاق سوخت و عمليات تروريستي ساير موفقيتها نيز برجسته شود.
معاون استاندار گفت: بر اساس آمار نهادهاي امنيتي و انتظامي ضريب امنيت قابل قبولي در اين استان در مقايسه با ساير استان ها وجود دارد اما شاخص احساس امنيت همچنان پايين است و تغيير اين وضعيت تنها با تلاش رسانه ها ممكن است .
شيخ زاده افزود: هيچ كس مخالف انتشار اخبار قاچاق سوخت يا مواد مخدر نيست اما سيستان و بلوچستان همچون سدي در برابر ترانزيت مواد مخدر به كشورهاي غربي ايستاده است و اين موضوع نيز بايد مورد توجه رسانه ها باشد.
وي ادامه داد: همان طور كه مسوولان كشوري از كشورهاي غربي انتظار دارند كه قدر زحمت و نقش ايران در مبارزه با قاچاق و ترانزيت مواد مخدر ديده شود مديران سيستان و بلوچستان نيز از پايتخت نشينان انتظار و توقعات بيشتري براي توجه به اين استان دارند.
7315/2729
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30532203
کد خبر: 30532203          (1992483)            تاريخ انتشار : 01/06/1390 - 23:28

دكتر شيخ زاده: نرخ بيكاري در سيستان و بلوچستان دو درصد كاهش يافت.

معاون استاندار: نرخ بيكاري در سيستان و بلوچستان دو درصد كاهش يافت
زاهدان - معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: مطابق آمار مراجع ذيربط و اطلاعات رسمي ارائه شده نرخ بيكاري اين استان پهناور كشور در بهار امسال با دو درصد كاهش نسب به مدت مشابه پارسال به 6/9 درصد رسيد.
دكتر 'رجبعلي شيخ زاده' روز سه شنبه در كارگروه توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان افزود: روند منطقي و رو به رشد اشتغال زايي اين استان باعث شده نرخ بيكاري اين خطه حتي از برخي استانهاي برخوردار پايين تر باشد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، وي بيان كرد: سهميه پارسال اشتغال زايي سيستان و بلوچستان 36هزار نفر بود اما با تلاش دستگاههاي اجرايي و همكاري كارآفرينان براي 41 هزار و 460 نفر فرصت شغلي ايجاد شد.
معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: همچنين از ابتداي امسال تاكنون نيز 10 هزار و 174 فرصت شغلي در اين استان ايجاد شد كه از اين حيث رتبه هفتم كشور را در اختيار داريم .
شيخ زاده با تاكيد بر دقت نظر مسوولان در زمينه ارايه آمار و ارقام صحيح و دقيق خاطرنشان كرد: در سطح كشور مركز آمار ايران و در مراكز استانها دفتر آمار و اطلاعات استانداريها مرجع رسمي ارايه آمار هستند و دستگاههاي اجرايي به استناد آمار اين دو مركز عمل كنند.
وي همچنين گفت: الگو شدن سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان در سطح كشور حاصل تلاش و همكاري نزديك دانشگاه سيستان و بلوچستان و دستگاههاي اجرايي اين استان بوده و شايسته تقدير است .
معاون استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينكه علم و تجربه دو بال موفقيت است، افزود: تلاش و همكاري دانشگاه با مديران و كارشناسان دستگاههاي اجرايي سيستان و بلوچستان در تدوين سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري اين استان و الگو قرار گرفتن آن در كشور موثر بود.
شيخ زاده از مديران سيستان و بلوچستان به عنوان مديران بحران ياد و خاطرنشان كرد: در ديگر استانها بحران هايي كه مديران اين استان با آن درگير هستند وجود ندارد و اين موضوع به پويايي و چالاكي مجموعه اداري اين خطه از ميهن اسلامي كمك كرده است .
به گزارش ايرنا در اين نشست بخشهايي از سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان مورد بحث و تبادل نظر كارشناسان و مسوولان ذيربط قرار گرفت.
7315/2729/330
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30531942

کد خبر: 30531942          (1993019)            تاريخ انتشار : 01/06/1390 - 17:16

دكتر شيخ زاده: سند توسعه اشتغال سیستان‌وبلوچستان الگوی کشوری شد

 
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان:
سند توسعه اشتغال سیستان‌وبلوچستان الگوی کشوری شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه اشتغال سیستان‌وبلوچستان به عنوان سند نمونه ملی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ زاده پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی سند توسعه اشتغال استان اظهار داشت: گره خوردن علم و تجربه با یکدیگر دو بال قوی اجرایی در امور را به وجود آورده که در استان تلفیق و هماهنگی علمی دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی توانسته‌ سند نمونه اشتغال را ارائه کند.
وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه‌های مختلف به ویژه انواع انرژی، صنعت و معدن، خدمات بازرگانی، حمل و نقل و ... خاطرنشان کرد: با اجرای شش هزار و 200 طرح شناسایی شده به ویژه پروژه‌های زیربنایی در دست اقدام، 63 هزار شغل به طور مستقیم و پایدار درطول برنامه پنجم برای استان پیش‌بینی شده که 4 هزار و 90 شغل مربوط به طرح‌های جدید است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان افزود: بیشترین بخش اشتغال را در استان بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی و حمل و نقل به خود اختصاص می‌دهند.
شیخ‌زاده ضمن قدردانی از 95 درصد دستگاه‌های استان به ویژه دفتر شهر و روستاهای استانداری در ارائه دقیق و کیفی سند توسعه اشتغال تصریح کرد: مدیران و کارشناسان با کار علمی سعی کنند، سند اشتغال استان با کمترین ضریب خطای ممکن تنظیم شود.
وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی بسیار حایز اهمیت است، افزود: ‌یک سی‌ام گستره خبر در سطح کشور سهم سیستان‌و‌بلوچستان است که این وظیفه و رسالت رسانه‌ها بوده که انتشار اخبار مثبت بر اخبار منفی موردی غلبه داشته باشد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با اشاره به اینکه مدیران این استان مدیران بحران هستند، خاطرنشان کرد: این استان به دلیل سد راه قرار گرفتن مبارزه با انواع کالای قاچاق در کشور کار را برای مدیران دشوارتر کرده، در نتیجه مسئولان باید بیشترین انرژی را برای رخدادهای پیش‌بینی نشده هزینه کنند و می‌طلبد دولتمردان نگاه ویژه به این استان داشته باشند.
شیخ زاده در ادامه گفت: وضعیت امنیتی در استان نسبت به استان‌های دیگر در حد متوسط به طرف مطلوب قرار دارد ولی احساس امنیت باید در فضای استان نهادینه شود.
وی با بیان اینکه مرکز ارائه آمار در استان معاونت برنامه‌ریزی است، از دستگاه‌های اجرایی در استان خواست تا ارائه آمار و اطلاعات را تنها از کانال معاونت برنامه‌ریزی استان دنبال کنند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان یادآور شد: در سال گذشته تعهد استان 32 هزار شغل بود که بیش از 41 هزار شغل محقق شده و امسال نیز  تاکنون10 هزار و 174 شغل ایجاد شده به طوری که در ردیف 24 استان کشور در رتبه هفتم قرار داریم.
شیخ‌زاده نرخ بیکاری در استان را از بهار سال 90 تاکنون 9.6 عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که 11.6 بوده از کاهش قابل ملاحظه‌ دو درصدی برخوردار می‌باشد و این مهم بیانگر سیر مطلوبی که با تلاش و همت مضاعف مسئولان و مشارکت مردم طی شده است.
وی با بیان اینکه سند توسعه استان از اهمیت زیادی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن سند توسعه اشتغال در استان، زمینه جذب سرمایه‌گذار فراهم شده که  با مشارکت مردم اشتغال مولد و پایدار مطلوبی برای این خطه از میهن اسلامی رقم خواهد خورد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان افزود: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان را بخش‌های آب، برق، گاز، کشاورزی و تجارت و بازرگانی به خود اختصاص داده‌اند.
شیخ‌زاده کل سرمایه‌گذاری برآورد شده استان را 88 هزار میلیارد ریال برای 6 هزار و 200 طرح با 131 هزار و 768 شغل پیش‌بینی شده عنوان کرد.
انتهای پیام/   90/06/01 - 15:02    شماره: 13900601145516

http://www.ghatreh.com/news/8140176.html.%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D9%8A%D8%B2%D9%8A-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86:--%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84.html