تاكيد دکتر شيخ زاده بر اختصاص زمين براي احداث ناحيه صنعتي در هيرمند

۱۹ اسفند ۱۳۸۹ (۱۲:۰ب.ظ)

اختصاص زمين براي احداث ناحيه صنعتي در هيرمند

خبرگزاري موج -
معاون برنامه‌ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: براي احداث ناحيه صنعتي در منطقه نياتك شهرستان هيرمند، زمين اختصاص مي‌يابد.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومي استانداري سيستان و بلوچستان، رجبعلي شيخ‌زاده در جلسه كارگروه امور اقتصادي و توليدي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به سرمايه‌گذاري انجام شده در اين منطقه و نياز به ايجاد اشتغال براي فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي، هر چه سريع تر مشكلات مرتفع و مجتمع مورد نظر راه‌اندازي شود.
وي ضمن تأكيد بر مشخص شدن نظام بهره‌برداري از شركت تعاوني فارغ التحصيلان كشاورزي دام دهكده ميرجاوه و مشاركت بهره‌برداران در تكميل نيازمندي‌هاي طرح خواستار همكاري ادارات مربوطه در بهره‌برداري اين طرح شد.
در اين كارگروه مقرر شد زمين مورد نياز براي احداث ناحيه صنعتي در منطقه نياتك شهرستان هيرمند اختصاص يافته و پس از انجام امور اداري و دريافت سند، عمليات آماده سازي زمين براي ايجاد شهرك صنعتي در اين منطقه آغاز شود.
همچنين مشكل اختصاص زمين براي راه‌اندازي ناحيه صنعتي در شهرستان هيرمند بررسي و با توجه به اينكه ايجاد چهار ناحيه صنعتي در شمال سيستان و بلوچستان از مصوبات سفر رياست جمهوري به اين استان بوده، مقرر شد هر چه سريع‌تر مشكلات احداث شهرك صنعتي در اين ناحيه حل و زمينه لازم براي احداث صنايع در اين منطقه فراهم شود.
در اين جلسه همچنين مشكلات شركت تعاوني فارغ‌التحصيلان كشاورزي دام دهكده ميرجاوه در شهرستان زاهدان با حضور رئيس هيئت مديره اين شركت و مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
در اين نشست مقرر شد سهم آورده متقاضيان دريافت تسهيلات براي اين طرح از 20 به 10 درصد كاهش يافته و عمليات آب و برق‌رساني، احداث ساختمان اداري و موتورخانه و اجراي فاضلاب و بند خاكي بالا دست طرح همزمان با ايجاد تأسيسات توسط سرمايه‌گذاران انجام شود.
مجتمع دامپروري دام شيري ميرجاوه با افق پرواربندي 5 هزار رأس گوساله و اشتغالزايي 500 نفر از فارغ‌التحصيلان كشاورزي و ساكنان محلي در بخش ميرجاوه شهرستان زاهدان در حال راه‌اندازي است و تاكنون 39 پروانه تأسيس واحدهاي دامپروري در اين مجتمع براي متقاضيان صادر شده است.

http://www.ghatreh.com/news/7116716.html.%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5-%D8%B2%D9%85%D9%8A%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D9%86%D8%A7%D8%AD%D9%8A%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%D9%8A-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%8A%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF.html

دکتر شیخ زاده: حمایت دولت از تولیدکنندگان و شرکت های تعاونی


معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت حمایت خود را از تولیدکنندگان و شرکت های تعاونی اعلام می دارد و باید فرهنگ سازی نظام بهره وری نیز مورد توجه تولید کنندگان قرار گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، هفتمین کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان در دفتر معاونت برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 

این جلسه با دو دستور کار، بررسی مشکلات شرکت های مهندسی دامپروری و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و همچنین بررسی مشکلات شهرکهای صنعتی منطقه سیستان به ریاست دکتر شیخ زاده برگزار گردید.

 

معاون برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان با مهم دانستن نقش شرکت های تولیدی و بخش خصوصی در رابطه با اجرای فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی در استان گفت: به حمد ا... اکنون دولت زیرساخت ها را در استان فراهم کرده است و این بخش خصوصی است که با وارد شدن به میدان کار می تواند نقش عمده ای در شکوفایی استان داشته باشد.

 

شیخ زاده در ادامه تصریح کرد: سیستم های بانکی و دستگاه های اجرایی همه به دنبال ارائه خدمت و حامی بخش تولیدات هستند.

 

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ رشد اقتصادی، تولیدی دارای پتانسیل های بالقوه است که می توان با همکاری و تبیین نظام بهره وری این پتانسیل ها را بالفعل کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت با اجرای برنامه های ویژه در استان سعی دارد که بحث اشتغالزایی پایدار را نیز افزایش دهد.

 

وی تاکید کرد: همه باید در راستای توسعه بخش تولیدی و شهرک ها و نواحی صنعتی استان گام بردارند.

 

همچنین در این جلسه مهندس موحدنیا معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به اقدامات انجام گرفته شده در مجتمع پرورش دام میرجاوه گفت: این مجتمع از سال 81 کار اجرایی آن آغاز شده است.

 

معاون بهبود تولید دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: این مجتمع با مساحت 50 هکتار فضا و تعداد 93 واحد پرورش گاو شیری با ظرفیت 5 هزار راس گاو پیش بینی شده است.

 

به گفته وی، از مجموع 93 واحد تاکنون 53 واحد واگذار شده است که 20 واحد به فارغ التحصیلان دانشگاهی، 6 واحد به خانواده شهداء و ایثارگران و 27 واحد نیز به بومیان استان تعلق یافته است.

 

وی اظهار کرد: تاکنون در این مجتمع ها عملیات زیر بنایی راه دسترسی، حفر چاه، انتقال آب و برق، احداث ساختمان اداری پیش بینی شده است و اجرای طرح های حصار کشی، ساخت حوزچه ضد عفونی و تامین روشنایی این مجتمع نیز در دست اقدام است.

 

در ادامه این جلسه نیز در خصوص توسعه نواحی و تجهیز شهرک های صنعتی هیرمند، سیستان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت که مهندسی یعقوبی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: در دوره دوم سفر ریاست جمهوری 8 ناحیه صنعتی برای استان بیش بینی شده که 4 ناحیه اختصاص به منطقه سیستان دارد.

 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه اظهار کرد: اولویت در اجرای این کارها گرفتن زمین از دولت و منابع طبیعی است.

 

به گفته یعقوبی از سال 88 کار مکانیابی و مکان سنجی این نواحی صنعتی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ادیمی و بنجار اجرای کار مطلوب بوده است اما در منطقه هیرمند با بروز مشکلاتی از جمله کمبود زمین و تخصیص اعتبارات مواجه بوده ایم که امید است این مشکل با عنایت مسئولین برطرف شود.

 

همچنین فرماندار هیرمند نیز خواستار رفع مشکلات برای اجرای طرح های اقتصادی از این منطقه شد.

 

گمرکی زاده اظهار کرد: شهرستان هیرمند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود می تواند به لحاظ اقتصادی و تولیدی در منطقه رشد چشمگیری داشته باشد که امید است با اجرای طرح های زیر بنایی و اقتصادی و همچنین سرمایه گزاری بخش خصوصی رشد این منطقه را به لحاظ تولیدی و اقتصادی شاهد باشیم.

http://sb.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=9340

18/12/1389  14:05:38

رماندار هيرمند: زمين هاي نواحي صنعتي اين شهرستان فاقد سند و پلاك ثبتي است

   فرماندار هيرمند:
زمين هاي نواحي صنعتي اين شهرستان فاقد سند و پلاك ثبتي است
زاهدان- فرماندار هيرمند گفت: زمين هاي نواحي صنعتي اين شهرستان واقع در 'نياتك و قرقري' فاقد سند و پلاك ثبتي است.

به گزارش ايرنا، 'محمد گمركي زاده' روز چهارشنبه در نشست كارگروه اقتصادي و امور توليدي سيستان وبلوچستان كه با حضور معاون برنامه ريزي استانداري برگزار شد افزود: در دور دوم سفر هيات دولت از هشت ناحيه صنعتي مصوب براي استان دو ناحيه به شهرستان هيرمند اختصاص يافت.

وي بيان كرد: اين دو ناحيه صنعتي در مناطق 'قرقري' و 'نياتك' اين شهرستان زير نظر دولت ايجاد مي شود.
فرماندار هيرمند افزود: در ابتداي سال 1388 زميني از سوي دولت به اين ناحيه صنعتي واگذار شد كه طبق پيگيري ها اين زمين ها فاقد پلاك ثبتي و سند است و به همين علت كار اجراي اين پروژه با مشكل رو به رو شده است.
'دکتر شيخ زاده' معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست با تاكير بر پيگيري حل اين مشكل از مسوولان مربوطه خواست هرچه سريعتر مشكل ثبت سند شهرك صنعتي هيرمند را حل كنند.
همچنين در اين نشست مشكلات شركت تعاوني دانش آموختگان كشاورزي 'دام دهكده' ميرجاوه مورد برسي قرار گرفت.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: كارهاي مطالعاتي و مقدماتي اين شركت تعاوني از سال 1381 آغاز شده است.
'قربانعلي موحدنيا' افزود: مساحت اين شركت تعاوني 50 هكتار است كه از 93 واحد دامي تشكيل شده و ظرفيت اشتغال زايي براي پنج هزار نفر را دارد.
او ادامه داد: از مجموع 93 واحد دامي 53 واحد واگذار شده است كه از اين تعداد 20 واحد به دانش آموختگان، 27 واحد به مردم بومي منطقه و شش واحد به خانواده شهدا و ايثارگران واگذار شده است.
وي اظهار داشت: براي هر واحد دامي 320 ميليون تومان اعتبار نياز است.
موحدنيا عمليات باقي مانده براي به پايان رساندن اين طرح را شامل حصاركشي مجتمع، تامين روشنايي، آسفالت داخل مجتمع و اجراي فاضلاب و بند خاكي در بالا دست مجتمع ذكر كرد.
او گفت: مشكل اساسي شركت تعاوني دانش آموختگان كشاورزي مجتمع دام دهكده ميرجاوه وثيقه 400 ميليون توماني براي دريافت 310 ميليون تومان تسهيلات از بانك كشاورزي استان است.
معاون برنامه ريزي استاندار نيز در اين ارتباط از مدير عامل بانك كشاورزي خواست به منظور رفع مشكل اعضاي اين شركت تعاوني ميزان وثيقه بانكي را 50 درصد كاهش دهد.

کد خبر: 30289775          (1669299)            تاريخ انتشار : 18/12/1389 - 23:18


http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30289775

دکتر شيخ زاده: دولت توجه ويژه اي به بودجه 90 سيستان و بلوچستان كرده است

معاون استاندار:
دولت توجه ويژه اي به بودجه 90 سيستان و بلوچستان كرده است
زاهدان - معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با اهتمام و توجه ويژه دولت و پيگيري مسوولان محلي
بودجه سال 90 اين استان از حيث فراواني پس از خوزستان و مسوولان محلي بودجه سال 90 اين استان از حيث فراواني
پس از خوزستان و خراسان رضوي رتبه سوم كشور را داراست.
'رجب علي شيخ زاده' روز سه شنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: همچنين از حيث رشد بودجه سيستان و بلوچستان
در مقايسه با سالهاي قبل، در بالاي جدول استانهاي كشور هستيم .

وي بيان داشت: در عين حال اعتقاد داريم به دليل محروميت تاريخي سيستان و بلوچستان بايد توجه بيشتري به اين استان شود و
 نيازمند اعتبارات بيشتر هستيم.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اين استان افزون بر پنج درصد اعتبارات استانهاي كشور در بودجه سال 90 را به خود
اختصاص داد كه منصفانه است .
شيخ زاده در پاسخ به اظهارات يكي از نمايندگان سيستان و بلوچستان در مجلس مبني بر پايين بودن اعتبارات سال آينده اين استان
افزود: اعتبارات جاري همه استانها از نسبت مساوي برخوردار است اما در اعتبارات تملك دارايي (عمراني) افزون بر 360 ميليارد
تومان به سيستان و بلوچستان اختصاص يافت كه رتبه سوم كشور را دارد.
وي با بيان اينكه رفت و آمدهاي مديران و كارشناسان ارشد كشور به سيستان و بلوچستان تاثير مثبتي در بودجه سال 90 اين استان
گذاشت، گفت: مديران محلي نيز در تعامل با مجموعه دولت و با استنادات متقن پيگير جذب سهم واقعي بودجه استان بوده و هستند.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان گفت: در عين حال اعتقاد داريم رويكرد تخصيص بودجه بايد تغيير كند مثلا اعتبارات راههاي
روستايي به جاي وزارت راه و ترابري به خود استانها پرداخت شود.
شيخ زاده افزود: اين عامل علاوه بر تسريع در جذب بودجه باعث رعايت بيشتر اولويت ها مي شود زيرا مديران استاني اشراف
بيشتري به زير مجموعه خود دارند.
وي اظهار داشت: همچنين ميزان اعتبارات استانهاي كشور از كل بودجه كشور رقم زيادي نيست و بايد بيشتر شود.
وي با بيان اينكه روند تخصيص اعتبارات عمراني در اختيار استانها بلافاصله پس از برگزاري كارگروههاي تخصصي آغاز و در
مدت زمان كوتاهي به سرانجام مي رسد، گفت: اما روند تخصيص اعتبارات عمراني ملي زمان بر است ضمن اينكه در برخي
موارد شاخص مناسبي براي توزيع بودجه وجود ندارد.
کد خبر: 30273813          (1653199)            تاريخ انتشار : 10/12/1389 - 18:29

چابهار و توسعه

اهمیت بندر چابهار و لزوم توسعه آن

بندر چابهار بعنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است . این بندر بعلت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد. از سوی دیگر این بندر بعلت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان ، پاکستان و آسیای میانه ، در آینده ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه ای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت . همچنین این بندر بعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران ، یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال – جنوب نقش مهمی ایفاد خواهد کرد. ضمناً این بندر در مسیر ترانزیتی شرق – غرب قرار گرفته و فوریتهای مختلف اقتصادی و جغرافیایی در زمینه ترانزیت و ترانشیب می باشد . بندر چابهار که در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده ، به دلیل استقرار در کنار دریای عمان از دیر باز کانون داد و ستد و تجارت و دریانوردی بوده است. ویرانه قلعه پرتغالی ها در یکی از روستاهای این بندر (تیس ) در پنج کیلومتری چابهار واقع شده است ،گواه رونق دریانوردی و اهمیت استراتژیک این خطه از بلوچستان درروزگارانی است که دول استعمارگر و تجارت پیشه اروپا بازارهای چین ، هندوستان و بطور کلی شرق را جایگاه مناسب عرضه کالا و مصنوعات خود دانسته و حفظ و تسلط بر آنها را جزئی از سیاستهای استعماری و سلطه جویانه خود قلمداد می کردند. در سال 1352 طرح جامع تاسیس بندر چابهار مطرح و قراردادهای تاسیس با پیمانکار ان مربوطه منعقد شد  و پس از انقلاب اسلامی به دلیل کمبود منابع مالی بخشی از طرح به تعویق افتادوبخشی از طرح شامل اسکله نصب سریع و موج شکن آغازو به انجام رسید. عملیات اجرایی بندر شهید کلانتری که یکی از دو بندر مهم چابهار میباشد، از سال 62 بطور جدی آغاز و باتکمیل 4 پست اسکله فلزی در سال 62 عملاً به بهره برداری رسید و بندر شهیدبهشتی نیز به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال 61 با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس ( جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران ) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس احداث گردید. شایان ذکر است که این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفاد نمود. بنادر جنوبی استان سیستان و بلوچستان به دلیل استقرار بر کرانه دریای عمان و اقیانوس هند از دیرباز کانون داد و ستد و آمد و شد دریائی بوده است. از زمان حضور پرتغالیها از نخستین دهه های قرن 16 در آبهای جنوب تا ظهور انگلیس بعنوان قدرت خلیج فارس در طول جنگ جهانی اول همواره بخشی از فعالیتهای تجاری و دریانوردی رایج در آبهای جنوبی ایران در بنادر جنوبی استان سیستان و بلوچستان متمرکز بوده است و اولاً که در سالهای جنگ جهانی دوم نیابت کنسول فرانسه را در بوشهر به عهده داشته است، کشتیهای موجود در چابهار را که در خطوط کشتیرانی فعالیت داشته اند را 119 فروند ذکر میکند که از این تعداد 5 فروند کشتی تجاری و 64 فروند کشتی بادبانی بوده اند هنچنین در سالهای مزبور در بنادر گواتر ، بریس و پسابندر دفاتر پستی و گمرکی وجود داشته که حاکی از رونق فعالیتهای تجاری و دریایی در این بندر کوچک بوده است. وجود فعالیتهای دریائی در بنادر جنوب استان در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 نشانه این است که بنادر مزبور در داد و ستد کالاهای تولیدی و مورد نیاز بخش شرقی کشور و مبادله با بنادر پاکستان و هندوستان فعال بوده اند.خلیج چابهار با بریدگی طبیعی در حاشیه دریای عمان است ، چابهار در مقایسه با دیگر مناطق ساحلی و جنوب ایران دارای موقعیت ممتازی در امر کشتیرانی و حمل نقل دریائی است. وجود آبهای عمیق در خلیج وسیع شرایط مناسبی را برای پهلوگیری کشتیهای بزرگ در این منطقه و ایجاد تاسیسات بندری با هزینه مناسب و صرفه اقتصادی فراهم کرده است . چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس از نظر سیاست و استراتژیکی ملی در مواقع جنگ و بحرانهای منطقه مجزا و نقطه ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت های اقتصادی آن محسوب می شود قرار گرفتن چابهار در یک خلیج موقعیت بندری ایده آلی را برای توسعه فیزیکی آینده به آن می دهد که بسیاری از بنادر دنیا دارای این حسن نیستند.

کریدور شمال-جنوب

موافقتنامه کریدور حمل ونقل بین المللی شمال - جنوب در شهریور ماه 1379 در سن پترزبورگ به امضای وزرای حمل و نقل سه کشور ایران ، هند و روسیه رسید کریدور شمال - جنوب مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا میباشد که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزانتر می باشد.

کریدور شمال – جنوب یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است و کشورهای در مسیر این کریدور هر یک با تشکیل اتحادیه و انعقاد قراردادهای همکاری در رقابتی همه جانبه به توسعه و تجهیز بنادر ، جاده ها، ترمینال و مسیرهای ریلی خود می پردازند.

کریدور شمال – جنوب (NOSTRAC) در سال 1993 متعاقب برگزاری اجلاس کمیسیون اروپا وزرای حمل و نقل کشورهای عضو ، علاوه بر کریدورهای شمالی ، مرکزی و جنوبی شاهراه ترانزیتی موسوم به کریدور ترانزیتی شمال – جنوب  (NOSTRAC) را معرفی کرده و به تصویب رساندند.

این کریدور ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه از طریق ایران و دریای خزر به کشورهای حوزه اقیانوس هند ، خلیج فارس و جنوب آسیا برقرار می سازد . در ابتدا محور ترانزیتی شمال – جنوب در مسیر هلستیکی جلفا – واقع شده بود که پس از وقوع جنگ در قره باغ این محور عملاُ متروکه شد و ایران، محور سرخس – مسکو – بندر مافاچ قلعه در داغستان را به عنوان مسیر ترانزیت پیشنهاد کرد . مدتی به علت نا امنی و تشنج در محور مافاچ قلعه و فقدان توجیه اقتصادی برای استفاده ار محور سرخس – مسکو ، محور بنادر آستارا خان و لاگان (در شمال دریای خزر) بنادر امیر آباد و انزلی ( در جنوب دریای خزر) و بندر عباس پیشنهاد شد.

این مسیر که بخش مهم آن از خاک ایران می گذرد بسیار سریعتر و ارزان تر از مسیرهای سنتی حمل کالا بوده و حدود 30 درصد برای صاحب کالا صرفه جویی مالی و زمانی به همراه دارد برخورداری از تقاطع های متعدد و انشعابات مختلف بین آسیای میانه وارده از جمله محاسن این کریدور است که در نهایت موجبات توزیع کالاهای مبادلاتی شمال - جنوب را در حوزه شرق و غرب فراهم می سازد و در این میان اتصال بندر چابهار به عنوان بندری استراتژیک به این کریدور در مبادله کالا به شرق کشور و همسایه های شرقی و آسیای میانه نقش مهمی ایفاد خواهد کرد و نقش مهمی در فعال شدن کریدور شمال - جنوب و همچنین شرق - غرب خواهد داشت. در صورت فعال شدن تمام حلقه های این زنجیره ، انتقال کانتینر از بندر بمبئی به مسکو حدود یک ماه زمان نیاز دارد در حالی که ترانزیت کانتینری مشابه از طریق دریای بالتیک افزایش 20درصدی هزینه حمل و نقل را در پی خواهد داشت .

 

نظام آموزش، نظام اشتغال و نظام جامع ملي' سه ركن اساسي فنی وحرفه ای است

 نظام آموزش، نظام اشتغال و نظام جامع ملي' سه ركن اساسي فنی وحرفه ای است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای سیستان وبلوچستان محمدحسن حاجلو' در آيين توديع و معارفه مدير كل آموزش فني وحرفه اي سيستان وبلوچستان، در زاهدان گفت: از ابتداي تاسيس سازمان فني و حرفه اي در 30 سال گذشته دو هزار و 250 استاندارد شغل در مراكز فني و حرفه اي كشور نوشته شده است.

وي افزود: اين تعداد باهمت مضاعف و كار مضاعف در دولت نهم و دهم يك هزار و 58 استاندارد شغلي تهيه شده و در سال آينده به استانداردهاي قبلي افزوده مي شود.

معاون اداري و پشتيباني سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: در چند سال اخير 250مصوبه احداث مراكز فني و حرفه اي توسط دولت تصويب كه بخش اعظم آنها بهره برداري و تجهيز شده است.
وي با بيان اينكه فني وحرفه اي سه ركن اساسي دارد، افزود: 'نظام آموزش، نظام اشتغال و نظام جامع ملي' سه ركن اساسي است كه با همت همه دست اندركاران تا پايان سال شاهد تحول در جامعه خواهيم بود.

وي با اشاره به اعتبارات تخصيص يافته به مراكز استانها در سال جديد گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده در تقسيم اعتبارات سال 90 نگاهي ويژه به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته مي شود.
حاجلو اظهار داشت: در بخش آموزش فني وحرفه اي دو برنامه كلي سخت افزاري و نرم افزاري مد نظر است كه در سخت افزاري به اهداف خود رسيده ايم و در نرم افزاري تا پايان سال محقق خواهد شد.

وی افزود:نگاه دولت به مراکز آموزش فنی وحرفه ای مانند سایرمراکزآموزشی است ودرصدد است باصدور مجوزاستخدام ،نیروهای جدیدجذب این مراکز شوند تاساعات کارمربیان از44 ساعت درهفته به 24 ساعت کاهش یابد.

معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست با اشاره به اهمت مباحث سخت افزاري و نرم افزاري در توسعه گفت: آموزش سخت افزاري و نرم افزاري مكمل يكديگر است و كساني كه در بخش آموزش فني و حرفه اي فعاليت مي كنند بايد بخوبي آموزش را به ديگران ارايه دهند.
'رجبعلي شيخ زاده' توجه دولت به مناطق محروم را مورد تاكيد قرار دارد و افزود: سيستان و بلوچستان در زمينه توسعه فاصله زيادي با ديگر استانها دارد كه خوشبختانه دولت مهرورز با نگاه ويژه و عدالت محور، اين استان را در مسير پيشرفت و توسعه قرار داده است.

گفتنی است در پايان اين مراسم معاون اداري و پشتيباني سازمان فني و حرفه اي كشور ، محمد جهانتيغي را به عنوان مدير كل جديد فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان معرفي کرد.

 09:51 - شنبه 9 بهمن 1389    /    شماره : 17791 

http://gozinesh.irantvto.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=155&newsview=17791

دکتر شیخ زاده : مردم در اطلاع‌رساني و کنترل قيمت‌ها نقش مهمي ايفا مي‌کنند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
مردم در اطلاع‌رساني و کنترل قيمت‌ها نقش مهمي ايفا مي‌کنند

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از عوامل اصلی موفقیت در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها، تاکنون اعتماد پذیری مردم به دولت بود.

 

دکتر شیخ زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر بیش از 95 درصد از جمعیت استان، اطلاعات خانوار آنها به ثبت رسیده است.

 

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات استاندار مبنی بر تشکیل یک گروه ستادی مبنی بر جمع آوری اطلاعات خانوارها و اجرای خدمات رسانی بهتر به مردم استان، گروهی متشکل از نمایندگان ثبت احوال و همچنین معاونت برنامه ریزی استانداری تشکیل شد تا اطلاعات خانوارها را در دور جدید جمع آوری و با بهترین امکانات به مردم استان ارائه دهد.

 

به گفته شیخ زاده همکاری و هماهنگی مردم ایران اسلامی با دولت توانست مسئولان دست‌اندر کار اجرای این طرح را به بهترین وجه ممکن یاری دهد.

 

وی تصریح کرد: آنچه که مسلم است مردم و دولت به حرف یکدیگر اعتماد پیدا کرده اند و این بالاترین سرمایه برای مسئولین و دولت قلمداد می شود.

 

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: در راستای اجرای بهینه قانون هدفمند سازی یارانه ها اساسی ترین نقش در این حوزه بر عهده مردم گذاشته شده است و آن مدیریت وجوه واریزی به حساب ها می باشد بگونه ای که مردم در اطلاع رسانی و کنترل قیمت ها نقش مهمی ایفا می کنند.

اجتماعي  3/12/1389  11:15:19

8912-2414-5 كد خبر

http://sb.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=9047