معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت حمایت خود را از تولیدکنندگان و شرکت های تعاونی اعلام می دارد و باید فرهنگ سازی نظام بهره وری نیز مورد توجه تولید کنندگان قرار گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، هفتمین کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان در دفتر معاونت برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 

این جلسه با دو دستور کار، بررسی مشکلات شرکت های مهندسی دامپروری و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و همچنین بررسی مشکلات شهرکهای صنعتی منطقه سیستان به ریاست دکتر شیخ زاده برگزار گردید.

 

معاون برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان با مهم دانستن نقش شرکت های تولیدی و بخش خصوصی در رابطه با اجرای فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی در استان گفت: به حمد ا... اکنون دولت زیرساخت ها را در استان فراهم کرده است و این بخش خصوصی است که با وارد شدن به میدان کار می تواند نقش عمده ای در شکوفایی استان داشته باشد.

 

شیخ زاده در ادامه تصریح کرد: سیستم های بانکی و دستگاه های اجرایی همه به دنبال ارائه خدمت و حامی بخش تولیدات هستند.

 

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ رشد اقتصادی، تولیدی دارای پتانسیل های بالقوه است که می توان با همکاری و تبیین نظام بهره وری این پتانسیل ها را بالفعل کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت با اجرای برنامه های ویژه در استان سعی دارد که بحث اشتغالزایی پایدار را نیز افزایش دهد.

 

وی تاکید کرد: همه باید در راستای توسعه بخش تولیدی و شهرک ها و نواحی صنعتی استان گام بردارند.

 

همچنین در این جلسه مهندس موحدنیا معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به اقدامات انجام گرفته شده در مجتمع پرورش دام میرجاوه گفت: این مجتمع از سال 81 کار اجرایی آن آغاز شده است.

 

معاون بهبود تولید دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: این مجتمع با مساحت 50 هکتار فضا و تعداد 93 واحد پرورش گاو شیری با ظرفیت 5 هزار راس گاو پیش بینی شده است.

 

به گفته وی، از مجموع 93 واحد تاکنون 53 واحد واگذار شده است که 20 واحد به فارغ التحصیلان دانشگاهی، 6 واحد به خانواده شهداء و ایثارگران و 27 واحد نیز به بومیان استان تعلق یافته است.

 

وی اظهار کرد: تاکنون در این مجتمع ها عملیات زیر بنایی راه دسترسی، حفر چاه، انتقال آب و برق، احداث ساختمان اداری پیش بینی شده است و اجرای طرح های حصار کشی، ساخت حوزچه ضد عفونی و تامین روشنایی این مجتمع نیز در دست اقدام است.

 

در ادامه این جلسه نیز در خصوص توسعه نواحی و تجهیز شهرک های صنعتی هیرمند، سیستان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت که مهندسی یعقوبی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: در دوره دوم سفر ریاست جمهوری 8 ناحیه صنعتی برای استان بیش بینی شده که 4 ناحیه اختصاص به منطقه سیستان دارد.

 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه اظهار کرد: اولویت در اجرای این کارها گرفتن زمین از دولت و منابع طبیعی است.

 

به گفته یعقوبی از سال 88 کار مکانیابی و مکان سنجی این نواحی صنعتی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ادیمی و بنجار اجرای کار مطلوب بوده است اما در منطقه هیرمند با بروز مشکلاتی از جمله کمبود زمین و تخصیص اعتبارات مواجه بوده ایم که امید است این مشکل با عنایت مسئولین برطرف شود.

 

همچنین فرماندار هیرمند نیز خواستار رفع مشکلات برای اجرای طرح های اقتصادی از این منطقه شد.

 

گمرکی زاده اظهار کرد: شهرستان هیرمند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود می تواند به لحاظ اقتصادی و تولیدی در منطقه رشد چشمگیری داشته باشد که امید است با اجرای طرح های زیر بنایی و اقتصادی و همچنین سرمایه گزاری بخش خصوصی رشد این منطقه را به لحاظ تولیدی و اقتصادی شاهد باشیم.

http://sb.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=9340

18/12/1389  14:05:38