دستگیری 3 نفر از عاملان ترور دادستان زابل/مجرمان به اعمال ننگین خود اعتراف کردند

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با فارس:
دستگیری 3 نفر از عاملان ترور دادستان زابل/مجرمان به اعمال ننگین خود اعتراف کردند

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از دستگیری سه عامل ترور دادستان زابل خبر داد.

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در پی دستگیری دو مظنون توسط فرماندهی انتظامی شهرستان زابل‌ و اقدامات اطلاعاتی اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و انجام عملیات پیچیده عملیاتی توسط قرارگاه منطقه‌ای قدس، سه نفر از عوامل ترور شهید نوری دادستان شهرستان زابل در این شهرستان دستگیر شدند.‌

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مجرمان به اعمال ننگین خود اعتراف کردند، تاکید کرد: این مجرمان هیچ ‌ارتباطی با گروهک‌های معاند نظام ندارند.

مقارن ساعت 7 و 45 دقیقه روز 15 آبان ماه جاری، موسی نوری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل به همراه راننده به هویت مهدی مرعی عازم محل کارشان بودند که رو به روی بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل از سوی سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو مورد تیراندازی واقع و به درجه رفیع شهادت نائل شدند‬.

92/08/27 - 18:50
شماره: 13920827001416

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=1392082700141

استاندار جدید سیستان و بلوچستان چهارشنبه جاری معرفی می شود

استاندار جدید سیستان و بلوچستان چهارشنبه جاری معرفی می شود

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد زمان معرفی استانداران باقیمانده کشور از معرفی استاندار جدید سیستان و بلوچستان طی روزهای آینده خبر داد.

ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه 6 استاندار روز چهارشنبه هفته جاری تعیین می شوند، گفت: استانداران 4 استان باقیمانده کشور نیز هفته آینده به هیات دولت معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: استانداران استانهای هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان به هیات دولت معرفی شده اند که پس از تایید اسامی آنها اعلام می شود.

وزیر کشور ادامه داد: استانداران 4 استان باقیمانده کشور نیز هفته آینده به هیات دولت معرفی می شوند.

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره دستگیری عوامل ترور دادستان زابل گفت: به لطف خدا و پیگیری مسوولان امنیتی و انتظامی ضاربین دادستان زابل دستگیر شده اند ولی مشخص شده که با تروریسم های حادثه سراوان هیچ ارتباطی نداشته اند.

وی ادامه داد: عامل ترور داستان زابل تعدادی از قاچاقچیان بودند که باعث این حادثه شده اند.

وزیر کشور درباره سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و پیگیری حادثه سراوان گفت: درباره سراوان پیگیری جدی داریم و نیروهای امنیتی - اطلاعاتی وارد عمل شده اند تا این موضوع حل شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: تلاش داریم با اقداماتی که نیروهای انتظامی در منطقه سیستان و بلوچستان انجام داده اند مدیریت و کنترل مرزها انجام پذیرد و تصمیمات مهمی برای کنترل مرزها گرفته شد.

وی با بیان این که وزارت کشور همواره به موضوع توسعه پایدار در سیستان و بلوچستان و تامین امنیت این منطقه اهتمام دارد، گفت: بر خلاف برخی تصورات درجه امنیت سیستان و بلوچستان از متوسط کشور بالاتر است و در نقطه مقابل نیز تعداد آسیب های ناشی از مواد مخدر نیز در این استان از متوسط کشوری پایین تر است.

رحمانی فضلی ادامه داد: اما مشکل این منطقه همجواری با کشور افغانستان و عدم توسعه یافتگی است که این موضوع به ریشه تاریخی نبود سرمایه گذاری در این منطقه باز می گردد.

وی درباره سفرش به سیستان و بلوچستان گفت: تصمیم گرفته شد تا در این استان یک طرح جامع توسعه پایدار ویژه استان تعیین شود. وزارت کشور بعد از ارائه طرح جامع توسعه پایدار در استان سیستان و بلوچستان و در نظر گرفتن ضمانت هایی، از مردم و سرمایه گذاران تقاضا می کند تا در این منطقه فعالیت کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ارایه ضمانت های امنیت سرمایه، تولید و فعالیت از جمله برنامه هایی خواهد بود که وزارت کشور برای سرمایه گذارانی که در این استان سرمایه گذاری کنند، در نظر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این منطقه به غیر از وجود معادن و تنوع اقلیمی یک هزار و 580 کیلومتر مرز داریم که 370 کیلومتر آن دریایی بوده و قابلیت های بسیاری دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر کشور درباره استان سیستان و بلوچستان با بیان این که امیدواریم در مدت زمانبندی چهار ساله جهشی را در این منطقه ایجاد کنیم، گفت: بدین منظور مدیران استان را با نگاه توسعه ای انتخاب کرده و می کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همه دستگاه های امنیتی منطقه سیستان و بلوچستان بر این موضوع تاکید داشتند که مشکل این منطقه توسعه نیافتگی است که ما نیز بر این امر دقت لازم را خواهیم داشت.
کد خبر: 80909845 (3657432)|تاریخ خبر: 27/08/1392|ساعت: 20:38

اشرار مسلح عامل شهادت دادستان زابل دستگیر شدند

اشرار مسلح عامل شهادت دادستان زابل دستگیر شدند

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از عوامل ترور دادستان زابل که از اشرار مسلح هستند، دستگیر شدند.

رجبعلی شیخ زاده روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این چند نفر شرور مسلح توسط نیروهای قرارگاه شهید هراتی سپاه و سربازان گمنام در اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.

وی ابراز داشت: دستگیری این افراد نشان می دهد که گروهکهای معاند نظام جمهوری اسلامی در ترور دادستان زابل نقشی نداشتند و فقط قصد داشتند از این موضوع برای رسیدن به اهداف خود و بزرگنمایی یک گروهک چند نفره منحرف سوء استفاده کنند.

وی بدون اشاره دقیق به تعداد دستگیرشدگان اظهار داشت: تلاش می شود بقیه افراد مرتبط با گروه ترور دادستان زابل نیز دستگیر شوند و این اشرار مسلح که تحمل اجرای عدالت گستری در منطقه را نداشته و شهید نوری را سد راه خود می دیدند، ایشان را به شهادت رساندند.

در همین رابطه مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان به ایرنا گفت: عوامل ترور دادستان و راننده دادستانی که دستگیر شده اند چند نفر هستند و کار تحقیقات و شناسایی و دستگیری آنها از سوی اداره اطلاعات، سپاه پاسداران و همکاری نیروی انتظامی از روز نخست حادثه آغاز شده بود.

ˈرضا مرعشیˈ افزود: تحقیقات از دستگیرشدگان آغاز شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: افراد دستگیر شده از اشرار مسلح منطقه هستند و هیچ ارتباطی به گروهکهای معاند تروریستی ندارند.

ˈهوشنگ ناظریˈ افزود: با دستگیری این افراد بطور کامل مشخص شد که بیانیه ها و ادعاهای یک گروهک تروریستی کذب محض بوده است.

به گزارش ایرنا موسی نوری قلعه نو دادستان زابل و مهدی مرئی راننده دادستانی چهارشنبه دو هفته پیش توسط اشرار مسلح در مقابل بیمارستان امیرالمومنین زابل به شهادت رسیدند. ک/3
کد خبر: 80909496 (3656913)|تاریخ خبر: 27/08/1392|ساعت: 16:36

http://www3.sb.irna.ir/fa/News/80909496/سیاسی/اشرار_مسلح_عامل_شهادت_دادستان_زابل_دستگیر_شدند

 

اجرای برنامه های فرهنگی نقش محوری در کاهش معضلات اجتماعی دارد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

اجرای برنامه های فرهنگی نقش محوری در کاهش معضلات اجتماعی دارد

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی نقش اصلی و اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش ایرنا ˈرجبعلی شیخ زادهˈ روز سه شنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: در ایام و مناسبت هایی که به مساله فرهنگ توجه ویژه می شود، بزه های اجتماعی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: هر قدر در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری کنیم همچنان جای کار بسیاری وجود دارد لذا از مدیران مرتبط خواستاریم بیش از گذشته در اجرای برنامه های مختلف با کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان همکاری کنند.

وی با تقدیر از هیئات مذهبی سیستان و بلوچستان به سبب اجرای ویژه برنامه های خوب دهه اول محرم، استفاده هر چه بیشتر از روحانیون و مداحان با نگاه تقریب مذاهب را مورد تاکید ویژه قرار داد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از مسوولان فرهنگی خواست با اجرای برنامه های مختلف زمینه علاقه مندی بیشتر کودکان و نوجوانان استان به فرهنگ کتابخوانی را ارتقا دهند.

شیخ زاده فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید اشاعه و ترویج نماز اول وقت به عنوان بزرگترین معروف در جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد و هیئات عزاداری بگونه ای برنامه ریزی کنند که این فریضه مهم و واجب در روزهای عاشورا و تاسوعا حسینی در تمام شهرهای استان اقامه شود.

وی همچنین با گرامیداشت 26 آبان ماه سالروز شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با آزادسازی مناطق بسیاری از این آب و خاک، ایثار و فداکاری ملت مسلمان را به منصه ظهور رساندند.

وی افزود: تاکید حضرت امام (ره) بر آزادسازی سوسنگرد و مدیریت قاطع رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع باعث شد رزمندگان اسلام در 26 آبان ماه سال 1359موفق به آزادسازی این شهر شوند.

وی گفت: اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان باید با مدیریت قوی بهترین برنامه ریزی را برای بازخوانی عملیات سوسنگرد توسط فرماندهان بازمانده از این عملیات در مناسبت های مختلف داشته باشند.

سرهنگ ˈحمزه دهقانˈ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با گرامیداشت عملیات آزادسازی سوسنگرد بیان کرد: بازخوانی و تشریح عملیات سوسنگرد توسط رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از 25 تا 29 آبان ماه به ترتیب در شهرستان های خاش، نیکشهر، ایرانشهر، زابل و زاهدان برگزار خواهد شد.

7307/2729

انتهای پیام /*
کد خبر: 80902803 (3648111) | تاریخ خبر: 21/08/1392 | ساعت: 17:31|

عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در سیستان و بلوچستان بازخوانی می‌شود

26 آبان ماه جاری
عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در سیستان و بلوچستان بازخوانی می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد 26 آبان ماه جاری سیستان و بلوچستان بازخوانی می‌شود.

 خبرگزاری فارس: عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در سیستان و بلوچستان بازخوانی می‌شود                   

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: برای با شکوه برگزار کردن مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد تمام ارگان‌ها و ادارات دولتی همکاری داشته باشند تا مراسمی در شان ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و شهدا برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گفت: 32 سال پیش در چنین ایامی با تدبیر امام (ره) حصر سوسنگرد شکسته و از چنگال دشمن پاکسازی و آزاد شد در زمانی که آبادان اشغال شد، پس از اشغال آبادان فشارها بر منطقه سوسنگرد وارد شد و سوسنگرد یکی از شهرهایی بود که به اشغال عراق در آمد.

این مسئول اذعان داشت: در ایام محرم برنامه‌های فرهنگی برای ارتقا شاخص‌های فرهنگی و کاهش جرم و تخلف اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های پیش بینی شده در روز گرامیداشت 26 آبانماه، سالگرد شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد، بازخوانی عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در سطح استان است و برگزاری مراسم شب شعر و خاطره در مرکز و سطح استان با حضور رزمندگان اسلام و برنامه‌های خاص این روز در هوانیروز و پادگان 08 خاش، و دانشگاه آزاد زاهدان، ایرانشهر، پیام نور، دانشکده سیما و توسط سازمان عشایری در کورین برگزار خواهد شد.

شیخ زاده از برگزاری یک برنامه محوری به این مناسبت در زاهدان خبر داد و افزود: برای نشان دادن رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و شهدا برگزاری نمایشگاه‌هایی در قالب دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره  به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد کتاب و مطالعه، طرح پژوهشی بصیرت را در بین نسل جوان رقم می‌زند و تنها با بصیرت است که به مرحله رستگاری می‌توان رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانطور که مردم در این ایام به عزاداری مشغول هستند و افراد نذورات مادی خود را با اطعام به عزاداران می‌دهند چه خوب است در کنار نذورات مادی به نذورات معنوی هم توجه داشته باشند و به صورت نذر و رایگان کتاب به مردم و عزاداران هدیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین معروف، نماز است و همه باید در ترویج نماز نقش داشته باشند به ویژه در ایام محرم مسئولان هیئت ها توجه داشته باشند که همراه هر هیئت عزاداری یک روحانی حضور داشته باشد تا به وقت اذان همه کارها تعطیل و اقامه نماز انجام شود و در هیئت‌ها نماز اول وقت به ویژه نماز ظهر مورد تاکید قرار گیرد.

انتهای پیام/75004/ق30

 

92/08/21 - 16:20
شماره: 13920821000988

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920821000988

 

 

 

چند نفر در رابطه با ترور دادستان زابل دستگیر شدند

چند نفر در رابطه با ترور دادستان زابل دستگیر شدند

زاهدان - معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از دستگیری چند نفر به اتهام ترور دادستان فقید زابل خبر داد.

دکتر ˈرجب علی شیخ زادهˈ چهارشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی و کوتاه با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: هنوز نمی توان اظهار نظر صریحی در رابطه با انگیزه ترور دادستان زابل انجام داد اما اقدامات امنیتی پیرامون موضوع در دست انجام است.

وی به سبب حساسیت موضوع هر گونه اظهار نظر بیشتر از جمله درباره تعداد دستگیر شدگان را به روشن شدن زوایای موضوع موکول کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به سبب حساسیت موضوع و بررسی اقدامات امنیتی، موضوعات مرتبط از جمله هویت دستگیرشدگان در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

صبح امروز دادستان زابل همراه با راننده دادگستری این شهرستان در مسیر حرکت به اداره با رگبار گلوله افراد ناشناس به شهادت رسیدند.

کد خبر: 80894290 (3636437) | تاریخ خبر: 15/08/1392 | ساعت: 20:49|

http://www.irna.ir/fa/News/80894290/اجتماعی/چند_نفر_در_رابطه_با_ترور_دادستان_زابل_دستگیر_شدند

سرنخ هایی از عوامل ترور دادستان زابل به دست آمده است

معاون سیاسی – امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان:

سرنخ هایی از عوامل ترور دادستان زابل به دست آمده است

تهران – معاون سیاسی – امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرنخ هایی از عوامل ترور دادستان زابل به دست آمده است:

به گزارش ایرنا، ˈرجبعلی شیخ زاده ˈ که امروز (چهارشنبه) با شبکه خبر، سخن می گفت، اظهار داشت: تلاش های نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان در خصوص عوامل این ترور ادامه دارد.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص ارتباط این ترور با اتفاقات حوادث هفته های گذشته در استان سیستان و بلوچستان و حادثه تروریستی سراوان، تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان انجام این ترور با حوادث سراوان و اعدام های اخیر در این استان، ممکن است این ذهنیت شکل بگیرد که این ترور با این موضوعات مرتبط است، در حالی که این موضوعات با یکدیگر تفاوت دارند.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعات به سرعت و با دقت مشغول پیگیری و شناسایی عوامل این ترور هستند، ادامه داد: با مشخص شدن ابعاد این ترور مردم را در جریان جزییات بیشتری از اقدامات انجام شده قرار خواهیم داد.

کد خبر: 80893135 (3634926) | تاریخ خبر: 15/08/1392 | ساعت: 11:24

http://khabarfarsi.com/ext/7086097

ترور دادستان زابل ارتباطی به گروهکهای معاند خارج از کشور ندارد

ترور دادستان زابل ارتباطی به گروهکهای معاند خارج از کشور ندارد

زاهدان - معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترور دادستان زابل هیچ ارتباطی با فعالیت گروههای معاند نظام جمهوری اسلامی در خارج کشور ندارد.

                                

دکتر ˈرجب علی شیخ زادهˈ روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: ˈترور دادستان زابل متاثر از اجرای دقیق قانون در منطقه است و قانون گریزان اجرای عدالت را برنمی تابندˈ.

وی با تسلیت شهادت دادستان زابل در دومین روز ماه محرم، ابراز داشت: فعالیت دقیق، وظیفه شناسی و تعهد دادستان زابل طی ماههای اخیر منجر به صدور چند حکم بزرگ در خصوص جرائمی همچون سرقت های مسلحانه و مواد مخدر شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه احکام عدالت گستری که در نتیجه وظیفه شناسی دادستان زابل صادر شد واکنش قانون گریزان را به دنبال داشت، گفت: مجرمان حرفه ای و قانون گریزان ساعت 45/7 صبح امروز مرحوم نوری دادستان فقید زابل را هنگام عزیمت به محل کارش در مقابل بیمارستان امیرالمونین (ع) این شهرستان با رگبار گلوله به شهادت رساندند.

شیخ زاده افزود: سرنخ هایی از عاملان این حادثه تروریستی که با یک دستگاه خودرو پژو از محل فرار کردند به دست آمده است ولی به سبب حساسیت مباحث پلیسی و امنیتی فعلا قابل ذکر نیست اما پس از روشن شدن سایر ابعاد قضیه و دستگیری مجرمان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه شکی نداریم که ترور دادستان زابل ربطی به گروهکهای معاند نظام در خارج مرزها ندارد، خاطرنشان کرد: با تلاش مسوولان و کارشناسان دستگاههای ذیربط اطلاعات خوبی به دست آمده است و ماموران به دنبال دستگیری مجرمان فراری هستند.

صبح امروز ˈموسی نوری قلعه نوˈ دادستان زابل همراه با راننده دادگستری این شهرستان هنگام عزیمت به محل کار در اقدامی تروریستی به شهادت رسیدند.

شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان و 205 کیلومتری زاهدان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.
کد خبر: 80893118 (3634883) | تاریخ خبر: 15/08/1392 | ساعت: 11:20|

http://www3.sb.irna.ir/fa/News/80893118/اجتماعی/ترور_دادستان_زابل_ارتباطی_به_گروهکهای_معاند_خارج_کشور_ندارد

شهادت دادستان زابل متاثر از اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با فارس:
شهادت دادستان زابل متاثر از اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان است

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهادت دادستان زابل متاثر از اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان است که قانون‌گریزان اجرای عدالت را برنمی‌تابند.                 

رجبعلی شیخ زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: مقارن ساعت 7 و 45 دقیقه روز جاری، موسی نوری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل به همراه راننده به هویت مهدی مرعی عازم محل کارشان بودند که رو به روی بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل از سوی سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو مورد تیراندازی واقع و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این ترور احتمالا متاثر از اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان است که قانون گریزان اجرای عدالت را برنمی‌تابند.

وی افزود: سرنخ‌هایی در این زمینه در دست مراجع قضایی بوده و اقدامات امنیتی در حال انجام است که اخبار تکمیلی آن متعاقبا اعلام می‌شود.

 
92/08/15 - 10:43
شماره: 13920815000413
 
 
 

شهادت دادستان زابل

شهادت دادستان زابل

صبح امروز دادستان زابل در یک حمله تروریستی به شهادت رسید. اتفاقی که به گفته مسئولان امنیتی استان سیستان و بلوچستان به دلیل اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان، افتاده است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز دادستان زابل در یک حمله تروریستی به شهادت رسید. اتفاقی که به گفته مسئولان امنیتی استان سیستان و بلوچستان به دلیل اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان، افتاده است.  حادثه ترور موسی نوری قلعه‌نو زمانی رخ داد که او حوالی ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح امروز، به محل کار خود می رفت. مهاجمان خودروی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل را مقابل بیمارستان «امیرالمومنین(ع)» این شهر متوقف کردند و سپس آنها را با اسلحه کلاشنیکف به رگبار گلوله بستند که باعث شهادت دادستان و راننده اش شد.


بلافاصله بعد از این حادثه جلسه اضطراری شورای تامین شهرستان زابل برای شناسایی و دستگیری عوامل ترور ، تشکیل شد.
ترور ناجوانمردانه دادستان متدین، متعصب و دلسوز شهرستان زابل را قویاً محکوم و آن را پیگیری می‌کنیم.


بسیاری پس از انتشار این خبر، ترور  را به حادثه  مرزي سراوان و اعدام هایی که بلافاصله بعد از آن در زندان زاهدان انجام شد، ربط دادند. اما حمعاون سیاسی- امنیتی استاندار این موضوع را رد و گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با اعدام‌های اخیر ندارد اولا این حادثه در منطقه سیستان و زابل توسط اشرار این منطقه اتفاق افتاده و ثانيا ماهیت آن با اشرار منطقه بلوچستان متفاوت است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان درباره دلیل احتمالی این ترور گفته است: شهادت دادستان زابل متاثر از اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان است که قانون‌گریزان اجرای عدالت را برنمی‌تابند.

موسی نوری قلعه‌نو متولد 1355 در زاهدان بود و فوق لیسانسش را در رشته جزا و جرم شناسی گرفته بود. پیش از سمت دادستانی زابل،  دادستان شهرستان هیرمند بود و بازپرسی دادگستری شهرستان زابل را برعهده داشت.

از شهید نوری یک فرزند پسر یکساله به یادگار مانده است.
 

رسالت پدافند غیرعامل ارتقای امنیت ملی است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:
پایداری ملی:
معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سالهای اخیر پدافند غیرعامل به خوبی توانست با بهره گیری از علوم روز در زمینه های علمی و فنی ، سطح امنیت ملی را ارتقا دهد.
کد خبر: ۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶

به گزارش روابط عمومی استانداری، رجبعلی شیخ زاده صبح امروز در نشست آموزشی پدافند
غیرعامل ویژه مدیران حراست دستگاههای اجرایی استان با تبیین اهداف و رویکردهای پدافند غیرعامل، اظهار داشت: پدافند غیرعامل باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، صنعتی به مردم شناسایی شده تا در موقع بحران حداقل هزینه‌ها را در مقابله با دشمن داشته باشیم.

وی بر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و افزایش آستانه تحمل و آمادگی مردم تاکید کرد و افزود: هر استانی باید با توجه به شرایط و موقعیت خودش آمادگی پدافند غیرعامل ایجاد کند تا در زمان
بحران اقدام سریع انجام دهد.

معاون استاندار آشنایی مردم با اصول پدافند غیرعامل را مهم ارزیابی کرد و گفت: پدافند غير عامل بايد مورد توجه مردم و مسئولان در بخشهاي مختلف باشد و تبديل به فرهنگ شود .

وی ادامه داد:از اهداف دیگر پدافند غیر عامل ,حفظ و بقای نیروی انسانی در زمان وقوع بحرانی است که در اثر حوادث طبیعی و یا غیر طبیعی رخ می دهد و باعث می شود خسارات و صدمات کاهش یافته و توان مقامتی را در شرایط بحرانی و جنگ ممکن می سازد .

http://paydarymelli.ir/fa/news/6079/رسالت-پدافند-غیرعامل-ارتقای-امنیت-ملی-است

جزئیاتی از پشت صحنه گروهک تروریستی عامل حادثه سراوان

جزئیاتی از پشت صحنه گروهک تروریستی عامل حادثه سراوان

این گروه چند ماه بعد از ایجاد چنددستگی در گروهک ریگی بلافاصله با تقویت سرویس های منطقه ای و با هدایت آمریکا و نظارت موساد دست به تشکیل یک چارت سازمانی منسجم می زند. این چارت شباهت های جالبی با روش های اداره سازمان منافقین دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از فارس،‌ مسوولیت حادثه تروریستی سراوان که به شهادت 14 تن از مرزبانان و زخمی شدن 6 نفر از ماموران انتظامی منجر شد را گروهی به نام "جیش العدل" برعهده گرفت. این یادداشت می کوشد ناگفته های از این گروه و همچنین نحوه تشکیل، اهداف ، ماموریت ها ، روشهای عملیاتی، وابستگی ها و منابع مالی این گروه را بیان کند.

برخی ارزیابی های اطلاعاتی نشان می دهد که گروه جیش العدل توسط جریانی منشعب شده از گروهک عبدالمالک ریگی به رهبری فردی به نام عبدالرحیم ملازاده با نام مستعار صلاح الدین فاروقی شکل گرفته است. برخی شواهد  گویای این نکته است که چارت سازمانی این گروه با مشاوره برخی از اعضای سازمان منافقین بسته شده و منظور از این اقدام تشکیل گروهی تشکیلاتی تر و مدون تر از گروه ریگی بوده که میزان خطای و آسیب پذیری آن کمتر باشد.

علت سرمایه گذاری بیشتر سرویس اطلاعاتی آمریکا و موساد و برخی کشورهای عربی مرتجع منطقه به این جریان منشعب شده از گروهک ریگی به دلایل ذیل بوده است:

الف: این جریان به این دلیل انتخاب شد که برخی چهره های تاثیر گذار این گروه حتی در زمان ریگی نیز ارتباط بیشتری با سرویس های اطلاعاتی آمریکا در افغانستان و پاکستان داشته اند. همچنین صلاح الدین فاروقی رهبر جیش العدل از نزدیکان یکی از  گردانندگان شبکه های ماهواره ای فارسی می باشد که ارتباط علنی با برخی سرویس های اطلاعاتی کشورهای عربی دارد.

ب: ظرفیت های اطلاعاتی، جمع آوری خبر و شناسایی اعضای آن به نسبت دیگر گروه های منشعب شده از گروهک جندالله بالا تر بود. آنچه در اینجا می توان در لفافه به آن اشاره کرد این است که برخی از چهره های رهبری کننده این گروه از نزدیکان جریاناتی در سیستان و بلوچستان هستند که رصد اطلاعاتی آنها می تواند منجر به کسب اخبار مهمی از جنوب شرق و حتی برخی مسائل کشوری بشود.

ج: چشم اندازی که برای این گروه توسط سرویس ها اطلاعاتی انتخاب شده بود این بود که فردی که رهبری این گروه جدید را برعهده بگیرد ظرفیت تبدیل شدن به ریگی دوم را داشته باشد. این پروسه از چند هفته قبل به مرحله نهای خود نزدیک شد و پس از مدت ها رهبر جیش العدل تصویر خود را رسانه ای کرد در حالیکه پیش از این تنها نامی مستعار از وی منتشر شده بود.

این گروه چند ماه بعد از چنددستگی گروهک ریگی بلافاصله با تقویت سرویس های منطقه ای و با هدایت آمریکا و نظارت موساد دست به تشکیل یک چارت سازمانی منسجم می زند. این چارت شباهت های جالبی با روش های اداره سازمان منافقین دارد. در اساسنامه این گروه افراد همانند سازمان منافقین همه خانواده خود را حتی باید فدای سازمان جیش العدل و رهبر آن بکنند. در بخش دیگری از اساسنامه این گروه نیز تاکید شده است که هر عضو سازمان باید تمامی دستورات رهبر گروه بدون چون و چرا اجرا و تمام و به نوعی هستی اش را فدای اهدف سازمان بکند. بخشی دیگری نیز از این اساسنامه اشاره می کند که تمامی اعضای باید اخبار خود را تنها به رهبر گروه و یا مسوول بالا دست خود بدهند در غیر این صورت مجازات می شوند!

رهبر گروه جیش العدل مانند رجوی در سازمان منافقین عنوان کرده که اعضا تنها براداران و خواهران همدیگر می توانند باشند! و تصمیم گیری درباره افرادی که از دستورات رهبر و سازمان جیش العدل سرپیچی می کنند با یک دادگاه داخلی در درون این گروهک می باشد که حکم صادره آن بلافاصله باید اجرا بشود.

از دیگر شباهت های این گروه با سازمان منافقین این می باشد که ذیل جایگاه رهبری شورای مرکزی وجود دارد که توسط صلاح الدین فاروقی انتخاب شده و تمامی اعضای دیگر عضو عادی و معمولی محسوب می شوند. رهبر گروه هر زمان که بخواهد می تواند اعضای شورای مرکزی را تغییر بدهد. شباهت سازمانی این گروه با گروه ریگی و منافقین در خلاصه شدن دیکتاتوری فرد اداره کننده آن می باشد و سخنگو توسط رئیس انتخاب می شود. در حال حاضر سخنگوی این گروه فردی با نام مستعار مجید محمدی می باشد.

همچنین سه گروه نظامی برای سه منطقه در جنوب شرق توسط این گروه پیش بینی شده است. تمامی این گروه ها در اطراف خط مرزی ایران و پاکستان فعالیت می کنند تا بلافاصله پس از عملیات به خاک پاکستان بگریزند. گروه نظامی با نام عبدالملک ملازاده ردر محدوده شهرستان سرباز و راسک و گروه نظامی شیخ ضیایی در محدوده سراوان و گروه مولوی نعمت الله توحیدی در محدوده میرجاوه و زاهدان فعالیت می کنند. گروه نعمت الله در اولین عملیات های خود یکی از اصلی ترین اعضای خود را به نام زبیر اسماعیل زهی را از دست داد و تاکنون موفقیت امنیتی خاصی کسب نکرده است. بار اصلی عملیات های جیش العدل بر عهده گروه عبدالملک و شیخ ضیایی در مناطق سراوان و سرباز می باشد که راه های گریز و صعب العبور مرزی دارد. این دو گروه به صورت چریکی و با استفاده از روش کمین و همچنین استفاده از بمب های ریموت دار، کنترلی و مین های جاده ای مورد استفاده قرار گرفته است. این گروه یک شاخه اطلاعاتی با نام زبیر اسمایل زهی راه اندازی کرد که عمده ماموریت آن شناسایی چهره های اهل سنت همراه نظام و ترور آن بوده و در طرف مقابل حمایت از علمای وهابی و وابسته سرویس های اطلاعاتی است. نکته قابل تامل و بررسی این است که گروهک جیش العدل تاکنون عملیات موفق انتحاری نداشته است.

نگاهی به اهداف رسما اعلامی این گروه نشان می دهد که چند ماموریت ویژه برای این گروه توسط سرویس اطلاعاتی آمریکا در نظر گرفته شده است. این گروه علاوه بر آنکه در اساسنامه خود یکی از اهداف راهبردیش را براندازی جمهوری اسلامی بیان کرده در کنار آن اهداف تاکتیکی خود را بهم زدن ثبات درون ایران و شکستن هژمونی ایران در شرایط فعلی منطقه را نیز عنوان کرده است.

در بیانیه فرمانده این گروه پس از انتخابات ریاست جمهوری به ثبات ایران پس از این  انتخابات اشاره و به لزوم ضربه به این مسئله تاکید شده است. فرمانده این گروه در همان بیانیه از بابت بالا رفتن بی سابقه اعتماد به نظام پس از حوادث سال 88 ابراز نگرانی کرده بود.

وی در آن بیانیه تلویحا اشاره می کند که برای موثر تر شدن پروژه انزوای ایران توسط قدرت های بین اللملی نیاز مند یک مکمل داخلی – بی ثباتی از درون – می باشد.

از درون بیانیه های این گروه تروریتسی به خوبی نمایان می شود که شکستن هژمونی ایران به خاطر ثباتش در منطقه از اهداف ناامنی های این گروه می باشد.

از سوی دیگر صلاح الدین در یکی دیگر  از بیانیه هایش به صراحت به این نکته اشاره می کند که اگر ایران را بتوانند از درون مشغول بکنند جمهوری اسلامی در سیاست خارجه دچار مشکل خواهد شد.

به همین دلیل یک پای ثابت بیانیه های جیش العدل اشاره به مسئله سوریه و نقش ایران در آن می باشد. جیش العدل مسئله سوریه را یک جنگ میان شیعه و سنی تبلیغ می کند که تنها راه حفظ اهل سنت در منطقه مقابله با ایران می باشد. بیانیه های جیش العدل حاکیست که این گروه تحرکات ضدامنیتی خود را به منظور فشار به ایران برای تعدیل در مواضعش در سوریه انجام می دهد. بگونه ای که در بیانیه پس از حادثه تروریستی سروان نیز به این موضوع اشاره شده است. در بیانیه اخیر این گروه یکی از دلایل عملیات تروریستی سراوان را واکنش به ایفای نقش ایران در پرونده سوریه عنوان شده است. این موضوع با توجه به نزدیکی کنفرانس ژنو2 و احساس به نیاز حضور ایران در این کنفرانس قابل تامل می باشد. علائمی نشان می دهد که برخی سرویس های منطقه ای و فرامنطقه ای تلاش می کنند که ناکامی های خود در سوریه اینگونه در جنوب شرق جبران کنند و هزینه حمایت ایران ار محور مقاومت و نظام سوریه را بالا ببرنند.برخی اخبار نیز نشان می دهد که این گروه تلاش کرده از طریق پاکستان پل تسهیل کننده برای فرستادن مجاهد به سوریه بشود.

نکته قابل تامل دیگر اینکه پایگاه های این گروه در پاکستان مسئله ای غیر قابل دسترس برای دولت پاکستان نمی باشد ولی با کارشکنی آمریکایی ها دولت پاکستان اقدامی برای برچیدن این پایگاه ها انجام نداده است.

در حوزه مسائل بین المللی این گروه کاملا با پازل های صهیونیستی همراه بوده است. بگونه ای که مثلا از تجزیه سودان حمایت رسمی کرد و یا تاکنون هیچ بیانیه ای علیه اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا حتی ظاهری همانند گروهک ریگی صادر نکرده است.

در مورد منابع مالی این گروه نیز اسناد غیر قابل انکاری وجود دارد. رهبر این گروه در بیانیه ای در شهریور ماه به صورت رسمی از برخی کشورهای مرتجع عربی درخواست حمایت مالی کرد . برخی شواهد نظامی نشان میدهد که این گروه در عملیات اخیر تجهیزات نظامی مناسب و گران قیمتی را مورد استفاده قرار داده است. منبع مالی دیگر این گروه ترانزیت قاچاق مواد مخدر می باشد. این گروه تا چند ماه قبل مورد حمایت مالی یکی از قاچاقچیان معروف منطقه ساکن در پاکستان به نام "ت .گ" بوده است.

تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۳

تشییع پیکر 12 شهید حادثه تروریستی سراوان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان: 

مراسم تشییع پیکر 12 شهید حادثه تروریستی سراوان ساعت 13:30 امروز از مسجد 'جامع' تا مصلی 'قدس' زاهدان برگزار  گرديد/ پیکر دو شهید دیگر برای برگزاری مراسم تشییع به خراسان جنوبی و خوزستان منتقل شده است.

رجبعلی شیخ‌زاده در گفتگو با «نسیم» افزود:

پیکر 12 شهید حادثه تروریستی سراوان پس از برگزاری مراسم تشییع در زاهدان، به زادگاهشان منتقل ‌شد.

 

انتقال دو تن از شهدای مرزبان از زاهدان به زادگاهشان

دو تن از شهدای مرزبان از زاهدان به زادگاهشان منتقل شدند

زاهدان - معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دو تن از شهدای مرزبان انتظامی برای دفن در زادگاهشان به استانهای خوزستان و خراسان جنوبی منتقل شدند.

دکتر ˈرجب علی شیخ زادهˈ شنبه شب در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان داشت: یکی از شهدا با پرواز آخر شب شنبه به تهران منتقل تا از آنجا به استان خوزستان انتقال داده شود.

وی اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از 14 شهید مرزبان انتظامی بصورت زمینی به شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی در 480 کیلومتری زاهدان منتقل شد.

وی بدون اشاره به نام این دو شهید گفت: 12 شهید دیگر حادثه سراوان فردا پس از انجام مراسم بزرگداشتی در ستاد فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان به زادگاههایشان منتقل خواهند شد.

شیخ زاده افزود: بیشتر این شهیدان از استان خراسان رضوی بویژه شهرهای مشهد، تربت حیدریه و سبزوار هستند.

به گزارش ایرنا گروهبان یکم پژمان شاهوند اهل اندیمشک، گروهبان یکم مهدی زبردست اهل تربت حیدریه، سرباز وظیفه مسعود معصومی اهل رشتـخوار، سرباز وظیفه حمید لزگی اهل مشهد، سرباز وظیفه محمد صادق نژاد اهل قوچان، سرباز وظیفه محمد قرایی اهل مشهد، سرباز وظیفه امید یارادال اهل مشهد، سرباز وظیفه امین آبراش اهل سبزوار، سرباز وظیــفه محمد سلیمانی اهل تحت جلگه، سرباز وظیفه مهدی عارفی اهل خلیل آباد، سرباز وظیفه احمد لنگری اهل بجنورد، سرباز وظیفه سید علی سیادت اهل بیرجند، سرباز وظیفه سعید فتنقری اهل سبزوار و سرباز وظیفه حامد عبداللهی شورچه اهل مشهد از شهدای مرزبانی در حادثه تروریستی سراوان هستند.

مجروحان این حادثه نیز به نامهای ستوان دوم یونس غنمی اهل مازندران، گروهبان یکم محمد جمشیدی اهل تربت حیدریه، گروهبان یکم حسین هزار جریبی اهل گلستان، گروهبان یکم امین یزدان پناه اهل بجستان، سرباز وظیفه محسن فرخاری اهل مشهد و سرباز وظیفه علی رحمتی اهل مشهد هستند.

اشرار مسلح جمعه شب در منطقه صفر مرزی میل 167 در محدوده گردان مرزی سیرکان سراوان واقع در جنوب شرقی ترین نقطه ایران 14 نفر از نیروهای مرزبانی را شهید و شش نفر را زخمی کرده و سپس به داخل خاک پاکستان گریختند.

کد خبر: 80875926 (3611286) | تاریخ خبر: 05/08/1392 | ساعت: 1:4|

http://www3.sb.irna.ir/fa/News/80875926/سیاسی/دو_تن_از_شهدای_مرزبان_از_زاهدان_به_زادگاهشان_منتقل_شدند

تشییع پیکر پاک شهدای مرزبانی در زاهدان

ظهر امروز صورت می‎گیرد
تشییع پیکر پاک شهدای مرزبانی در زاهدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از تشییع پیکر پاک شهدای مرزبانی در زاهدان در ظهر امروز خبر داد.

خبرگزاری فارس: تشییع پیکر پاک شهدای مرزبانی در زاهدان

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر پاک شهدای مرزبانی که توسط اشرار و گروهک معاند در سراوان به شهادت رسیدند امروز ساعت 13 و 30 دقیقه ظهر از محل مسجد جامع زاهدان به طرف مصلی قدس زاهدان برگزار می‎شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از عموم مردم شهید پرور سیستان و بلوچستان برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

روز جمعه سوم آبان ماه جاری در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرار مسلح، 14 نفر از مرزبانان به شهادت رسیده و شش تن مجروح شدند.

این حادثه در محدوده پاسگاه 167 گزبستان سراوان رخ داده است.‬

انتهای پیام/75004/ن20/پو3002

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920805000338

درگیری مرزبانان با اشرار در نقطه صفر مرزی سیستان و بلوچستان بوده است

درگیری مرزبانان با اشرار در نقطه صفر مرزی سیستان و بلوچستان بوده است

زاهدان - معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با تشریح جزئیات درگیری مرزبانان انتظامی با اشرار مسلح در جنوب شرق این استان، گفت: درگیری ماموران ایرانی با اشرار در نقطه صفر مرزی سراوان بوده است و موضوع گرفتار شدن مرزبانان در کمین متجاوزان مرزی صحیح نیست.

دکتر ˈرجب علی شیخ زادهˈ روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: گروههای تروریستی و اشرار مسلح شب گذشته از نقاط سخت گذر سراوان قصد ورود به کشورمان را داشتند که با مقاومت جانانه مرزبانان سیستان و بلوچستان مواجه شدند.

وی اظهار داشت: در جریان این درگیری مسلحانه که حدد دو ساعت به طول انجامید 14 نفر از مرزبانان شامل 12 سرباز و 2 نفر نیروی کادر تا آخرین قطره خون مقاومت کرده و در نهایت شهید شدند همچنین 6 نفر دیگر از قوای انتظامی مجروح شدند.

وی بیان داشت: در پی مقاومت جانانه مرزبانان انتظامی گروههای تروریستی مجبور به عقب نشینی به منطقه بلوچستان پاکستان شدند بنابراین از تلفات احتمالی آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کوتاهی دولت پاکستان در کنترل ضعیف مرزهای مجاور با جمهوری اسلامی ایران از وزارت کشور درخواست کردیم موضوع از طریق وزارت امور خارجه کشورمان پیگیری شود.

شیخ زاده شهدای مرزبان را به نامهای محمد قرایی، امید پارادال، امین آبراش، مهدی عارفی، حامد عبداللهی، مهدی زبردست، پژمان شاهوند، حمید لزگی، محمد صادق نژاد، احمد لنگری، سعید فتنقریی، مسعود معصومی، سید علی سیادت و محمد سلیمانی اعلام کرد.

وی یکی از دلایل تعداد بالای شهدای ایرانی استفاده تروریستها از تاریکی منطقه در مکانی سخت گذر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا مرزهای شهرستان سراوان در جنوب شرقی ترین نقطه ایران هم مرز با ایالت بلوچستان کشور پاکستان به سبب کوهستانی و سخت گذر بودن همچنان محل تردد اشرار مسلح و فعالیت گروههای معاند است.

سایر مرزهای سیستان و بلوچستان با ایجاد دیوار امنیتی و تجهیزات فیزیکی و اپتیکی مسدود شده است.

حدود نیمی از خاک کشور پاکستان را ایالت بلوچستان این کشور تشکیل می دهد که دولت مرکزی پاکستان بر حدود 90 درصد آن اشراف ندارد.

کد خبر: 80875725 (3611026) | تاریخ خبر: 04/08/1392 | ساعت: 18:12|

 

http://www3.sb.irna.ir/fa/News/80875725/سیاسی/درگیری_مرزبانان_با_اشرار_در_نقطه_صفر_مرزی_سیستان_و_بلوچستان_بوده_است

درگیری مرزی در سیستان و بلوچستان منجر به شهادت چند مرزبان انتظامی شد

درگیری مرزی در سیستان و بلوچستان منجر به شهادت چند مرزبان انتظامی شد

زاهدان - یک منبع مسوول آگاه از درگیری مرزی در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و شهادت چند نفر از مرزبانانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خبر داد.

وی که به سبب حساسیت موضوع خواست نامش در این خبر درج نشود، جمعه شب در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در این درگیری مسلحانه که ساعتی پیش در مرزهای شهرستان سراوان رخ داد چند نفر از مرزبانان ایرانی شهید شدند.

وی اظهار داشت: اطلاعات اولیه حاکی از شهادت 17 نفر از مرزبانان انتظامی دارد اما تعداد دقیق شهدا از سوی مرزبانی سیستان و بلوچستان تا این لحظه تایید نشده است.

عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که مهاجمان مرزی اشرار مسلح یا معاندان نظام جمهوری اسلامی بوده اند، اظهار نظر در این باره و ذکر سایر جزئیات را به دلیل اهمیت موضوع به بررسی بیشتر و وصول گزارش هیئت تحقیق منوط کرد.

دکتر ˈرجب علی شیخ زادهˈ معاون سیاسی - امنیتی استاندار و سرهنگ ملاشاهی جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز در گفتگو با ایرنا ضمن تایید خبر اصل درگیری و شهادت چند نفر از مرزبانان انتظامی اظهار نظر بیشتر را به زمان وصول گزارش هیئت تحقیق موکول کردند.

خبرنگار ایرنا از منابع مختلف کسب اطلاع کرد گروههایی از نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی از چند شهر سیستان و بلوچستان به منطقه مرزی سراوان گسیل شده اند.

مرزهای شهرستان سراوان در جنوب شرقی ترین نقطه ایران به سبب کوهستانی و سخت گذر بودن همچنان محل تردد اشرار مسلح و فعالیت گروههای معاند است.

سایر مرزهای سیستان و بلوچستان با ایجاد دیوار امنیتی و تجهیزات فیزیکی و اپتیکی مسدود شده است.

کد خبر: 80874325 (3609101) | تاریخ خبر: 04/08/1392 | ساعت: 0:43|

http://www3.sb.irna.ir/fa/News/80874325/سیاسی/درگیری_مرزی_در_سیستان_و_بلوچستان_منجر_به_شهادت_چند_مرزبان_انتظامی_شد

اسامی مرزبانان شهید و مجروح سراوان اعلام شد

اسامی مرزبانان شهید و مجروح سراوان اعلام شد

زاهدان - معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان اسامی 14 شهید و شش مجروح مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که عصر دیروز در منطقه صفر مرزی سراوان به دست اشرار مسلح به شهادت رسیدند را اعلام کرد.

دکتر رجبعلی شیخ زاده شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گروهبان یکم پژمان شاهوند اهل اندیمشک، گروهبان یکم مهدی زبردست اهل تربت حیدریه، سرباز وظیفه مسعود معصومی اهل رشتـخوار، سرباز وظیفه حمید لزگی اهل مشهد، سرباز وظیفه محمد صادق نژاد اهل قوچان، سرباز وظیفه محمد قرایی اهل مشهد، سرباز وظیفه امید یارادال اهل مشهد، سرباز وظیفه امین آبراش اهل سبزوار، سرباز وظیــفه محمد سلیمانی اهل تحت جلگه، سرباز وظیفه مهدی عارفی اهل خلیل آباد، سرباز وظیفه احمد لنگری اهل بجنورد، سرباز وظیفه سید علی سیادت اهل بیرجند، سرباز وظیفه سعید فتنقری اهل سبزوار و سرباز وظیفه حامد عبداللهی شورچه اهل مشهد از شهدای مرزبانی سراوان هستند.

وی همچنین اسامی مجروحان این حادثه را ستوان دوم یونس غنمی اهل مازندران، گروهبان یکم محمد جمشیدی اهل تربت حیدریه، گروهبان یکم حسین هزار جریبی اهل گلستان، گروهبان یکم امین یزدان پناه اهل بجستان، سرباز وظیفه محسن فرخاری اهل مشهد و سرباز وظیفه علی رحمتی اهل مشهد، ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، اشرار مسلح عصر جمعه در منطقه صفر مرزی میل 167 در محدوده گردان مرزی سیرکان سراوان 14 نفر از نیروهای مرزبانی را شهید و شش نفر را زخمی کرده و به خاک پاکستان گریختند. ک/3

653/2729

کد خبر: 80875765 (3611096) | تاریخ خبر: 04/08/1392 | ساعت: 18:41

http://www3.sb.irna.ir/fa/News/80875765/سیاسی/اسامی_مرزبانان_شهید_و_مجروح_سراوان_اعلام_شد           

 

اطلاعی از تلفات اشرار در دست نیست / عقب‌نشینی اشرار به خاک پاکستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با فارس:
اطلاعی از تلفات اشرار در دست نیست / عقب‌نشینی اشرار به خاک پاکستان

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اطلاعی از تلفات اشرار در دست نیست.

 
رجبعلی شیخ زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شامگاه جمعه در نقطه صفر مرزی بخش کوهک سراوان در نتیجه درگیری نیروهای مرزبانی با اشرار و گروهک‌های معاند که قصد ورود به داخل خاک کشور را داشتند تعدادی از کارکنان مرزبانی شهید شدند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهاجمان پس از درگیری بلافاصله به داخل خاک کشور پاکستان عقب‌نشینی کردند، لذا اطلاعی از چگونگی تلفات اشرار فعلا دردست نیست.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

92/08/04 - 10:15
شماره: 13920804000318

پاکستان نسبت به مرزهای مشترک احساس مسئولیت کند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با فارس:
پاکستان نسبت به مرزهای مشترک احساس مسئولیت کند

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت پاکستان نسبت به مرزهای مشترک احساس مسئولیت کند.

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: درگیری شب گذشته مرزبانان با اشرار در شهرستان مرزی سراوان، تعداد 14 شهید و شش مجروح برجای گذاشت.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مرزهای سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان مستحکم نیست و مرزبانان کشور پاکستان نیز نسبت به مرزهای خود بی‌مسئولیت هستند که این سبب می‎شود هرزگاهی اشرار به این گونه حرکات دست بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور پاکستان باید نسبت به مرزهای خودش احساس مسئولیت کند، این اشرار پس از درگیری به  داخل کشور پاکستان عقب‌نشینی کرده‌اند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

92/08/04 - 13:36
شماره: 13920804000855

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920804000855