دكتر شيخ زاده: نرخ بيكاري در سيستان و بلوچستان دو درصد كاهش يافت.
معاون استاندار: نرخ بيكاري در سيستان و بلوچستان دو درصد كاهش يافت
زاهدان - معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: مطابق آمار مراجع ذيربط و اطلاعات رسمي ارائه شده نرخ بيكاري اين استان پهناور كشور در بهار امسال با دو درصد كاهش نسب به مدت مشابه پارسال به 6/9 درصد رسيد.
دكتر 'رجبعلي شيخ زاده' روز سه شنبه در كارگروه توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان افزود: روند منطقي و رو به رشد اشتغال زايي اين استان باعث شده نرخ بيكاري اين خطه حتي از برخي استانهاي برخوردار پايين تر باشد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، وي بيان كرد: سهميه پارسال اشتغال زايي سيستان و بلوچستان 36هزار نفر بود اما با تلاش دستگاههاي اجرايي و همكاري كارآفرينان براي 41 هزار و 460 نفر فرصت شغلي ايجاد شد.
معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: همچنين از ابتداي امسال تاكنون نيز 10 هزار و 174 فرصت شغلي در اين استان ايجاد شد كه از اين حيث رتبه هفتم كشور را در اختيار داريم .
شيخ زاده با تاكيد بر دقت نظر مسوولان در زمينه ارايه آمار و ارقام صحيح و دقيق خاطرنشان كرد: در سطح كشور مركز آمار ايران و در مراكز استانها دفتر آمار و اطلاعات استانداريها مرجع رسمي ارايه آمار هستند و دستگاههاي اجرايي به استناد آمار اين دو مركز عمل كنند.
وي همچنين گفت: الگو شدن سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان در سطح كشور حاصل تلاش و همكاري نزديك دانشگاه سيستان و بلوچستان و دستگاههاي اجرايي اين استان بوده و شايسته تقدير است .
معاون استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينكه علم و تجربه دو بال موفقيت است، افزود: تلاش و همكاري دانشگاه با مديران و كارشناسان دستگاههاي اجرايي سيستان و بلوچستان در تدوين سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري اين استان و الگو قرار گرفتن آن در كشور موثر بود.
شيخ زاده از مديران سيستان و بلوچستان به عنوان مديران بحران ياد و خاطرنشان كرد: در ديگر استانها بحران هايي كه مديران اين استان با آن درگير هستند وجود ندارد و اين موضوع به پويايي و چالاكي مجموعه اداري اين خطه از ميهن اسلامي كمك كرده است .
به گزارش ايرنا در اين نشست بخشهايي از سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان مورد بحث و تبادل نظر كارشناسان و مسوولان ذيربط قرار گرفت.
7315/2729/330
به گزارش خبرنگار ايرنا، وي بيان كرد: سهميه پارسال اشتغال زايي سيستان و بلوچستان 36هزار نفر بود اما با تلاش دستگاههاي اجرايي و همكاري كارآفرينان براي 41 هزار و 460 نفر فرصت شغلي ايجاد شد.
معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: همچنين از ابتداي امسال تاكنون نيز 10 هزار و 174 فرصت شغلي در اين استان ايجاد شد كه از اين حيث رتبه هفتم كشور را در اختيار داريم .
شيخ زاده با تاكيد بر دقت نظر مسوولان در زمينه ارايه آمار و ارقام صحيح و دقيق خاطرنشان كرد: در سطح كشور مركز آمار ايران و در مراكز استانها دفتر آمار و اطلاعات استانداريها مرجع رسمي ارايه آمار هستند و دستگاههاي اجرايي به استناد آمار اين دو مركز عمل كنند.
وي همچنين گفت: الگو شدن سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان در سطح كشور حاصل تلاش و همكاري نزديك دانشگاه سيستان و بلوچستان و دستگاههاي اجرايي اين استان بوده و شايسته تقدير است .
معاون استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينكه علم و تجربه دو بال موفقيت است، افزود: تلاش و همكاري دانشگاه با مديران و كارشناسان دستگاههاي اجرايي سيستان و بلوچستان در تدوين سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري اين استان و الگو قرار گرفتن آن در كشور موثر بود.
شيخ زاده از مديران سيستان و بلوچستان به عنوان مديران بحران ياد و خاطرنشان كرد: در ديگر استانها بحران هايي كه مديران اين استان با آن درگير هستند وجود ندارد و اين موضوع به پويايي و چالاكي مجموعه اداري اين خطه از ميهن اسلامي كمك كرده است .
به گزارش ايرنا در اين نشست بخشهايي از سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان مورد بحث و تبادل نظر كارشناسان و مسوولان ذيربط قرار گرفت.
7315/2729/330
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30531942
کد خبر: 30531942 (1993019) تاريخ انتشار : 01/06/1390 - 17:16
+ نوشته شده در سه شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ ساعت توسط اطلاع رسانی اندیشکده
|