در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا مطرح شد

معرفی 5 شهرستان جدید برای فروش قانونی سوخت به مرزنشینان

در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز، زهک و میرجاوه برای فروش قانونی سوخت توسط مرزنشینان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری سیستان و بلوچستان که با حضور فرماندارن شهرستان‌های یاد شده برگزار شد، مقرر شد پنج شهرستان چابهار، کنارک، سرباز، زهک و میرجاوه برای دریافت مجوز فروش قانونی سوخت به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی شوند.

همچنین در این جلسه مقرر شد: مدیریت بازارچه‌های مرزی استان شرایطی را ایجاد کند که هر یک از هفت بازارچه مرزی توان تبادل 50 درصد از سهمیه‌های فروش قانونی سوخت استان را از طریق یک بازارچه داشته باشند.

در ادامه جلسه نیز فرمانداران جنوب استان با همکاری دریابانی و نیروی انتظامی مکلف شدند تا برای جلوگیری از قاچاق سوخت، کنترل‌ها را در این مناطق شدیدتر کنند.

در زمینه نمایندگان مرزنشینان نیز مصوب شد: برای جلوگیری از تخلف و تبانی آنها در راستای فروش سوخت، مباشران برای مدت محدود معرفی شوند.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه ‌از فروش 5 هزار و 700 ‌لیتر سوخت توسط مرزنشینان استان خبر داد و اظهار داشت: از سه ماه قبل تاکنون سه هزار و 500 هزار لیتر سوخت توسط مرزنشینان از طریق بازارچه مرزی میلک هیرمند با سود یک میلیارد و 500 میلیون تومان واگذار شده است.

دکتر رجبعلی شیخ‌زاده بیان کرد: از بازارچه کوهک سراوان نیز تاکنون 2 هزار و 204 هزار لیتر سوخت با سود 951 میلیون تومان سوخت به فروش رسیده است.

92/05/13 - 20:50
شماره: 13920513001362