معاون استاندار سيستان وبلوچستان:
تعامل مسوولان با خبرنگاران به نفع هر دو طرف است

زاهدان - معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: از منظر حرفه اي و كاري تعامل مديران سازمانها و دستگاههاي اجرايي با اصحاب رسانه به نفع هر دو طرف است.

 

رجب علي شيخ زاده يكشنبه شب به خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: بيشتر خبرنگاران سيستان و بلوچستان تعامل و همكاري تنگاتنگ و خوبي با دستگاههاي اجرايي دارند از اين جهت شايسته است مسوولان نيز بهاي بيشتري به اصحاب رسانه بدهند.
وي اظهار داشت: حوزه رسانه در ذيل امور اجتماعي از جمله وظايف و مسووليتهاي معاونت سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري است از اين جهت لازم است برگزاري هر گونه برنامه و نشستي در اين رابطه با هماهنگي قبلي صورت گيرد.
وي ابراز داشت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان به عنوان متولي امور خبرنگاران هيچگونه هماهنگي با معاونت سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري در رابطه با برگزاري مراسم روز خبرنگار نداشته است.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد حتي اطلاع يا دعوتي از اين معاونت براي حضور در نشست خبرنگاران به عمل نياورده است كه جاي تعجب دارد.
شيخ زاده افزود: از طريق اشخاص ثالث از برگزاري نشست خبرنگاران با مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مطلع شدم و البته اين مراسم مي بايست با هماهنگي استانداري سيستان و بلوچستان و در شان خبرنگاران انجام مي گرفت.
وي اظهار داشت: اگر اداره كل فرهنگ و ارشاد هماهنگي لازم را با استانداري براي نشست با خبرنگاران به عمل مي آورد مراسم با كيفيت بهتر و با حضور مديران ارشد استاني برگزار مي شد.
وي ابراز داشت: هماهنگي امور دستگاههاي فرهنگي نظير اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان تبليغات، آموزش و پرورش، دانشگاهها و نظاير آنها از جمله وظايف و مسووليتهاي معاونت سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري است و تعجب مي كنم اگر قرار بوده نشستي براي تجليل از خبرنگاران صورت گيرد چرا هيچگونه هماهنگي و يا حتي اطلاعي به استانداري داده نشده است؟
وي گفت: از ديگر سو شخص استاندار سيستان و بلوچستان نسبت به مسائل فرهنگي اهتمام دارد و اگر چه برگزاري نشست با خبرنگاران در غياب ايشان و هنگام حضور در جلسه تنفيذ و تحليف رياست جمهوري توجيهي نداشته و عجولانه بوده است اما در صورت هماهنگي لااقل امكان حضور معاونين استاندار در نشست فراهم مي شد.
شيخ زاده اظهار داشت: شخصا بر اين باور بودم كه به دليل همزماني چند موضوع از جمله حادثه سيل، تعطيلات چند روزه و ماموريت كاري استاندار قرار است برنامه نشست با خبرنگاران در هفته جاري صورت گيرد و اين موضوع را به مدير كل فرهنگ و ارشاد نيز متذكر شدم.
وي بيان داشت: البته از منظر اخلاقي مي بايست تلاشهاي يك سال گذشته خبرنگاران به نحو مقتضي مورد تقدير و تجليل واقع شود از اين رو شايسته است مراسم نكوداشتي برگزار شود.
گفتني است اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان به دليل آنچه كه كمبود اعتبار و عدم مساعدت استانداري ناميد، برگزاري مراسم بزرگداشت روز خبرنگار را در سطح گردهمايي خبرنگاران برنامه ريزي كرد.
براي اين مراسم از نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و ساير مسوولان استاني نيز دعوتي به عمل نيامد.
سال گذشته استانداري سيستان و بلوچستان براي برگزاري مراسم نكوداشت روز خبرنگار ۲۰۰ ميليون ريال اعتبار اختصاص داده بود.

کدخبر : 80770050(3283021)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
زمان مخابره : ۰۰:۱۸
سرویس خبر : اجتماعي- رسانه-

http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920521/80770050.htm