معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
 
مراکز پرواربندی دام در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجوز ایجاد مراکز پرواربندی دام زنده در سیستان و بلوچستان اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان قرنطینه دام کشور است و این فرصت بسیار خوبی است که مسئولان نباید از دست بدهند.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: قطعا موقعیت قرنطینه بودن استان یک سری مشکلات را برای جمعیت ساکن در محدوده‌های قرنطینه دام به وجود می‌آورد که ضروری است شبکه بهداشت استان نظارت بیشتری را اعمال کند.

این مسئول ادامه داد: نظارت بر مراکز قرنطینه دام از امراض و بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری می‌کند.

وی ابراز داشت: واردات دام، پرواربندی و کشتار آن در سیستان و بلوچستان زمینه ایجاد اشتغال را برای مردم منطقه فراهم خواهد کرد.

شیخ‌زاده با بیان اینکه در مناطق مرزی مجوز ایجاد مراکز پرواربندی داده شده، گفت: اینکه اسرار داریم دام در سیستان و بلوچستان کشتار شود به دلیل ایجاد اشتغال و رعایت بهداشت و سلامت کشور است زیرا اگر یک مورد دام زنده آلوده باشد و وارد کشور شود، سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: از طرفی اینکه دام در داخل استان کشتار شده و در تهران به فروش برسد بیشتر به سود مردم منطقه است.

این مسئول بر نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بر قیمت مواد پروتئینی به ویژه گوشت در قصابی‌ها تاکید کرد.

وی عنوان کرد: هم اکنون هیچگونه محدودیت و ممنوعیتی برای خروج دام بومی زنده به شرطی که پلاک کوبی بوده و پروانه بهداشتی نیز داشته باشند، از سیستان و بلوچستان نداریم.

شیخ‌زاده اذعان داشت: مجوز ایجاد مراکز  پرواربندی دام زنده در سیستان و بلوچستان اخذ شده که برای اجرایی کردن ساز و کار آن برنامه‌ ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

92/08/12 - 14:50
شماره: 13920812001148