تمام دامهاي بومي سيستان وبلوچستان پلاك گذاري مي شوند
به گزارش ايرنا، رجبعلي شيخ زاده روز يكشنبه در كارگروه دام و تنظيم بازار
سيستان و بلوچستان ويژه عيد قربان افزود: پلاك گذاري دام هاي بومي استان
براي نخسيتن بار از ۱۴ مهرماه امسال همزمان با آغاز هفته دامپزشكي آغاز مي
شود.
وي اظهار داشت: با توجه به نزديكي عيد قربان و رونق بازار خريد و
فروش دام به منظور حفظ سلامت شهروندان بايد تمام دام هاي وارداتي از طريق
مرزها و ساير استان هاي كشور دوره قرنطينه را در مكان هاي در نظر گرفته شده
دامپزشكي بگذرانند.
وي گفت: گروه هايي از دامپزشكي در روز قبل و بعد از عيد قربان به
منظور ارائه خدمات دامپزشكي در تمام شهرستان هاي سيستان و بلوچستان مستقر
خواهند بود.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان افزود: تمام فرمانداران استان موظف
هستند مكان هاي مشخصي را براي خريد و فروش دام در آستانه عيد قربان در
حوزه شهرستان هاي خود تعيين كنند.
وي تصريح كرد: واردات دام به سيستان و بلوچستان محدوديت ندارد و مردم
ساير استان ها نيز مي توانند دام هاي خود را براي فروش به اين استان
انتقال دهند.
شيخ زاده با بيان اينكه امكان خروج دام زنده از سيستان و بلوچستان به
ساير استان ها وجود ندارد گفت: دام هاي وارد شده به استان بعد از ذبح به
صورت لاشه به شهرهاي سراسر كشور انتقال مي يابند.
وي افزود: عشاير و دامداران سيستان و بلوچستان آماده ارائه دام مورد نياز مردم استان به مناسبت عيد سعيد قربان هستند.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به برخورد جدي با هر گونه
قاچاق دام گفت: حمل هر گونه دام بدون مجوز اداره كل دامپزشكي استان قاچاق
محسوب مي شود و با متخلفان برخورد خواهد شد. ك/۲
| کدخبر : | 80837762(3560945) |
| تاریخ مخابره : | ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ |
| زمان مخابره : | ۱۷:۵۱ |