زاهدان - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: به منظور جلوگيري از قاچاق دام و تشخيص دام هاي بومي از غير بومي، تمامي دام هاي موجود در استان پلاك گذاري مي شوند.

به گزارش ايرنا، رجبعلي شيخ زاده روز يكشنبه در كارگروه دام و تنظيم بازار سيستان و بلوچستان ويژه عيد قربان افزود: پلاك گذاري دام هاي بومي استان براي نخسيتن بار از ۱۴ مهرماه امسال همزمان با آغاز هفته دامپزشكي آغاز مي شود.
وي اظهار داشت: با توجه به نزديكي عيد قربان و رونق بازار خريد و فروش دام به منظور حفظ سلامت شهروندان بايد تمام دام هاي وارداتي از طريق مرزها و ساير استان هاي كشور دوره قرنطينه را در مكان هاي در نظر گرفته شده دامپزشكي بگذرانند.
وي گفت: گروه هايي از دامپزشكي در روز قبل و بعد از عيد قربان به منظور ارائه خدمات دامپزشكي در تمام شهرستان هاي سيستان و بلوچستان مستقر خواهند بود.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان افزود: تمام فرمانداران استان موظف هستند مكان هاي مشخصي را براي خريد و فروش دام در آستانه عيد قربان در حوزه شهرستان هاي خود تعيين كنند.
وي تصريح كرد: واردات دام به سيستان و بلوچستان محدوديت ندارد و مردم ساير استان ها نيز مي توانند دام هاي خود را براي فروش به اين استان انتقال دهند.
شيخ زاده با بيان اينكه امكان خروج دام زنده از سيستان و بلوچستان به ساير استان ها وجود ندارد گفت: دام هاي وارد شده به استان بعد از ذبح به صورت لاشه به شهرهاي سراسر كشور انتقال مي يابند.
وي افزود: عشاير و دامداران سيستان و بلوچستان آماده ارائه دام مورد نياز مردم استان به مناسبت عيد سعيد قربان هستند.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به برخورد جدي با هر گونه قاچاق دام گفت: حمل هر گونه دام بدون مجوز اداره كل دامپزشكي استان قاچاق محسوب مي شود و با متخلفان برخورد خواهد شد. ك/۲ 



کدخبر : 80837762(3560945)
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
زمان مخابره :
۱۷:۵۱
http://zahedan.irna.ir/html/1392/13920707/80837762.htm