معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

کاهش قاچاق سوخت نیازمند قوانین بازدارنده است

زاهدان - معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تلاش و اقدامات زیاد دستگاههای ذیربط به دلیل نبود قوانین بازدارنده، معضل قاچاق سوخت در این استان همچنان وجود دارد.

دکتر ˈرجب علی شیخ زادهˈ روز سه شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هم اینک قاچاق سوخت به حرفه پرسود در سیستان و بلوچستان تبدیل شده است بطوریکه حتی از خرید و فروش مواد مخدر سود بیشتر و در عین حال خطر کمتری دارد.

وی با بیان اینکه کشف چند کیلو مواد مخدر ممکن است منجر به صدور حکم سنگین تا حد اعدام برای یک قاچاقچی شود، خاطرنشان کرد: اما حتی کشف چند هزار لیتر سوخت به بازداشت موقت متهم نیز منجر نمی شود و در نهایت پرونده با جریمه ریالی از سوی تعزیرات مختومه می شود.

وی تصریح کرد: با اینچنین وضعیتی نمی توان انتظار داشت قاچاق سوخت کاهش چشمگیر داشته باشد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در عین حال بلافاصله پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قاچاق سوخت به حد نزدیک به صفر رسید اما عواملی از جمله افزایش نرخ ارز باعث از سرگیری فعالیت قاچاقچیان در این حوزه شد.

شیخ زاده افزود: هدفمندی یارانه ها، قاچاق سوخت را غیراقتصادی کرد و اگر این قانون به طور کامل اجرا شود باعث سالم سازی بیشتر اقتصاد می شود.

وی اظهار داشت: با این وجود تدابیر و راهکارهای اجرایی در دست انجام است که باعث کاهش قاچاق سوخت بویژه در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

کد خبر:80471671 (3054435)|تاریخ خبر:05/10/1391|ساعت:13:43

http://www3.sb.irna.ir/fa/News/80471671/اجتماعی/کاهش_قاچاق_سوخت_نیازمند_قوانین_بازدارنده_است