معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:
توجه به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان اولویت‌های دامپزشکی است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: ریشه‌کنی بیماری‌های مشترک انسان و حیوان از اولویت‌های کاری دامپزشکی استان سیستان‌وبلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان دامپزشکی استان به مناسبت روز دامپزشکی اظهار داشت: شبکه گسترده دامپزشکی علاوه بر نظارت و صحت و سلامت تولیدات دامی، فضای روانی جامعه را نیز مدیریت می‌کند تا مردم با اطمینان نسبت به مصرف فرآورده‌های دامی اقدام کنند.

وی افزود: مهم‌ترین وظایف دامپزشکی، تأمین بهداشت دام، بررسی بیماری‌های دامی، کمک به ارتقای سطح بهداشت عمومی، همکاری با وزارت بهداشت، نظارت بر ساخت، ورود و فروش انواع دارو و واکسن، همکاری در امر آموزش و ترویج بهداشت دام و تقویت و توسعه بخش خصوصی دامپزشکی است.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: توجه به توسعه منابع انسانی در حوزه دامپزشکی، توجه به امر پیشگیری و به‌کارگیری شیوه‌های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها و توجه به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان از جمله اولویت‌های کاری دامپزشکی استان است.

شیخ‌زاده ادامه داد: با توجه به همزیستی انسان و حیوان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های بهداشتی و درمانی، کشاورزی و دامپروری را مهم عنوان کرد.

91/07/12 - 14:29
شماره: 13910712000789