معاون استاندار: 1714 میلیارد تومان برای توسعه روستاهای سیستان وبلوچستان هزینه شد
معاون برنامه ریزی استاندار:
1714 میلیارد تومان برای توسعه روستاهای سیستان وبلوچستان هزینه شد
زاهدان - معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت نهم و دهم با رویكرد توجه به مناطق محروم طی شش سال گذشته یك هزار و 714 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاهای این استان در بخشهای مختلف هزینه كرد.

رجبعلی شیخ زاده به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این میزان اعتبار بی نظیر در بخشهای آب و فاضلاب، مسكن، راه، برق، كشاورزی، منابع طبیعی و بهداشت و درمان روستاهای سیستان و بلوچستان هزینه شد.
وی با بیان اینكه دولت در اجرای برنامه پنجم توسعه به توسعه روستایی توجه ویژه دارد، گفت: دولت بمنظور بهبود وضعیت روستاها در زمینه سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهبری نظارت و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی، ارتقاء سطح درآمد و كیفیت زندگی روستائیان و كشاورزان و كاهش نابرابریهای موجود بین جامعه روستایی، عشایری و جامعه شهری حمایت لازم را از طرحهای روستایی به عمل می آورد.
وی اظهار داشت: ارتقاء شاخصهای توسعه روستایی، حمایت از گسترش كشاورزی و صنایع روستایی، تعیین الگوی مدیریت در آبادیهای فاقد شورای اسلامی، تدوین سیاستهای تشویقی در جهت مهاجرت معكوس روستائیان و نیز بهسازی، نوسازی و ایمن سازی ساختار كالبدی محیط و مسكن روستایی و آموزش فنی وحرفه ای مستمر روستائیان از جمله دیگر برنامه های دولت است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا همچنین سامان دهی در استقرار فعالیت های كارآفرینی و اشتغالزایی كوچك و متوسط تولیدی و خدماتی در مناطق روستایی و حمایت مالی از توسعه اشتغال خانواده های روستایی و سرمایه گذاری مشترك با بخش غیر دولتی نیز در دستور كار است.
شیخ زاده افزود: توسعه و هدفمندسازی پژوهشی و نیز تامین و گسترش بیمه روستایی، پیش بینی مكانهای ورزشی برای جامعه روستایی و تهیه طرحهای هادی روستایی از دیگر راهبردهای دستگاههای دولتی است.
کد خبر: 80060438 (2501181) تاريخ انتشار : 15/01/1391 - 23:49