معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: ميزان بارندگي امسال در استان با 85 درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، رجبعلي شيخ زاده در ديدار با مدير و كاركنان اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري سيستان و بلوچستان اظهار داشت: اين كاهش نگراني‌هایی را در بر داشته است كه بايد براي كاهش دغدغه ها برنامه ريزي مناسبي براي مديريت مصرف داشت.

وي افزود: اين فقر بارش تلنگري به مردم و مسئولان است كه نگاه به مصرف آب را براي جلوگيري از كمبود آب اعمال كنند.

وي ادامه داد: به بركت نظام جمهوري اسلامي ايران زير ساخت هاي مناسبي در زمينه توسعه خطوط برق و آبرساني انجام شده است كه متاسفانه به سبب خشكسالي هاي متمادي قابل بهره برداري نيست.

شيخ زاده تاكيد كرد: شرايط سيستان و بلوچستان در زمينه تامين آب خاص است و بايد ضمن توسعه سدها در زمينه نگاه سنتي به كشاورزي و دامپروري نيز تغيير كند.

وي افزود: در استاني كه در زمينه تامين آب با مشكل روبرو است ديگر نبايد براي آبياري زمين هاي كشاورزي از روش سنتي استفاده شود.

معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان اظهار داشت: روش هاي نوين آبياري قطره اي، توسعه گلخانه ها و دامداري و دامپروري صنعتي را از مهم ترين عوامل كاهش مصرف آب در استان بر شمرد.

وي ياد آور شد: اين استان در زمينه كاشت گلخانه اي شرايط بسيار مناسبي دارد و بايد اين سياست در تمامي نقاط استان توسعه پيدا كند.

http://www.sibpress.com/tag/%D8%B1%D8%AC%D8%A8%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D8%B4%DB%8C%D8%AE%20%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87.html